Help !!

Van alles over de 1ste generatie MINI.

oude of nieuwe MCS

oude MCS
7
35%
nieuwe MCS
13
65%

Totaal aantal stemmen: 20
320d touring
BBQ hulpkok

Help !!

16 jul 2006, 18:36

Gisteren op aanraden van diverse mensen op dit forum naar Jesse in Hilversum geweest, erg enthousiast geworden, fijn om geholpen te worden door iemand die in zijn product gelooft. Hij viel bijna van z'n stoel toen we zeiden dat we ook proef gereden hebben met een peugeot 207 :mrgreen: (komt met de zelfde motor als de cooper s). Nu komt het, bestellen we een cooper s van het oude model die half september geleverd kan worden of een nieuwe op januari 2007.
[b]voor de oude:[/b]
-voordelige pakketprijs
-je weet wat je koopt
-dak in metallic ipv uni
[b]tegen de oude:[/b]
-park lane vinden we de betere uitvoering, maar is niet in blauw te krijgen
-hogere afschrijving
-checkmate heeft blauw dashboard, vinden we niet mooi, is voor 700 euro op te lossen door een leren works dashboard.
[b]voor de nieuwe:[/b]
-eerste tijd een uniekere auto
-waarschijnlijk betere restwaarde
-mooiere deurpanelen
-waarschijnlijk iets meer binnenruimte
-waarschijnlijk 18 inch velgen standaard
-5 pk meer, langere onderhoudsintervallen,lager verbruik,lager gewicht
[b]tegen de nieuwe:[/b]
-geen snelheidsmeter op de juiste plek (recht voor je)
-prijzen 4% hoger, korting 1% lager

Als we de oude nog aan onze wensen willen aanpassen, dan moeten we uiterlijk deze week beslissen. Nieuwe cooper (non S) leek ons de beste oplossing omdat de turbomotor van waarschijnlijk 143pk makkelijk te tunen is, maar op diverse plekken op internet lees ik dat die uitvoering pas 6 maanden later komt. Ellende is dat we voor de oude moeten beslissen voor de gegevens van de nieuwe (eind juli) bekend worden.

Marcel en Karin
(Leon,ST,200 turbo zijn al afgevallen) (karin maakt het niets uit wat voor auto het wordt, als het maar een mini is :roll: )
Yvon
Wingman
Contacteer:

16 jul 2006, 18:56

Leren dashboard? Je bent absoluut door Jesse geholpen :mrgreen:

De keuze? is natuurlijk heel persoonlijk, wij hebben een mooie next s gespot en voor deze als een blok gevallen 8)

Succes met kiezen, laat het ff weten :)
Afbeelding

Be Mini

16 jul 2006, 19:33

Het lijkt me verstandig op de nieuwe te wachten (net als wij) ik begrijp dat de meeste steekjes die BMW heeft laten vallen wat betreft de kwaliteit opgelost zijn. En de nieuwe motor stellen we ons erg veel van voor.
Restwaarde ongetwijfeld hoeger.
Op naar Parijs in september, misschien krijg je wel een mini te leen van je dealer om er heen te gaan........
Sterkte met de keuze, maar ik zou even geduld hebben
groet Henk

Daimler double six 1988, Classic Mini 1978, een Mini Clubman Estate 1979 ,Mini Cabrio 1982, Fiat Panda Twin Air 85 aut 2013, Mitshubishii Outlander PHEV 2013, LR Defender 90 uit 1985 met 140 pk TdI .
320d touring
BBQ hulpkok

16 jul 2006, 19:38

[quote="Sleefje"]Leren dashboard? Je bent absoluut door Jesse geholpen :mrgreen:

De keuze? is natuurlijk heel persoonlijk, wij hebben een mooie next s gespot en voor deze als een blok gevallen 8)

Succes met kiezen, laat het ff weten :) [/quote]

misschien die in groningen ? (na facelift voor 25000)

En natuurlijk laten we het even weten !
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2006, 21:44

Helenk schreef:Het lijkt me verstandig op de nieuwe te wachten (net als wij) ik begrijp dat de meeste steekjes die BMW heeft laten vallen wat betreft de kwaliteit opgelost zijn. En de nieuwe motor stellen we ons erg veel van voor.
Restwaarde ongetwijfeld hoeger.
Stel je niet te veel voor van de restwaarde, ik breek nu al mijn tanden als ik hoor wat ze over een jaar ongeveer over hebben voor mijn S cabrio.(70% van de nieuwwaarde)

Je moet natuurlijk wel plezier hebben aan je auto, tenminste zo denk ik erover, en niet konstant met de eventuele restwaarde in je hoofd rondlopen.

Suc6 met je keuze.

Ciao Benno

P.s. kunnen de checkmate panelen niet uitgewisseld worden door bijvoorbeeld aluminium-patina? Na levering dan bedoel ik. Kost ws een hap minder dan de leren versie van Works. Leer op je dashboard? Daar zit je toch nooit?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

16 jul 2006, 23:26

Zou gewoon nog even wachten tot het 2007 model er is en dan je keuze bepalen. 8)
MarjoleinART
Be Mini
Be Mini

16 jul 2006, 23:32

Ik zou voor de oude gaan. En dan het 'nieuwe' model!! (na de facelift) Daar zijn veel dingetjes veranderd t.ov. de oudere uitvoering. En een paar Pk's meer, en die zijn echt wel te merken!! Hij gaat bij veel minder toeren er van tussen!! Dat viel ons meteen op. En rijdt een stuk beter. (niet dat die andere slecht rijdt hoor :))

Het nieuwe model is nog zo weinig van bekend, en ik huiver er een beetje voor. Een turbo i.p.v die lekker klinkende kompressor, ik denk dat het een echt minpunt is. Maar misschien is het wel het enige minpunt, maar weegt voor mij persoonlijk heeeeeeeel zwaar!! Het klinkt zoooo mooi!!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!! :)

Succes met kiezen!!!
Laat het de beste keus worden, wat die ook mag zijn!!!

- Marjolein -
Afbeelding
njuwdaij
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

17 jul 2006, 15:48

Ik wacht op de nieuwe.
MC of MCC.

De voordelen van de nieuwe wegen (mijn inziens) op tegen de nadelen zoals het onbekende (ik ben trouwens in het algemeen een liefhebber van het onbekende, dus dat is wellicht weer erg persoonlijk :wink: )

Laatste voordeel: je kunt een half jaar langer sparen en wellicht nog wat opties erbij scharrelen op die manier.

Heel veel succes met kiezen...
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2006, 23:18

De nieuwe S is er volgens mij nog niet eens in januari 2007. Over eventuele kinderziektes zou ik me ook niet druk maken. Je hebt notabene ook garantie.
Standaard 18" lijkt me sterk.

Maar iig veel succes met de keuze. Ik wacht ook op de nieuwe S en is in september op de motorshow in Parijs te zien. Ben benieuwd :D

Terug naar “MINI-talk”