Beek Auto Racing grafieken topic!

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
FRANK69
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: sint-katelijne-waver (belgie)
Berichten: 135
Lid geworden op: 05 okt 2008, 16:46

29 nov 2008, 22:38

Che schreef:
FRANK69 schreef:'T blijft idd allemaal een rare kwestie,de mijne standaard 180 ,heb wel een afspraak gemaakt met Klaas (januari) 15% compressorpulley ,gp intercooler ,k&n luchtfilter,Beek software en nog wat kleinigheden :wink:

Ben eens benieuwd wat er nog ga overblijven ,hihi :?

Hahaha....kan alleen maar minder worden !!!
Idd ,zo ziet het er blijkbaar naar uit :? :wink:
Gebruikersavatar
Deniz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 3776
Lid geworden op: 21 jan 2008, 01:08

29 nov 2008, 22:43

Ik wacht nog maar ff met het chippen van mijn Works.. alleen nu maar ff GP intercoolertje doen..

Het valt me erg op dat het chippen van de R53 allemaal hetzelfde is qua software... wordt er niet gekeken naar wat zo een MINI heeft aan mods? Volgens mij (kan het mis hebben) is en 1 file die bij iedereen er op wordt gepleurd.. :|
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

30 nov 2008, 10:42

Het meeste effect heeft een 15% pulley met Beek software, of alleen software bij een standaard works want die staan allemaal veels te rijk.. blijkbaar, want alleen software zo bij een standaard moet je idd geen wonderen verwachten is natuurlijk een heel ander verhaal bij een R56 waar makkelijk de turbodruk omhoog kan.
FRANK69
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: sint-katelijne-waver (belgie)
Berichten: 135
Lid geworden op: 05 okt 2008, 16:46

30 nov 2008, 11:12

Hans schreef:Het meeste effect heeft een 15% pulley met Beek software, of alleen software bij een standaard works want die staan allemaal veels te rijk.. blijkbaar, want alleen software zo bij een standaard moet je idd geen wonderen verwachten is natuurlijk een heel ander verhaal bij een R56 waar makkelijk de turbodruk omhoog kan.
Oké,ik begrijp wel dat een 15% pulley en intercooler meer resultaat gaat geven dan alleen maar software maar waarom geven ze dan een richtwaarde van +- 190 pk terwijl ze er ook niet aan geraken of dat er zelfs helemaal niks verandert?

van Beek z'n site :

"Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"


Pas op ,heb geen enkel probleem met Beek ,hoor
heb er zelf een afspraak 8) gemaakt om in Januari de pulley en gp intercooler en software en andere kleinigheden te laten doen ,

ik vroeg het mij gewoon af
:wink:
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 953
Lid geworden op: 11 okt 2007, 21:31

30 nov 2008, 11:17

Dat klopt inderdaad Frank.
Maar ik heb hetzelfde "probleem" als jou. Met alleen een GP intercooler kwam ik al tot 185 pk op de bank.

Ik ga zeker nog voor een stage 2 tuning. Zal februari worden denk ik.
Ik hoop op 210+ pk.

En wat betreft het afstellen vind ik eigenlijk dat je verplicht bent om achteraf een vermogensmeting te doen. Dan krijg je die verhalen achteraf niet. Als hij dan niet mooi loopt kunnen ze het aanpassen. Want op dit moment is het eigenlijk geen chiptuning op maat. Gewoon pulley monteren en software uploaden en gaan.

Wat ik alleen apart vind ik IDD. Hij had toch eerder 215+ pk en nu 195 pk?
Misschien is zijn software wel verloren gegaan bij een onderhoudsbeurt of iets dergelijks. Alleen neem ik aan dat je wel merkt of je 195 of 215+pk hebt.
FRANK69
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: sint-katelijne-waver (belgie)
Berichten: 135
Lid geworden op: 05 okt 2008, 16:46

30 nov 2008, 11:27

Idd ja,ik heb nu een meting laten doen (180pk en 235nm) en hij is volledig standaard.
Na de upgrade in Januari gaat hij ook direkt op dezelfde bank om het verschil te zien ,ik hoop toch ook op 210pk en rond de 260 nm ,we zullen zien :roll:
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

30 nov 2008, 11:58

Hans schreef:Het meeste effect heeft een 15% pulley met Beek software, of alleen software bij een standaard works want die staan allemaal veels te rijk.. blijkbaar, want alleen software zo bij een standaard moet je idd geen wonderen verwachten is natuurlijk een heel ander verhaal bij een R56 waar makkelijk de turbodruk omhoog kan.
Wordt er bij jouw runs ook een air/fuel meting gedaan ?

Als ik het goed begrijp van Klaas is de software update die ze erin stoppen niet meer dan aanpassing vh ontstekingstijdstip en brandstof mengsel.
Aangezien elke Mini anders is ingereden en dus andere startwaardes heeft kan niet volstaan worden met een standaard software update maar zal elke Mini na de update op de bank moeten om hem nog beter af te stellen.
Wellicht dat Klaas dat beter iets nauwkeuriger op zijn site moet vermelden om misverstanden te voorkomen.

Ik heb met mijn Honda VFR in 1 jaar 15 runs gedaan waarbij ik na elke run de gasnaalden, acceleratie en stationair sproeiers vd 4 carburateurs moest wijzigen om uiteindelijk tot een goede curve te komen die zelfs nog voor verbetering vatbaar was maar dat zou teveel gaan kosten. Wijze les die ik toen geleerd heb is dat geen enkel motorblok gelijk is, zelfs niet als ze uit de fabriek komen en dat tuning dus per blok bekeken moet worden.

Uiteraard zal dat ook meer gaan kosten dus kun je zelf kiezen of je dat wil.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13490
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

30 nov 2008, 15:05

Beek moet bij iDD de compressordruk en inlaattemperatuur in de gaten houden. Misschien is de compressor bypass valve kapot maar het kan ook best zijn dat met de grotere crank pulley teveel compressordruk aanwezig is die niet weg kan door de originele cilinderkop. Dan is er stuwing en loopt de inlaatluchttemperatuur erg snel op en bij een inlaatluchttemperatuur van boven de 55 graden regelt de boordcomputer het vermogen terug om de motor te beschermen. Daar kan Beek niets aan doen met de software.

Beek meet de CO2 waarde bij de uitlaat bij op maat tuning, een air-fuel ratio meter heb je niet zomaar ingebouwd.
Ik heb wel een air-fuel ratio meter ingebouwd maar nog niet tijdens de 255 pk meting. Achteraf zie ik echter dat de AF-ratio prima is. Met een AF-ratio meter is het mogelijk nog kritischer af te stellen om de laatste peekaas er uit te persen.
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

30 nov 2008, 16:19

FRANK69 schreef: "Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"


Pas op ,heb geen enkel probleem met Beek ,hoor
heb er zelf een afspraak 8) gemaakt om in Januari de pulley en gp intercooler en software en andere kleinigheden te laten doen ,

ik vroeg het mij gewoon af
:wink:
Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen de post- en prefacelift versies. De cijfers op de site van Beek zijn allemaal gebasseerd op de postfacelift versie, dus dat je daar met een prefacelift versie niet aan komt lijkt me vrij logisch en normaal. En laten we wel wezen, voor €325 verwacht geen weldenkend mens tuning op maat toch? Als je kijkt naar de prijs/kwalitiet verhouding is de software update zoals aangeboden door Beek van €325 gewoon een retestrakke aanbieding. Wil je het onderste uit de kan, zul je dieper in de buidel moeten tasten. Neemt niet weg dat wanneer het beloofde vermogen er bij lange na niet uit komt, je best ontevreden mag zijn.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Noord Holland
Berichten: 2948
Lid geworden op: 11 jul 2008, 17:17

30 nov 2008, 19:03

Ikzelf was verbijsterd dat de Mini van Marss na de Beek software tuning slechter liep dan ervoor, dat zal natuurlijk wel opgelost worden, maar dat wacht ik toch wel even af.

Ikzelf wou ook een afspraak gaan maken met Beek, voor ofwel software, ofwel 15% pully plus software.

Maar naar mijn verbazing, heeft mijn naar mijn weten standaard S, R53 pre-facelift model 137 kW (186pk!!), en 220 Nm eruit haalde. Fabrieksgegevens zijn 163 krukas pk's, dus zoiets verwachtte ik ongeveer ook.
Dus wellicht heeft mijn Mini al software tuning, maar dat lijkt erg onwaarschijnlijk aangezien ik hem echt helemaal standaard gekocht heb.
Volgens de verkoper was hij ook standaard.

Als Beek hem aansluit, kunnen ze wel zien of er andere software op zit, dus wie weet.

Wat ik ook niet begrijp is, hoe komen ze bij Beek bij deze gegevens.
De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?

Ik vond het wel een zeer interessante dag!
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

30 nov 2008, 20:36

Adrenalin Junkie schreef: De bank meet het vermogen op de wielen, maar hoe wordt het vermogen op de krukas berekend?
wielpk's X 1,22
en dan kom je snel aan monstervermogens >)
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

30 nov 2008, 22:05

Nou, dat viel wel mee met monstervermogens.... :p
Shadow_Breaker
GPc-0001
Locatie: Lint
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 jul 2008, 16:33

30 nov 2008, 22:08

frankie schreef:
FRANK69 schreef: "Cooper S met Beek software vermogen van 170Pk naar +/- 192Pk kosten 325.-"


Pas op ,heb geen enkel probleem met Beek ,hoor
heb er zelf een afspraak 8) gemaakt om in Januari de pulley en gp intercooler en software en andere kleinigheden te laten doen ,

ik vroeg het mij gewoon af
:wink:
Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen de post- en prefacelift versies. De cijfers op de site van Beek zijn allemaal gebasseerd op de postfacelift versie, dus dat je daar met een prefacelift versie niet aan komt lijkt me vrij logisch en normaal. En laten we wel wezen, voor €325 verwacht geen weldenkend mens tuning op maat toch? Als je kijkt naar de prijs/kwalitiet verhouding is de software update zoals aangeboden door Beek van €325 gewoon een retestrakke aanbieding. Wil je het onderste uit de kan, zul je dieper in de buidel moeten tasten. Neemt niet weg dat wanneer het beloofde vermogen er bij lange na niet uit komt, je best ontevreden mag zijn.
ik ga maandag naar beek bellen om een afspraak te maken en eens te kijken wat we kunnen doen, eerst een run en dan nog een paar aanpassingen eventueel en daarna nog een run om alles goed af te stellen als dat nodig is.

ik heb vertrouwen dat het allemaal wel goed komt.
dangixxer
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 781
Lid geworden op: 23 nov 2006, 17:31

01 dec 2008, 00:15

frankie schreef:Nou, dat viel wel mee met monstervermogens.... :p
stel u dan effe voor dat je maar X 1,15 zou doen.... :shock: :?

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”