Welke non Runflats

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
soulmates
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig
Contacteer:

Welke non Runflats

09 nov 2006, 14:30

heee luitjes

ik moet mijn 2 voorbanden vervangen en heb besloten om maar gelijk alle 4 die runflats eronder vandaan te gooien
mijn vraag aan jullie is dus nu ook welke gewone banden kan ik er nu dan het beste onder gooien
begrijp wel ik rij maar 5000 km perjaar met de Mini en rij niet op curcuit ofzo (eigenlijk ben ik best braaf in mijn Mini >) )

duzzz welke kan ik er nu het beste onder gaan gooien om een beetje comfort te krijgen ?
waar het beste te kopen ivm prijs ?
ennuhhh mijn velgjes krijgen ook een opknapbeurtje dus een beetje bescherming op de band lijkt me ook wel oke

lees graag wat van Jullie

thnx alvast Jootjuh :)(
Afbeelding
marjo
Enthousiast
Enthousiast

09 nov 2006, 17:49

Zelf heb ik de Pirelli's Euforias runflats eronder en dat bevalt me prima.

Nou ja op moment zitten er degelijke wintervegen/banden onder :cry:

Maar ik zou dan gewoon voor Pirelli's non-runflat gaan. Ben deze banden gewend door het rijden met vele Alfa's.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

09 nov 2006, 17:54

Ik heb er pas Dunlop SP 9000 Sport erop gelegd: een heerlijke band!
Ik heb dan wel loadindex 88; toch nog wat stugger dan de voorgeschreven 84
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

09 nov 2006, 18:56

ik heb nu kleber banden met velgrandbeschermers, zijn heerlijke (engelse regen-) banden. Maar zodra die opzijn ga ik voor dunlop SP sportmaxx 8) dus die raad ik ook aan :mrgreen: Kan niet wachten!
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 nov 2006, 19:03

Ik kan even helpen je banden oproken.. ben ik goed in :mrgreen: heb je nog sneller je sport maxx :wink:
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

09 nov 2006, 19:10

hahah nee joh mafkees het regent nog dus nu nog geen sportmaxx anders kan ik er niet optimaal van genieten :mrgreen:

aan een regenband heb je genoeg in NL voor de winter :roll:
TIEMEN
Enthousiast
Enthousiast

15 nov 2008, 13:56

Hi,

Heb horen zeggen, indien ik mijn banden wil vervangen, ik opnieuw runflats moet zetten, omdat de cooper S een speciale
sportophanging heeft en de runflats uitsluitend voor deze moeten gebruikt worden. Geloof hier niet veel van, klopt dit friends?. Ik lees hier verschillende merken, Dunlops enz. Welke zijn nu de beste en prijs correcte die men mij kan aanraden aub?

"S" Greatings.
"Mijn vrouw de cooper, ik de "S"..."
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2008, 15:26

Klopt helemaal niks van. Of je nu runflats of gewonen banden hebt maakt helemaal niks uit. Wel merk je dat met runflats deze veel harder zijn en dus veel meer trillingen en bonken door geven als je door bijvoorbeeld een kuiltje rijd. Had eerst ook runflats en heb deze vervangen voor andere banden. Voordeel is het rijd iets meer comfortabeler en nadeel is dat als je een lekke band hebt je een andere oplossing moet zoeken.

Wat betreft de band en je persoonlijke voorkeuren. Daar kan veel verschil in zitten. Vooral met regen en droog weer. Hier zit vaak ook een groot prijsverschil in.
TIEMEN
Enthousiast
Enthousiast

15 nov 2008, 17:54

Mercie Kwiebje!
"Mijn vrouw de cooper, ik de "S"..."
Ri
Rini

15 nov 2008, 19:50

kwiebje schreef:Klopt helemaal niks van. Of je nu runflats of gewonen banden hebt maakt helemaal niks uit. Wel merk je dat met runflats deze veel harder zijn en dus veel meer trillingen en bonken door geven als je door bijvoorbeeld een kuiltje rijd. Had eerst ook runflats en heb deze vervangen voor andere banden. Voordeel is het rijd iets meer comfortabeler en nadeel is dat als je een lekke band hebt je een andere oplossing moet zoeken.

Wat betreft de band en je persoonlijke voorkeuren. Daar kan veel verschil in zitten. Vooral met regen en droog weer. Hier zit vaak ook een groot prijsverschil in.
Nou Bas,
Ik deel jouw mening. Volgende banden worden echt geen run flat, maar gewone banden.
Ten eerste iets goedkoper, ten tweede minder stug, en ten derde hoorde ik laatst dat niet OZ-velgen (die ik wil dan) niet geschikt zijn voor RF.
Ik kan mezelf ook echt niet heugen dat ik ooit een lekke band heb gehad. Meteen afkloppen maar.
Opties bij een lekke band.
- ANWB bellen
- Spuitbus voor op ventiel
- Reservewiel thuis, en laten brengen door je vrouw :mrgreen:

Gr. Rini
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

15 nov 2008, 19:55

Ik heb zo'n spuitbusje gekocht. Geen idee of het een beetje werkt bij een lekke band. Maja hopelijk kom ik daar niet achter voorlopig ;)
Jimini
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

18 nov 2008, 11:19

hi,
weet iemand of ik tijdelijk (de winter) 15 inch op mijn cooper S kan monteren? Zin van die witte.

Grt Jim
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2008, 11:27

waarom niet ?
het is gewoon 4x100 ....dus....
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 nov 2008, 11:47

rini.odette schreef:
kwiebje schreef:Klopt helemaal niks van. Of je nu runflats of gewonen banden hebt maakt helemaal niks uit. Wel merk je dat met runflats deze veel harder zijn en dus veel meer trillingen en bonken door geven als je door bijvoorbeeld een kuiltje rijd. Had eerst ook runflats en heb deze vervangen voor andere banden. Voordeel is het rijd iets meer comfortabeler en nadeel is dat als je een lekke band hebt je een andere oplossing moet zoeken.

Nou Bas,
Ik deel jouw mening. Volgende banden worden echt geen run flat, maar gewone banden.
Ten eerste iets goedkoper, ten tweede minder stug, en ten derde hoorde ik laatst dat niet OZ-velgen (die ik wil dan) niet geschikt zijn voor RF.
Ik kan mezelf ook echt niet heugen dat ik ooit een lekke band heb gehad. Meteen afkloppen maar.
Opties bij een lekke band.
- ANWB bellen
- Spuitbus voor op ventiel
- Reservewiel thuis, en laten brengen door je vrouw :mrgreen:

Gr. Rini
Nou wat ik vind van de run flats is dat de stuurprecisie stukken beter is dan een non run flat want hiervan zijn de wangen veel zachter en een Mini is ontwikkeld op run flats en is nog handig ook :wink: Maar goed ik heb alleen ervaring met 18inch, ik heb wel eens Toyo's terug gebracht het leek wel een Eend wat een waggelbak met die banden.. (was trouwens met de Cooper-S cabrio)
coendek
Stoepsleutelaar

18 nov 2008, 11:55

Jimini schreef:hi,
weet iemand of ik tijdelijk (de winter) 15 inch op mijn cooper S kan monteren? Zin van die witte.

Grt Jim
dacht het niet ivm de remmen....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”