Noodloop?

De 2e generatie vanaf 2006
jones78
Enthousiast
Enthousiast

Noodloop?

27 nov 2008, 11:34

Mijn Cooper S uit 2007 (R56) mist sinds gisteravond ineens heel veel vermogen. Ter indicatie: topsnelheid ligt ongeveer op 130km per uur. Motor draait wel mooi rond, en start ook goed.

Hij liep eerst prima tot ik een stop maakte van ongeveer 5 minuten. Toen ik de mini weer startte dacht ik echt serieus dat iemand mij in de maling nam. Er brand verder helemaal geen lampje of niets, maar power? :|
Ik verwacht dat het een soort van noodloop is. Heb al een afspraak gemaakt bij de dealer, dus zal morgen het verlossende antwoord wel horen.
Maar nu vraag ik mij af: heeft iemand dit wel eens eerder gehad?

Groet,
Erik
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 nov 2008, 16:04

In eerste instantie klinkt het alsof de turbo niet meer gezond is. Ik kan er verder ook niets over zeggen. Maar een S-je met 130 km/u topsnelheid is wel erg zielig.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
jones78
Enthousiast
Enthousiast

27 nov 2008, 20:40

Ik kan me dat haast niet voorstellen. De mini heeft net 20.000km gelopen en ik rij hem altijd netjes warm.
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 nov 2008, 20:46

mss lucht lek in turbo cicuit

slangetje los ?

wat zegt de dealer ?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2008, 11:33

@snans:
Zoiets zal het inderdaad wel weer zijn. Daar hebben ze geen lampjes voor inderdaad.

Succes, komt vast goed.
Afbeelding
jones78
Enthousiast
Enthousiast

01 dec 2008, 10:13

Vrijdagmiddag heeft de dealer gebeld. Ze hebben de auto uitgelezen en het blijkt een software-probleem te zijn. Volgens de receptionist heeft men nieuwe software geïnstalleerd. Vandaag gaan ze uitgebreid testrijden en krijgt de auto ook gelijk een grote beurt. Ben benieuwd.
feline
Nieuw Lid
Nieuw Lid

noodloop

14 dec 2008, 09:44

goedenmorgen,
Deze klachten zijn bij ons al langer bekend peugeot 207 turbo is zelfde moter,kijk eens op de clubsite en kijk onder topic techniek(storing mengsel etc),misschien kunnen we elkaar wat helpen voor en evt oplossing.
meerdere oplossingen via onze dealers zijn o.a. Lambasondes vervangen.turbo vervangen,aanzuigbuis,hogedrukbrandstofpomp etc,kortom veel verschillende oplossingen bij verschillende dealers.
Ik weet niet of jullie het op prijs stellen :P maar misschien hebben jullie wat aan deze info :D
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 dec 2008, 14:53

@ feline. Erg sympathiek van je, deze geste.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
feline
Nieuw Lid
Nieuw Lid

noodloop

14 dec 2008, 17:27

Graag gedaan :wink: ,hebben bij ons verschillende leden met zelfde euvel, en helaas hebben sommigen het meerdere malen gehad, en telkens was het bij de dealer weer een hoop gezeur!!,zogenaamd een onbekend probleem etc.,en dealers mogen niets doen zonder overleg met importeur(die zegt op zijn beurt dat er haast geen klachten zijn met dit type motor :roll: ).Bij ons zitten gelukkig alle betreffende auto,s nog in de garantie :roll: (denk de importeur dit niet zo prettig vindt!!!,vandaar misschien hun trege reactie,s!!
Bij mijzelf wordt deze week een lambasonde vervangen en ik hoop dat dan het probleem wegblijft
Misschien kunnen we elkaar op de hoogte houden qua resultaten!!

Terug naar “MINI R55 (Clubman), R56 (Hatchback), R57 (Cabrio), R58 (Coupé), R59 (Roadster)”