Cooper (S) Tunen.. via Beek Autoracing
- Ferdinand
- Be Mini
Bericht
tja, Berthil. Welke zijn dan slecht en welke dan goed? Ik ben geen doe-het-zelfer dus heb dat toendertijd laten doen. Je betaalt dan wel de hoofdprijs
. Mijn intercooler was door Hartge/Dahler ontwikkeld. Heb er met zeer veel plezier mee gereden. Perfect!

Veel rijplezier!
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Er zijn intercoolers die twee stromen parallel hebben. Op zich geen probleem maar ik heb een intercooler gezien waarbij er geen tussenschot in was geplaatst. Dan botst het water alleen maar op elkaar wat resulteert in een slechte doorstroming. Ook zijn er type pompen die bij teveel tegendruk verzaken. Op papier hebben ze een hoge doorvoer maar kunnen geen tegendruk hebben. Een pomp kan ook een te hoge doorvoer hebben zodat het water niet de kans krijgt om af te koelen in de radiator. Belangrijk is ook een goed (automatisch) ontluchtingssysteem op het hoogste punt anders ben je luchtbellen aan het rondpompen. Belangrijk is dus een goed op elkaar afgestemd systeem wat getest is in de praktijk 

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Mini Mania heb ik op NAM nog niets negatief over gelezen maar ook niet positief, erg weinig mensen monteren die dingen. De wat kleinere tuners maken wel eens een fout. De intercooler zonder tussenschot heb ik zelf gezien, die was van een kleine Duitse tunder waar ik de naam niet meer van weet. Het spul van de grotere merken (zoals Dahler) zal wel inorde zijn maar dan betaal je dan ook voor.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
De site van Beek is veranderd.
Kan de prijzen van Mini software tuning niet meer vinden?
Gaan ze omhoog? de prijzen?
Kan de prijzen van Mini software tuning niet meer vinden?
Gaan ze omhoog? de prijzen?
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
De site wordt aangepast en Berthil is www.minispeed.nl aan het maken 
Ik zie ook dat mijn AST setje in de aanbieding is
staat een klein foutje in.. heeft 12 clicks ipv 14 

Ik zie ook dat mijn AST setje in de aanbieding is

- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Meani
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Nog even een goed woordje over Beek.....
Afgelopen donderdag moest ik in Den Haag zijn, een kwartiertje bij Beek vandaan. En aangezien ik nog nieuwe brembo schijven en blokken voor achter had liggen die ik lang geleden bij ze besteld had, belde ik maar weer eens met Klaas of ze erop gelegd konden worden. Dat was geen probleem maar niet tussen 1300 en 1430. Dus stipt om 1300 stond ik voor de deur
Dus helaas nu ff geen tijd. Maar ik mocht het wel zelf van hem doen. Super
Ik mocht alles gebruiken
Hier is de gereedschapkist, de krik en het special tooltje, zei Klaas. En de brembo's kon ik ook nog zo omwisselen voor de Taroxen.
Dus even later reed ik naar buiten met de Taroxen eronder.
Geweldig dat er nog bedrijven bestaan met zo'n goede service!!! Bedankt Beek.
Afgelopen donderdag moest ik in Den Haag zijn, een kwartiertje bij Beek vandaan. En aangezien ik nog nieuwe brembo schijven en blokken voor achter had liggen die ik lang geleden bij ze besteld had, belde ik maar weer eens met Klaas of ze erop gelegd konden worden. Dat was geen probleem maar niet tussen 1300 en 1430. Dus stipt om 1300 stond ik voor de deur

Dus even later reed ik naar buiten met de Taroxen eronder.
Geweldig dat er nog bedrijven bestaan met zo'n goede service!!! Bedankt Beek.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck

- padechjo
- Be Mini
- Contacteer:
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Afspraak gemaakt voor a.s. dinsdag
3cm verlagen, Alta luchtfilter en software.
Ik wou ook een 15% pully gelijk doen, maar degene die dat monteerd is met vakantie, dus dat gebeurd de volgende keer.
Maarja, zal is zien wat hij doet met Beek Software (als er al geen andere software opstaat bij mn Mini)

3cm verlagen, Alta luchtfilter en software.
Ik wou ook een 15% pully gelijk doen, maar degene die dat monteerd is met vakantie, dus dat gebeurd de volgende keer.
Maarja, zal is zien wat hij doet met Beek Software (als er al geen andere software opstaat bij mn Mini)

MINI COOPER S R53 pre-facelift

Onze sponsors