Zo, ik denk toch dat ik wel een setje winterbanden ga aanschaffen. Nadat ik gisterochtend mijn MINI bijna in een vangrail had geplant. Het regende, 90º bocht bij een stoplicht, beetje uitbreken, je kent het wel.
Wat kan ik het beste doen? setje banden + setje velgen eronder? of alleen banden en deze op mijn eigen witte velgen laten zetten?
kan iemand mij hierin adviseren? Ik heb al veel van jullie gehoord dat je ze hebt.
let me know!
iDD
Het winterbanden topic R50, R52, R53
- MINIJCW
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb vorig jaar ook gewoon een tweede setje gekocht, en kan ze gewoon bij de dealer opslaan. Het scheelt enorm veel, zeker als je die power weg moet krijgen bij de stoplichten...geen tekenfilmachtige taferelen, dat je eerst 10 seconde blijft slippen voordat je weg bent

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Het winterbanden topic R50, R52, R53
De temperaturen dalen nu echt rap, dus wordt het weer tijd om over winterrubber na te denken.
- Wie gaat er winterbanden monteren deze winter?
- Wanneer ga jij ze er onder gooien?
- Schroef je ze er zelf ff onder of laat je het doen??
Ik denk zelf om volgend weekend 5/6 november de winterbandjes te zetten. Wat jullie???
Gr,
PP
- Wie gaat er winterbanden monteren deze winter?
- Wanneer ga jij ze er onder gooien?
- Schroef je ze er zelf ff onder of laat je het doen??
Ik denk zelf om volgend weekend 5/6 november de winterbandjes te zetten. Wat jullie???
Gr,
PP
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Eej PP,
winterbandjes gaan er pas onder als het echt koud wordt, vindt mijn 18" mooier staan
. Natuurlijk ken ik het geouwehoer van kouder dan 7 graden (of iets dergelijks) dan heb je al baat bij winterbanden, maar het is overdag nu nog veel te warm.
Afhankelijk van de temp. gooi ik ze er zelf eind november onder, ff krikken, boutjes losdraaien, velgjes wisselen, boutjes vastdraaien klaar. Medio december kunnen we dan weer de sneeuw opzoeken (als alles weer doorgaat EN het sneeuwt in het Oostenrijkse!!)
marss
winterbandjes gaan er pas onder als het echt koud wordt, vindt mijn 18" mooier staan

Afhankelijk van de temp. gooi ik ze er zelf eind november onder, ff krikken, boutjes losdraaien, velgjes wisselen, boutjes vastdraaien klaar. Medio december kunnen we dan weer de sneeuw opzoeken (als alles weer doorgaat EN het sneeuwt in het Oostenrijkse!!)
marss
- Sven
- Volledig MINI minded!
Bericht
Wij wonen dicht bij de Duitse grens en onze Mini rijdt nog weleens in Duitsland. Nu hebben we een setje winterbanden en die moeten nog om onze 16'' Five star velgjes. Denk dat ik ze binnenkort maar eens uit de schuur haal.
Nog ff de zomerbandjes eraf en de winterbandje erop en evt gelijk eronder leggen
Normaal ff krikken en wisselen op het moment dat het echt koud wordt
Nog ff de zomerbandjes eraf en de winterbandje erop en evt gelijk eronder leggen

Normaal ff krikken en wisselen op het moment dat het echt koud wordt

- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
http://www.knmi.nl/exp/pluim de 15-daagse van het KNMI.
Pas bij Temp. <7 graden hebben ze pas echt effect. Hangt er dus vanaf of je alleen maar in de ochtend- en avonduren rijdt of ook overdag.
Eind november zet ik ze er alvast onder.
Pas bij Temp. <7 graden hebben ze pas echt effect. Hangt er dus vanaf of je alleen maar in de ochtend- en avonduren rijdt of ook overdag.
Eind november zet ik ze er alvast onder.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Tja misschien hebben jullie wel gelijk. Deze week is dan wel koud, maar later deze weej stijgen de temperaturen weer. Nog ff iets langer wachten dan misschien voordat ik mijn VEEL MINDER MOOIE 16" bridgespokes er onder gooi. Staat veel te braaf. En natuurlijk gooi ik ze er zelf ff onder heb een grote hydr krik!!. De mini is zo stijf dat je hem alleen voor op hoeft te krikken om voor-en achterwielen tegelijk te kunnen wisselen. Handig natuurlijk.
Gr,
PP
ps gebruiken jullie momentsleutel of vast is gewoon vast??
Gr,
PP
ps gebruiken jullie momentsleutel of vast is gewoon vast??
- henkiedude
- Leerling Mini lid
Bericht
Ik heb ze er al onder, en zelfs ook al wat aan gehad vanmorgen, de meeste auto's in mijn dorpje gleden alle kanten op maar ik niet! Ze hadden nog niet gestrooit bij ons!
maar de zomerbandjes gaan er over een week onder!
Ik laat het alleen doen omdat ik geen tweede set 17" heb.
mocht je het zelf doen gebruik idd een momentsleutel en zorg ook voor niet te strak aandraaien! anders kans op stukgaan schroefdraad en velg aantasten!
greetzz
maar de zomerbandjes gaan er over een week onder!

Ik laat het alleen doen omdat ik geen tweede set 17" heb.
mocht je het zelf doen gebruik idd een momentsleutel en zorg ook voor niet te strak aandraaien! anders kans op stukgaan schroefdraad en velg aantasten!
greetzz
MiNi CooPeR S
Onze sponsors