Hey Hans,
welke dealer is dit (en waar). Heb zelf inmiddels ook al een lijst met BMW dealers waar ik NOOIT meer kom.
Multi-riem vervangen by Ad Smelt => €600!= PRIMA OPGELOST
- kwiebje
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zojuist nog een stukje geschreven over een ex bmw dealer die wel service en normale prijzen kan hanteren. Maar bepaalde dealers zijn gewoon te arrogant voor woorden en denk gewoon dat je blij mag zijn als je van hun een auto mag kopen....
Helaas werkt dat niet, nu niet en ook in de toekomst niet....
Maar het blijft gewoon vervelend als ze je proberen een oor aan te naaijen
Helaas werkt dat niet, nu niet en ook in de toekomst niet....
Maar het blijft gewoon vervelend als ze je proberen een oor aan te naaijen

- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Ja er zijn vast nog wel dealers met normen en waardes! Ik heb mijn dealer ook al gemeld dat hun markt (90%) bestaat uit leaserijders. Deze markt roomt vanzelf af als het zo door gaat. En dan? Particulieren hebben ze al weg gejaagd...handig? hele domme strategie om je te focussen op 1 segment! Het moet schandalig zijn wat de lease maatschappijen in rekening gesteld krijgen! Schrijven met een hark en de maatschappij maar dokken want die kijken toch niet naar die rekeningen! dat zouden ze eens moeten doen, dan veranderd de houding van de dealer vanzelf!
Denizg; het gaat hier om Ad Smelt in Naarden....
Groet, Hans
Denizg; het gaat hier om Ad Smelt in Naarden....
Groet, Hans
!!! ENJOY THE MINI LIFESTYLE !!!
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik heb bij m'n vorige MINI ook de multiriem een keer laten vervangen door mijn dealer omdat die een piepend geluid maakte (net zoals een versleten V-snaar bij andere auto's). Na vervanging piepte de boel nog steeds. Ze hebben er 3x opnieuw naar gekeken en de laatste keer de stand van de riem op de dynamo op elkaar afgesteld en toen was alles verholpen. Ik verwachtte doordat er 3 keer opnieuw naar was gekeken een stevige rekening ivm arbeidsloon, maar dat was helemaal niet het geval. Ik hoefde alleen de multiriem af te rekenen en het vervangen hiervan. De 2e en 3e keer in het probleem duiken totdat het naar mijn zin was opgelost was gratis. Service volgens de dealer. M.a.w. houding van de dealers naar hun klanten toe is echt niet overal hetzelfde. Ik heb met mijn dealer nog nooit het gevoel gehad dat ze me financieel proberen te tillen.

"We've got a thing that's called...MINI love"
- WoK
- Volledig MINI minded!
Bericht
nou...z.e tillen je echt wel denk ik zo...
maar bij Smudde kunnen ze dat tenminste goed verbergen
door je tevreden te stellen met kleine dingetjes, vergeet je veel he
Zo is laatst mijn accu vervangen voor n nieuwe (Mini wou niet meer starten
heb gewoon n nieuwe gekregen.
Toppie toch ?
maar bij Smudde kunnen ze dat tenminste goed verbergen

door je tevreden te stellen met kleine dingetjes, vergeet je veel he

Zo is laatst mijn accu vervangen voor n nieuwe (Mini wou niet meer starten

Toppie toch ?
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Multi-riem vervangen door Ad Smelt => €600! OPGELOST!!
--- UP DATE 2 ---
Vanmiddag de nieuwe factuur binnen gekregen. Met enige aarzeling de envelop geopend maar...tjonge jonge...men heeft fors het mes gezet in de factuur! Klagen en dreigen heeft zeer goed geholpen!
De factuur is terug gebracht van €600 naar €307!! Dit betekend dat de nieuwe onderdelen gedeeltelijk zijn berekend en de arbeidsloon met 2/3 is terug gebracht. In dit bedrag zit trouwens nog wel het resetten van het airbag lampje a €42. Dus €307 - €42 voor het vervangen van de multiriem met alle onderdelen nieuw, is nog niet zo slecht moet ik zeggen!
Kort om, toch nog goed afgelopen!!
P.s. nu hielpen mijn achter ingangen door mijn werk ook wel aardig!...
Greetz, Brullie
Vanmiddag de nieuwe factuur binnen gekregen. Met enige aarzeling de envelop geopend maar...tjonge jonge...men heeft fors het mes gezet in de factuur! Klagen en dreigen heeft zeer goed geholpen!

De factuur is terug gebracht van €600 naar €307!! Dit betekend dat de nieuwe onderdelen gedeeltelijk zijn berekend en de arbeidsloon met 2/3 is terug gebracht. In dit bedrag zit trouwens nog wel het resetten van het airbag lampje a €42. Dus €307 - €42 voor het vervangen van de multiriem met alle onderdelen nieuw, is nog niet zo slecht moet ik zeggen!
Kort om, toch nog goed afgelopen!!
P.s. nu hielpen mijn achter ingangen door mijn werk ook wel aardig!...
Greetz, Brullie
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Please explain!
Re: Multi-riem vervangen door Ad Smelt => €600! OPGELOST!
Keurig!Brullie schreef:--- UP DATE 2 ---
Vanmiddag de nieuwe factuur binnen gekregen. De factuur is terug gebracht van €600 naar €307!! Kort om, toch nog goed afgelopen!!

?Brullie schreef:P.s. nu hielpen mijn achter ingangen door mijn werk ook wel aardig!...
Please explain!
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Re: Multi-riem vervangen door Ad Smelt => €600! OPGELOST!
Brullie maakt de staalplaten waar onze Mini's van gemaakt worden ......

- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik vindt eigenlijk dat je wel eerst op de nieuwe factuur van de dealer had moeten wachten voordat
je hier op het forum zo tegen deze dealer uitvalt.
Dit wil niet zeggen dat ik de actie van de dealer goedkeur, maar er kan altijd wat misgaan in een organisatie.
Je hebt zelf geschreven dat de dealer bij het eerste telefoongesprek al aangegeven heeft dat de factuur
inderdaad niet correct is. Dus wat mij betreft had je de dealer een eerlijke kans moeten geven om het netjes op te lossen.
Ik ben in ieder geval blij dat het toch naar je zin is opgelost.
je hier op het forum zo tegen deze dealer uitvalt.
Dit wil niet zeggen dat ik de actie van de dealer goedkeur, maar er kan altijd wat misgaan in een organisatie.
Je hebt zelf geschreven dat de dealer bij het eerste telefoongesprek al aangegeven heeft dat de factuur
inderdaad niet correct is. Dus wat mij betreft had je de dealer een eerlijke kans moeten geven om het netjes op te lossen.
Ik ben in ieder geval blij dat het toch naar je zin is opgelost.

- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Marcelclemens, ik kan het toch niet met je eens zijn.
Van iedere dealer in Nederland zou je moeten kunnen verwachten dat men eerlijk zaken doet. De stelling; "waar gewerkt wordt vallen spannders", is opzich juist. Echter, de factuur wordt opgemaakt vanaf de werkorder die de monteur van A tot Z invult en afgeeft. De handelingen en vervangen onderdelen worden ingeklopt waarna de klant de factuur ontvangt. Als ik hier navraag over doe, geeft men toe dat een onderdeel niet had mogen worden berekend. That's it en je moet gewoon betalen. "ja sorry, we hadden moeten bellen" plus het verhaal achteraf over de speling van de krukaspoly die alle lagers heeft vernield, geloofwaardig?? Neh zeker niet!!
Als ik dan opnieuw aangeef dat de dubbele arbeidsloon niet had gemogen, en de dubbele arbeidsloon voor het vervangen van de nieuwe onderdelen eigenlijk ook niet klopt, en daarna dus de netto juiste factuur toestuurt, geeft mij de indicatie dat er met een hark is geschreven en wel bewust! Zulke grote fouten maakt een dealer niet perongeluk hoor!
Het is voor mij heel simpel, ik heb mijn sales contact persoon gebeld in Bayern (BMW hoofdkantoor
), probleem voorgelegd, bedragen opgesomt, hij heeft het uitgezocht voor mij en aangegeven dat ze daar in Naarden onjuiste codes hebben gehanteerd, hij wel even ging rondbellen, waarna case closed,dat men achteraf dus niet correct is geweest.
Men heeft in Naarden ook na mijn 2e beklag voet bij stuk gehouden dat ik gewoon moest betalen, waarna ik mijn frustratie hier gemeld heb. Dat een dag later alsnog de definitieve juiste factuur op de mat valt, was een verrassing voor mij!
Achteraf kan je zeggen, had nog een paar dagen gewacht met dit stukje schrijven maar dat is makkelijk gezegt. Het neemt niet weg dat ik uiterst te spreken ben over deze factuur. Ik ga dinsdag de dealer uiteraard nog vragen waarom de factuur zo enorm is bijgesteld.
De dealers zijn nu eenmaal gewend om dikke facturen aan te maken omdat hun "markt" uit 90% lease rijders bestaat en die kijken niet naar de facturen en alles betalen. Vragen over facturen zijn er nooit uit deze markt! Totdat "Brullie" zijn wagentje bracht!!
Ik zeg: "eind goed, al goed"....
Greetz, Hans...
Van iedere dealer in Nederland zou je moeten kunnen verwachten dat men eerlijk zaken doet. De stelling; "waar gewerkt wordt vallen spannders", is opzich juist. Echter, de factuur wordt opgemaakt vanaf de werkorder die de monteur van A tot Z invult en afgeeft. De handelingen en vervangen onderdelen worden ingeklopt waarna de klant de factuur ontvangt. Als ik hier navraag over doe, geeft men toe dat een onderdeel niet had mogen worden berekend. That's it en je moet gewoon betalen. "ja sorry, we hadden moeten bellen" plus het verhaal achteraf over de speling van de krukaspoly die alle lagers heeft vernield, geloofwaardig?? Neh zeker niet!!
Als ik dan opnieuw aangeef dat de dubbele arbeidsloon niet had gemogen, en de dubbele arbeidsloon voor het vervangen van de nieuwe onderdelen eigenlijk ook niet klopt, en daarna dus de netto juiste factuur toestuurt, geeft mij de indicatie dat er met een hark is geschreven en wel bewust! Zulke grote fouten maakt een dealer niet perongeluk hoor!
Het is voor mij heel simpel, ik heb mijn sales contact persoon gebeld in Bayern (BMW hoofdkantoor

Men heeft in Naarden ook na mijn 2e beklag voet bij stuk gehouden dat ik gewoon moest betalen, waarna ik mijn frustratie hier gemeld heb. Dat een dag later alsnog de definitieve juiste factuur op de mat valt, was een verrassing voor mij!
Achteraf kan je zeggen, had nog een paar dagen gewacht met dit stukje schrijven maar dat is makkelijk gezegt. Het neemt niet weg dat ik uiterst te spreken ben over deze factuur. Ik ga dinsdag de dealer uiteraard nog vragen waarom de factuur zo enorm is bijgesteld.
De dealers zijn nu eenmaal gewend om dikke facturen aan te maken omdat hun "markt" uit 90% lease rijders bestaat en die kijken niet naar de facturen en alles betalen. Vragen over facturen zijn er nooit uit deze markt! Totdat "Brullie" zijn wagentje bracht!!

Ik zeg: "eind goed, al goed"....
Greetz, Hans...
- Jenkins
- Volledig MINI minded!
Bericht
Veel lease-rijders zal 't idd. worst wezen wat de dealer tijdens het leasecontract aan onderhoud uitvoert.
Die rekeningen gaan toch naar de leasemaatschappij.
Maar....
Leasemaatschappijen zijn gewend om over de laatste cent te onderhandelen.
Onderhoud wordt in die onderhandelingen ook meegenomen!
En er zitten maatschappijen tussen die onderhoud tot een absoluut minimum willen hebben.
En dure reparaties buiten garantie om liever niet door dealers uitgevoerd willen hebben!
Laten we er maar vanuit gaan dat deze dealer "gewoon" fouten heeft gemaakt die hij niet te kwader trouw heeft begaan...
Daar kun je je nog 'ns in vergissen!Brullie schreef:De dealers zijn nu eenmaal gewend om dikke facturen aan te maken omdat hun "markt" uit 90% lease rijders bestaat en die kijken niet naar de facturen en alles betalen. Vragen over facturen zijn er nooit uit deze markt!
Veel lease-rijders zal 't idd. worst wezen wat de dealer tijdens het leasecontract aan onderhoud uitvoert.
Die rekeningen gaan toch naar de leasemaatschappij.
Maar....
Leasemaatschappijen zijn gewend om over de laatste cent te onderhandelen.
Onderhoud wordt in die onderhandelingen ook meegenomen!
En er zitten maatschappijen tussen die onderhoud tot een absoluut minimum willen hebben.
En dure reparaties buiten garantie om liever niet door dealers uitgevoerd willen hebben!

Laten we er maar vanuit gaan dat deze dealer "gewoon" fouten heeft gemaakt die hij niet te kwader trouw heeft begaan...
- Brullie
- 4 op een rij!
Bericht
Hmm, ok, dus lease maatschappijen zijn dus (gelukkig) wel kritisch?
Ben blij dat ik het bij het verkeerde eind heb! Het gaat, of kan, uiteindelijk de particulier (zoals ik suggereerde) veel kosten.
Jouw laatste stelling ben ik helemaal mee eens! Ad Smelt krijgt absoluut een 2e (of meer) kans!
Het is bij elkaar genomen,frustratie,ongeloof en boosheid dat men in 1e instantie zo reageerde maar uiteindelijk uitermate correct heeft opgelost!!
Greetz, Hans
Ben blij dat ik het bij het verkeerde eind heb! Het gaat, of kan, uiteindelijk de particulier (zoals ik suggereerde) veel kosten.
Jouw laatste stelling ben ik helemaal mee eens! Ad Smelt krijgt absoluut een 2e (of meer) kans!
Het is bij elkaar genomen,frustratie,ongeloof en boosheid dat men in 1e instantie zo reageerde maar uiteindelijk uitermate correct heeft opgelost!!

Greetz, Hans
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors