MINI niet op AutoRAI 2009

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

MINI niet op AutoRAI 2009

10 nov 2008, 23:15

AutoRAI: geen BMW en Daihatsu, wel Infiniti

05-11-2008 15:00
BMW en Daihatsu staan volgend jaar niet op de AutoRAI. Dat hebben beide merken laten weten aan de organisatie. In 2003 zagen beide merken ook al af van deelname aan het evenement. Er zijn wel twee nieuwe deelnemers: Subaru en Infiniti.

Zowel bij BMW/Mini en Daihatsu is het puur een budgettaire afweging. "De huidige economische situatie dwingt iedereen tot het maken van keuzes", zegt Diederik Reitsma, woordvoerder bij BMW/Mini. "Het beschikbare budget kan maar één keer worden uitgegeven. En in 2009 zullen wij ons vooral richten op de volgende fase van EfficientDynamics."

Voor Daihatsu geldt ongeveer hetzelfde. "Wij moeten onze middelen zorgvuldig besteden. Ook hebben we geen nieuw model dat we kunnen presenteren, dat had nog een reden kunnen zijn om wel te gaan", aldus persvoorlichter Frank van Gool. Fernand Molenschot, organisator van AutoRAI, zegt het jammer te vinden dat beide merken ontbreken. "Maar daar staat de komst van twee andere merken tegenover. Wij denken dat we de kwalitatief beste AutoRAI ooit gaan neerzetten." Met Ferrari wordt nog gesproken, maar Molenschot is optimistisch. "Ferrari is er waarschijnlijk weer gewoon bij in 2009."

Bron: Automotive Online

Ik ben benieuwd welke merken er nog zullen volgen :?.
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2008, 23:22

MINI heeft voor 2009 niet zoveel bijzonders te melden. Het merk MINI verkoopt zichzelf wel.

De laatste verkoopcijfers laten nog steeds een stijging zien in de verkoopcijfers . Dat dankzij de clubman. Als die er niet was geweest dan was MINI ook teruggevallen in de verkoopcijfers.

Alleen de nieuwe cabrio voor 2009! 8)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Clubmenneke
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

10 nov 2008, 23:30

Dan ga ik ook niet :mrgreen:
Zou voor het eerst zijn in 16 jaar tijd dat ik niet ga :roll:
Afbeelding
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2008, 23:42

Ik moet ook nog eens bekijken of ik volgend jaar wel ga. Als er meer grote merken gaan afhaken betwijfel ik of het nog wel de moeite waard is. Zou voor mij ook voor het eerst in tien jaar zijn dat ik niet ga. Maar ach, als ik nieuwe MINI's wil bekijken loop ik wel een keer bij de dealer binnen. Is het tenminste ook een stuk rustiger :).
Afbeelding
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2008, 00:36

:shock: WAT???

Ik had gelezen dat BMW niet kwam, maar had er helemaal niet aangedacht dat MINI dan ook niet komt....

Jammer hoor. :cry: :cry: :wink:
remco
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 nov 2008, 08:26

gewoon even naar Easyjet.nl gaan en voor ca 100 euri (woensdag 11 maart momenteel 90 euro) een retourtje Geneve boeken. Vanuit de aankomsthal loop je in 200mtr naar de hallen waar dan de autosalon wordt gehouden. entree 8,50 euro

Echt een perfecte autoshow! Prima alles op 1 dag te zien. Alle nieuwtjes, primeurs en mooie karretjes (+dames) staan daar te schitteren! (incl MINI)

's-avonds stap je moe en voldaan weer in de kist terug naar Amsterdam.

Uiteindelijk iets duurder dan een dagje RAI maar absoluut het geld waard.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2008, 16:51

Dat is inderdaad ook een hele goede, Remco. Ik ben vier jaar geleden ook met Easyjet naar Genève gevlogen voor de autosalon. Het kost je inderdaad wat meer geld, maar die beurs is top. Op zich is het vrij compact, maar wel bomvol met wereldprimeurs. En je wandelt inderdaad bijna rechtstreeks vanuit het vliegtuig de beurs binnen.
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2008, 17:15

nu hoorde ik gister bij wheels on 7 dat er geruchten waren dat de autorai helemaal niet door gaat. Maar kan ook een 1 april grap zijn.

Dit keer dan toch maar naar de salon in Brussel.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2008, 18:19

Heb het ook gezien Ries. Heel veel merken hebben er volgens mij er geen trek meer in :o
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

11 nov 2008, 20:31

Geen MINI op de RAI, geen TBL naar de RAI. :mrgreen:
Zou best kunnen dat er geen beurs komt, belangstelling zal ook minder worden zonder belangrijke merken. :p

Ga inderdaad liever naar een buitenlandse beurs. (Frankfurt, Parijs, Geneve, Milaan)
Vorig jaar was de IAA ook geweldig.

@ Remco: Vliegen naar Geneve :wat: lekker stukkie toeren met de MINI :rijden
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

12 nov 2008, 19:07

Ja yo... Geneve is echt leuk :D

MR

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”