Mijn software is ter plaatse nog iets aangepast oa toerenbegrenzer iets verder gelegd op 7271toeren dus het is wel degelijk software op maat alleen wordt die idd niet iedere keer weer opnieuwe geschreven heeft ook geen zin tenzij je grote dingen gaat doen..
testbankdag komt eraan, volgende week weet ik een datum.. iedergeval op een zaterdag..
Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- StefanCS
- Bijna verslaafd
Bericht
Jij bent vaste klant Hans
Iemand die voor stage 2 tuningpakketje gaat en geen vermogensrun neemt (en dat zijn er volgens mij nog best veel
), daar wordt nieuwe software ingeladen en rijdt weer weg.
Daarom lijkt het mij logisch dat je daarna ff een run doet. Mocht de grafiek niet mooi zijn, dan kunnen ze het nog ff fine tunen.

Iemand die voor stage 2 tuningpakketje gaat en geen vermogensrun neemt (en dat zijn er volgens mij nog best veel

Daarom lijkt het mij logisch dat je daarna ff een run doet. Mocht de grafiek niet mooi zijn, dan kunnen ze het nog ff fine tunen.
- f.friesacher
- Nieuw Lid
Bericht
Beek vs JCW
Ik blijf maar in dubio zitten, tuning via JCW inbouw achteraf of tuning via Beek. Ik heb een Mini Cooper S Cabrio (R52) uit 2006. JCW is een hogere investering, maar houdt waarschijnlijk ook meer waarde. AC Schnitzer valt bij mij op het eerste oog af. Gezien de prijs ga ik dan liever voor een JCW inbouw. Ik zie echter alleen maar positieve berichten over Beek tuning. Als ik dit neem: Beek software en 15% compr. en 102% krukas pulley en GP intercooler van 170Pk naar +/- 215Pk en ik neem een oliekoeler set en sluit een garantie af, dan ben ik voor de helft goedkoper uit dan een JCW inbouw achteraf.
Qua vermogen maakt het me niet zoveel uit (210 pk vs. 215 pk). Ik wil echter graag een stabiele en betrouwbare tuning. Heeft iemand het verschil wel eens mogen ervaren tussen de set van Beek en de JCW set? Zo ja, wat zijn de verschillen in rijgedrag? Ik ben totaal geen techneut, maar zijn de tuning sets wel eens met elkaar te vergelijken of vergelijk ik appels met peren?
Bij voorbaat dank!
Qua vermogen maakt het me niet zoveel uit (210 pk vs. 215 pk). Ik wil echter graag een stabiele en betrouwbare tuning. Heeft iemand het verschil wel eens mogen ervaren tussen de set van Beek en de JCW set? Zo ja, wat zijn de verschillen in rijgedrag? Ik ben totaal geen techneut, maar zijn de tuning sets wel eens met elkaar te vergelijken of vergelijk ik appels met peren?
Bij voorbaat dank!
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Waarom neem je ze niet allebei
Mooie basis om verder te tunen, want bij de Beek tuning moet je ook de bougies aanpassen, die cilinderkop maakt niet zoveel uit eigenlijk van Works dan kan je beter je bestaande cilinderkop aanpassen door Beek (laat ik ook doen)
Maar goed, het is al heel vaak gezegd hier (beetje zoeken) de Works levert slechts 200pk ipv 210 maar icm met Beek software zit je op 218pk, met kurkas pulley ga je daar weer overheen.
Ik weet niet wat een Works kit tegenwoordig kost? Maar als dit nog steeds €4000,- kost zal ik het nooit doen.. weet niet of je dat ook echt terugziet op je ruilprijs
Keuzes keuzes

Maar goed, het is al heel vaak gezegd hier (beetje zoeken) de Works levert slechts 200pk ipv 210 maar icm met Beek software zit je op 218pk, met kurkas pulley ga je daar weer overheen.
Ik weet niet wat een Works kit tegenwoordig kost? Maar als dit nog steeds €4000,- kost zal ik het nooit doen.. weet niet of je dat ook echt terugziet op je ruilprijs

Keuzes keuzes

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk ook niet dat je een 4000 Euro terug gaat zien in de inruilprijs.
Als je dan graag Works wilt zou ik de GP intercooler met originele GP kap nemen en een Works luchtfilter maar dan zonder elektronisch gedeelte (altijd open).
Dus lekker Beek nemen en wat anders leuks doen met de bespaarde pegels.
Als je dan graag Works wilt zou ik de GP intercooler met originele GP kap nemen en een Works luchtfilter maar dan zonder elektronisch gedeelte (altijd open).
Dus lekker Beek nemen en wat anders leuks doen met de bespaarde pegels.
- f.friesacher
- Nieuw Lid
Bericht
Hoi Hans en Berthil,
Bedankt! Volgens mij kost die Works nog steeds € 4000,00, dus als ik het zo hoor kan ik beter voor Beek gaan.
Maar als ik het goed wil doen, dan ook bougies laten vervangen door Beek, de cilinderkop laten aanpassen, luchtfilter van Works erop (die kan Beek ook leveren?) en de set die ik al heb vermeldt. Die GP intercooler zit volgens mij al in de setprijs, ik weet niet of die kap er ook bij zit (wat het ook moge zijn).
Iemand enig idee of ik dan nog steeds pegels over heb van die € 4000,00. Verder, zou die oliekoeler een verstandige investering zijn?
Berthil,
Mijn "nickname" komt er niet op, maar ik zou wel weer wat verkeerd hebben gedaan....
Bedankt! Volgens mij kost die Works nog steeds € 4000,00, dus als ik het zo hoor kan ik beter voor Beek gaan.
Maar als ik het goed wil doen, dan ook bougies laten vervangen door Beek, de cilinderkop laten aanpassen, luchtfilter van Works erop (die kan Beek ook leveren?) en de set die ik al heb vermeldt. Die GP intercooler zit volgens mij al in de setprijs, ik weet niet of die kap er ook bij zit (wat het ook moge zijn).
Iemand enig idee of ik dan nog steeds pegels over heb van die € 4000,00. Verder, zou die oliekoeler een verstandige investering zijn?
Berthil,
Mijn "nickname" komt er niet op, maar ik zou wel weer wat verkeerd hebben gedaan....
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Denk wel dat je nog geld overhoud! Beek kan ook de luchtfilter leveren ik zal wel de klep erin laten zitten trouwens (minder herrie) Oliekoeler is altijd een goede investering maar als je er niet mee het circuit op ga zal die niet echt nodig zijn.. tenzij je altijd en overal plankgas geef
Uit welk jaar is je Mini? Heeft die een sper? Anders zal ik die kopen voor het geld wat je over houd of goede remmen want die zal je nodig hebben!
succes

Uit welk jaar is je Mini? Heeft die een sper? Anders zal ik die kopen voor het geld wat je over houd of goede remmen want die zal je nodig hebben!
succes

- f.friesacher
- Nieuw Lid
Bericht
Vandaag contact gehad met Beek:
Het wordt de complete set (kap zit er standaard bij), daarbij laat ik de bougies vervangen en ik neem het Works luchtfilter. Volgens Beek was het nogal een ingreep om de cilinderkop te laten aanpassen en dan kon ik ook beter meteen een niewe nokkenas nemen. Dus daar zie ik eerst eens vanaf. Sperdifferentieel hebik al en aangezien mijn reguliere circuit bestaat uit een stukje weg van een paar kilometer
, laat ik de remmen en de oliekoeler ook maar even achterwege.
Met uitdraai rollenbank + garantie zit ik dan op zo'n € 2000,00 en hou dus nog wat pegels achter de hand om andere leuke dingen van te doen.
In principe gaat het vrijdag al gebeuren. Vanzelfsprekend laat ik mijn bevindingen weten.
Het wordt de complete set (kap zit er standaard bij), daarbij laat ik de bougies vervangen en ik neem het Works luchtfilter. Volgens Beek was het nogal een ingreep om de cilinderkop te laten aanpassen en dan kon ik ook beter meteen een niewe nokkenas nemen. Dus daar zie ik eerst eens vanaf. Sperdifferentieel hebik al en aangezien mijn reguliere circuit bestaat uit een stukje weg van een paar kilometer

Met uitdraai rollenbank + garantie zit ik dan op zo'n € 2000,00 en hou dus nog wat pegels achter de hand om andere leuke dingen van te doen.
In principe gaat het vrijdag al gebeuren. Vanzelfsprekend laat ik mijn bevindingen weten.
- f.friesacher
- Nieuw Lid
Bericht
Ze hadden niet meer aan de bougies gedacht (Beek gaf later ook aan dat volgens hun de originele bougies ook prima zijn in combinatie met deze aanpassing) en er was helaas geen capaciteit op de rollenbank. Verder erg leuke mensen daar bij Beek en er hing een prima sfeertje. Om op de auto terug te komen: Geschat vermogen door Beek is nu 210 pk - 215 pk en dat neem ik dan maar klakkeloos aan. Ik had het geluk dat ik één keer zonder de aanpassing Duitsland in mocht en één keer met aanpassing. Qua topsnelheid zat ik zonder aanpassing op ca. 210 km / uur en met aanpassing op ca. 225 km / uur op de teller. Het ging mij natuurlijk vooral om het acceleren, maar dat is wat moeilijker in cijfertjes uit te drukken. Het glunderende gezicht van mijn vader sprak boekdelen, nadat hij hem ook even had meegenomen (ben er maar niet bij in gaan zitten). Qua rijgedrag voelt de auto in de lagere toeren niet veel anders aan dan voorheen. Daarmee bedoel ik te zeggen dat hij absoluut niet zenuwachtig is geworden en daarop had ik precies gehoopt. Op het moment dat je het gas erop zet, dan doet de auto echter waarvoor je deze aanpassing laat doen en trekt dus als een lier. Ik weet dat er Coopers met ca. 250 pk rondrijden, maar ik vind het nu al wel even snel genoeg. Al met al heb ik een superpositieve ervaring met een dergelijke aanpassing door Beek en vind het een absolute aanrader.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Beek heeft de prijzen van stage 2 verlaagd!
Kost nu €675,- ivm de prijs van de Alta pulleys deze zijn goedkoper geworden..
Stage 3 & 4 zijn trouwens ook goedkoper geworden!
Stage 4 software, 15% compressorpulley, 102% kurkaspulley, GP intercooler voor €1325,- dit lijkt mij nu de beste aanbieding.. ben je gelijk klaar
of nog ff wachten op stage 5 met bewerkte cilinderkop!

Stage 3 & 4 zijn trouwens ook goedkoper geworden!
Stage 4 software, 15% compressorpulley, 102% kurkaspulley, GP intercooler voor €1325,- dit lijkt mij nu de beste aanbieding.. ben je gelijk klaar

Onze sponsors