Merkbaar minder vermogen..

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

20 jul 2006, 09:16

k33z schreef:@Werner, turbo en compressormotoren hebben hier natuurlijk VEEL meer last van als atmosferische motoren.
Werner heeft ook een Cooper S :)

Overigens moet ik ook zeggen dat ik persoonlijk niet super veel ervan merk, ja het lijkt of die ietsjes minder doortrekt, maar vind het allemaal wel meevallen eigenlijk, had al eens gelezen op het forum dat het 20PK zou schelen als het warm werd, maar zo voelt het niet.
Afbeelding
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2006, 09:25

Nou, ik merk het zeker wel.. vanochtend naar mijn werk en ruim 10graden koeler met vochtige lucht vind die veel lekkerder :wink:
En in de winter met -4graden trekt die echt als een lier.. alleen dan heb ik weer geen grip met mijn zomerbanden :?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

20 jul 2006, 09:48

FastBunny schreef:
k33z schreef:@Werner, turbo en compressormotoren hebben hier natuurlijk VEEL meer last van als atmosferische motoren.
Werner heeft ook een Cooper S :)

Dit was gericht op de opmerking dat andere auto's er ook last van hebben dus de verschillen net zo groot (of klein) moesten blijven.
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jul 2006, 23:53

Ik merk het wel dat ik bij het stoplicht wat meer gas moet geven om zonder schokken weg te rijden, en dat schokken komt van de airco. Mijn dealer zei ook als je veel korte stukjes rijd met de airco aan, je toerental wat naar beneden gaat bij de stoplichten. Ik had daar laatst een keer last van en moest gas geven om hem weer tegen de 1000 toeren aan te krijgen. Er zaten geen storingen in, dus dat is voor mij het belangrijkste :D
Sander
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Contacteer:

21 jul 2006, 00:12

Hebben jullie dan geen koude lucht toevoer ? Of wordt de intercooler niet goed gekoeld ?
MGF.be forum member
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

21 jul 2006, 00:34

Sander schreef:Hebben jullie dan geen koude lucht toevoer ? Of wordt de intercooler niet goed gekoeld ?
De buitentemperatuur is 30+ en warme lucht neemt meer plaats in dan koude lucht, gevolg is minder zuurstof in de verbrandingsruimte.
Gewone motoren hebben daar ook last van, maar omdat de Cooper S een compressor heeft, heeft die er dubbel last van. Warme lucht laat zich minder goed comprimeren. De brievenbus op de motorkap van de Cooper S voert lucht aan om de lucht te koelen die naar de compressor gaat. Als de buitenlucht dan ook nog eens 30+ is wordt de lucht die naar de compressor gaat niet veel gekoeld. De intercooler van de S is inderdaad niet zo heel efficiënt. om dat te verbeteren zijn er 3party intercoolers die dat beter doen, of zelfs een watergekoelde intercooler die minder last heeft van warme buitenlucht.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”