Panoramadak gesprongen / kapot! Andere ervaringen?

De 2e generatie vanaf 2006
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Panoramadak gesprongen / kapot! Andere ervaringen?

07 nov 2008, 23:40

Vandaag reed ik heerlijk op snelweg... lekker rustig richting Maastricht net voor de grens bij Antwerpen. 8)

KNAL!!!

Het voorste deel van het panorama dak in duizenden stukjes!!! :cry:

Gelukkig is niet veel glas naar binnen gevallen. We hebben snel het gordijntje dichtgedaan en we zijn doorgereden. Hij staat nu veilig en droog in de garage. Morgen wegbrengen naar de dealer. Ik zal binnenkort een foto posten. Er zit nu een groot gat in en het bolt naar boven. Zoals ik nu kan beoordelen, denk ik dat er wellicht te veel spanning op stond en dat het dak 'gesprongen' is. Een steentje ofzo is wat onwaarschijnlijker, tenminste... we hebben niks gezien wat daar op wijst. We reden niet ook onder een viaduct ofzo, dus geen vandalisme. Maar goed... flink geschrokken natuurlijk! :shock:

Is dit iemand anders op het forum ooit overgekomen? De zoekfunctie levert niks op.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 01:27

:shock:

Wat een naar bericht :(

Ik heb het zo nog niet eerder gehoord bij Mini. Ik weet wel dat Smart hier veel problemen heeft/had,

Hoop niet dit zelf mee te maken.
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

08 nov 2008, 07:53

Jeetje je schrikt je rot!
Nog nooit gehoord idd.
Hopelijk is de schrik snel weer over als je weer lekker kan rondscheuren. :wink:
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 08:42

aargh... akelig zeg !!

ik meen dat ik wel eens gelezen heb van dit fenomeen. denk op mini2.com
persoon had zijn mini in de garage staan, en toen hij s morgens wou vertrekken vond hij een heel gat in zijn dak.

edit: was wel een R56 maar zou geen verschil mogen maken
Marcel Always Open
Cabrio-King

08 nov 2008, 09:19

Was dit het gevolg van bevriezing???
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 12:39

Smart van mijn vriendin heeft het gehad. Hoop gezeur over garantie. Uiteindelijk eigen verzekering laten regelen.
TDHS
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 nov 2008, 13:15

Je schrikt je echt het maagzuur in je neus! Ik heb mijn partner nog nooit zo horen vloeken. :mad: Bedankt voor jullie berichtjes!

Heb me gemeld bij de MINI Service Kessels en natuurlijk werd de vraag gesteld of het steen was (logische vraag). Dat was het niet. Toen ik hen wees op de bolling naar boven en de evenwijdige barsten aan de voor en achterkant snapte men ook dat dit lag aan een te hoge spanning in het glas. Het glas is omhoog geknapt/gesprongen. Alsof ik met een schietstoel de wagen heb verlaten. Een garantiezaak natuurlijk, want de auto is twee maanden oud en heeft nog geen 3000 gereden. Men deed niet moeilijk en heeft het zeer goed opgepakt (mijn complimenten voor Kessels) en ik kon direct met een leenauto huiswaarts.

De complete unit moet worden vervangen, terwijl ik dacht dat men die glasplaat demonteert en een nieuwe erop schroeft. Als het goed is kan ik hem vrijdag weer ophalen! 8)
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 nov 2008, 17:49

De eerste keer dat ik dit hoor :shock:. Damn, lekker flut* zoiets tegenkomen ...

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”