Ik weet dat dit een bekende klacht is bij de cabrio. Ik heb het op beide achter-zijramen. Hij valt nog onder fabrieksgarantie, en ik wil de ramen gaan laten vervangen. Maar lost dit het probleem ook op, of moet het dakmechanisme ook versteld worden, zodat het niet opnieuw gebeurd?
Zijn er hier forumleden die de ramen hebben laten vervangen, en loste dit het probleem voorgoed op?
Cabrio ( krassen op achter-zijramen )
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens mij had dit iets met de afstelling van het mechanisme te maken. Is dacht ik ook een terugroepactie van geweest. Andere cabriobezitters hier kunnen je wel uitsluitsel geven! Succes!
- karretje
- Bijna verslaafd
Bericht
Bij ons zijn idd. de achterruitjes al vervangen + de rubbers en de kap moet idd. bijgesteld worden daarna.
Toen bleek er aan de cabriokap schuurplekken te zitten, en ook een volledig nieuwe kap gehad, en mooi zwart dat tie weer is.
De zijruitjes zitten er nu een maand of 4 in en nog geen krasjes tot nu toe, maar ja de kap gaat vanaf nu weer meer naar beneden, dus de toekomst zal het uitwijzen of het "probleem met de krasjes"is opgelost.
Toen bleek er aan de cabriokap schuurplekken te zitten, en ook een volledig nieuwe kap gehad, en mooi zwart dat tie weer is.

De zijruitjes zitten er nu een maand of 4 in en nog geen krasjes tot nu toe, maar ja de kap gaat vanaf nu weer meer naar beneden, dus de toekomst zal het uitwijzen of het "probleem met de krasjes"is opgelost.
MINI...................................The best there is.
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Hier inmiddels al weer een heel poosje een stel nieuwe raampjes achterin, tot nu toe nog geen verdere krassen geconstateerd. Het dak gaat zeer regelmatig naar beneden (leve de stoelverwarming)
Kap mechanisme is opnieuw afgesteld dat was blijkbaar het probleem.
Toen ik bij de dealer stond was daar ook een cabrio One welke het dak niet meer omhoog kon krijgen. De veiligheidsschakelaar daarvan was kapot en er was een onderdeel nummer beschikbaar
Je zalhet meemaken op een zaterdag middag en het begint ineens te regenen 
Kap mechanisme is opnieuw afgesteld dat was blijkbaar het probleem.
Toen ik bij de dealer stond was daar ook een cabrio One welke het dak niet meer omhoog kon krijgen. De veiligheidsschakelaar daarvan was kapot en er was een onderdeel nummer beschikbaar

- Rein
- Bijna verslaafd
Bericht
ff dit topic een kickje ivm de aanstaande aankoop van een cabrio.
Mochten er krassen op de zijruitjes zitten, dan kunnen deze worden vervangen en het kapmechanisme iets aangepast. Tenminste dat lees ik hierboven.
Weet iemand hoe dat zit met onder de garantie vervangen? Is de leeftijd van de mini van belang, of de hoeveelste eigenaar je bent. Of hebben alle mini's met dat probleem gewoon recht op gratis aanpassing/vervanging?
Mochten er krassen op de zijruitjes zitten, dan kunnen deze worden vervangen en het kapmechanisme iets aangepast. Tenminste dat lees ik hierboven.
Weet iemand hoe dat zit met onder de garantie vervangen? Is de leeftijd van de mini van belang, of de hoeveelste eigenaar je bent. Of hebben alle mini's met dat probleem gewoon recht op gratis aanpassing/vervanging?
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
- snans
- Volledig MINI minded!
Bericht
bij mijn vorige cabrio ook dat probleem.
ramen vervangen, kap vervangen, rubbers vervangen, dak 3x opnieuw afgesteld...
plots waren ze het beu en zeiden ze dat ik de mini te weinig waste, en dat de oorzaak zand was die tussen de rubbers van de achterste ramen zat...
alsof ik in de woestijn woon !!!
bende achterlijke bij centreauto deurne
factuur betaald en nooit meer naar die garage gegaan.
tijdje later probleem definitief opgelost (S gekocht
)
ramen vervangen, kap vervangen, rubbers vervangen, dak 3x opnieuw afgesteld...
plots waren ze het beu en zeiden ze dat ik de mini te weinig waste, en dat de oorzaak zand was die tussen de rubbers van de achterste ramen zat...
alsof ik in de woestijn woon !!!
bende achterlijke bij centreauto deurne
factuur betaald en nooit meer naar die garage gegaan.
tijdje later probleem definitief opgelost (S gekocht

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Next garantie op de aanstaande MINI??
Coulance bespreken, volgens mij heeft zo'n beetje iedere cabrio nieuwe ramen en een opnieuw afgestelde kap.
En Snans woont inderdaad ergens in de woestijn, vandaar zijn krassen, en dan ook nog eens nooit wassen
Dat doet Nancy toch iedere zaterdag?
Coulance bespreken, volgens mij heeft zo'n beetje iedere cabrio nieuwe ramen en een opnieuw afgestelde kap.
En Snans woont inderdaad ergens in de woestijn, vandaar zijn krassen, en dan ook nog eens nooit wassen

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors