Beek R56/R55 Tuning

raven14
Enthousiast
Enthousiast

02 dec 2008, 15:25

Je hebt ook banken die het vermogen aan de krukas meten. Zij meten een negatief koppel op de rollenbank door de vertraging te meten met de koppeling ingeduwd, en kunnen aldus het vermogensverlies in de transmissie berekenen. Waar ik mijn vermogenstest heb gedaan, gebeurt dat zo, en dat daarenboven gecorrigeerd voor de klimaatsomstandigheden door het ingebouwde weerstation, zodat alles volgens DIN normen kan worden opgegeven.
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 15:39

CooperS-lightningblue schreef:
Mini-Paul schreef:Mijn Ziptuning haalde 214 op de rollenbank. Dus ze halen op zich wel wat ze beloven.

Dat was trouwens zonder de sportsbutton aan te hebben. Maar ik neem aan dat dat voor het maximum vermogen niets uitmaakt.
Ben het eens met ducks. Ben ik toch erg benieuwd wat de jouwe doet op de bank van Beek, dat is ten slotte het eerlijkste vergelijk. :wink:

Die sportbutton maakt niks uit. Zorgt alleen voor een vlotte gasreactie. Krijgt er niet ineens 24 pk extra bij. :wink:
Er is een Zip Clubman op de bank bij Beek geweest afgelopen zaterdag en deze had dus 190pk bij Beek dus ik denk (weet zeker) dat die andere Clubman van Mini paul echt niet meer heeft.. Sportbutton geeft geen extra vermogen is alleen een extra boost voor het koppel
coendek
Stoepsleutelaar

02 dec 2008, 16:16

Mini-Paul schreef:
frankie schreef:Waar is die op de bank geweest?
Bij 'de Ringsleutel' in hoogkarspel. Zal je wel kennen ;-)

Ze nemen 12% voor het wielen motorverlies percentage. Ik las dat Beek daar 22% voor pakt. Dan mag je dus nog een paar procentjes optellen bij die 214 volgens mij.
ik zeg.. ga een keertje bij beek op de bank.. daar is inmiddels iedereen geweest... :D
PEPI
Mod virus alert!
Mod virus alert!

02 dec 2008, 16:46

Hans schreef:
CooperS-lightningblue schreef:
Mini-Paul schreef:Mijn Ziptuning haalde 214 op de rollenbank. Dus ze halen op zich wel wat ze beloven.

Dat was trouwens zonder de sportsbutton aan te hebben. Maar ik neem aan dat dat voor het maximum vermogen niets uitmaakt.
Ben het eens met ducks. Ben ik toch erg benieuwd wat de jouwe doet op de bank van Beek, dat is ten slotte het eerlijkste vergelijk. :wink:

Die sportbutton maakt niks uit. Zorgt alleen voor een vlotte gasreactie. Krijgt er niet ineens 24 pk extra bij. :wink:
Er is een Zip Clubman op de bank bij Beek geweest afgelopen zaterdag en deze had dus 190pk bij Beek dus ik denk (weet zeker) dat die andere Clubman van Mini paul echt niet meer heeft.. Sportbutton geeft geen extra vermogen is alleen een extra boost voor het koppel
Dit is toch ook wel wat kort door de bocht hoor Hans
coendek
Stoepsleutelaar

02 dec 2008, 17:15

meten is weten.. hop op de bank :D

Coen

edit: maar aan de andere kant.. er is al een zip op geweest.. met 190pk.
Mijn Cooper S met een openfilter.. (wat nog eens niet zo goed blijkt te zijn ivm warme lucht) pakt 215pk's...

is there any more proof needed...? GO AND GET YOUR MONEY BACK! :lol:
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

02 dec 2008, 18:14

1 meeting is geen meeting :)
coendek
Stoepsleutelaar

02 dec 2008, 18:21

Maaij schreef:1 meeting is geen meeting :)
oke.. dan maar de bank op dan :lol:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 18:49

PEPI schreef:
Hans schreef:
CooperS-lightningblue schreef: Ben het eens met ducks. Ben ik toch erg benieuwd wat de jouwe doet op de bank van Beek, dat is ten slotte het eerlijkste vergelijk. :wink:

Dit is toch ook wel wat kort door de bocht hoor Hans
Hahaha, ben niet anders van Hans gewend :mrgreen:
coendek schreef:meten is weten..
Precies :wink:
Afbeelding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 dec 2008, 19:09

raven14 schreef:Je hebt ook banken die het vermogen aan de krukas meten. Zij meten een negatief koppel op de rollenbank door de vertraging te meten met de koppeling ingeduwd, en kunnen aldus het vermogensverlies in de transmissie berekenen. Waar ik mijn vermogenstest heb gedaan, gebeurt dat zo, en dat daarenboven gecorrigeerd voor de klimaatsomstandigheden door het ingebouwde weerstation, zodat alles volgens DIN normen kan worden opgegeven.
idd, beter kan haast niet..

PPE heeft er zo eentje

DIN pk's zijn overigens de enigste 'juiste'
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 19:43

Goed hoe dan ook, we zijn allemaal op dezelfde bank geweest op dezelfde dag met hetzelfde weer en dezelfde appeltaart in onze maag dan nog haalt zo'n zip niet hetzelfde vermogen als een Beek Mini.. heb ik gelijk of niet!
Je kan het kort door de bocht noemen maar de feiten worden niet anders.

Ach wat maakt mij het ook uit.. heb toch niks met die R56's :lol:
Want beleving is wat telt bij mij en dat valt op geen enkele bank te meten..
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 20:04

laat Beek nou eerst die R56S-2008 software klaar maken/hebben >)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 20:08

Daar heb je helemaal gelijk in Snans! :D Maar komt goed

Zip kan er wel 1 klaar hebben maar als een standaard R55 evenveel vermogen levert als een Zip R55 wat heb je daar dan aan? Zonde van mijn geld lijkt een beetje op het MTH verhaal dit..

Maar goed, Beek heeft ook wel eens een R53 sje opnieuw moeten doen.. dus niemand is perfect.
Ferdinand
Be Mini
Be Mini

03 dec 2008, 10:17

Het is het mooiste wanneer alle metingen op dezelfde bank worden gedaan. Dat kan een deel van de verschillen verklaren tussen 190 en 214 pk. Maar hoeft ook weer niet. Bij Fredriks (dyno) en Beek kwamen mijn Mini's altijd met nagenoeg dezelfde resultaten. Beide banken overigens altijd veel minder pk's dan werd opgegeven. Alleen bij RICA had ik plotsklaps 21pk bij lol :shock:

Fijn wanneer de waardes met Ziptuning wel gehaald kunnen worden. Vanzelfsprekend. Maar de mensen die ik ken met verschillende merken auto's zaten altijd vele pk's onder de opgegeven waarde. vb. iemand met een BMW 130i. Heeft vooraf een meting gedaan. Toen naar Zipper. Daarna weer een meting. En? geen verschil lol. Gasrespons was wel wat veranderd. Kosten Euro 500,- :lol:
Veel rijplezier!
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 dec 2008, 10:35

voor de goede orde, r56 met beek software 214pk en een r56 met zip software 190pk, op dezelfde bank (beek), op dezelfde dag (afgelopen zaterdag) met nog geen uur ertussen.
ze zijn dus op dezelfde bank geweest en daar kwam 24pk verschil uit ;)
NaZGuLL
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

03 dec 2008, 12:24

Zip tuning heeft reeds een gewijzigde map voorhanden (meer vermogen/koppel). Deze zal vanmiddag gratis worden geflashed op mijn Mini.

Het had natuurlijk wel zo eerlijk geweest als ze mij hierover hadden ingelicht en niet hadden gewacht tot ik melding maak van tegenvallende testbank resultaten.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”