Beek R56/R55 Tuning

tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 14:58

Hans schreef:Sorry even gemist.. aktie was alleen zaterdag!
De software is volgens mij hetzelfde maar weet het niet zeker dan zal je Beek even moeten mailen erover.
Als je de intercooler al heb zal je 225pk moeten hebben probeer wel te regelen dat die direkt de rollenbank op kan (€60,- meer) mocht er iets mis zijn kunnen ze dat direkt aanpassen.

Hans...........................................................PowerPlus................................................
ducks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 dec 2008, 15:32

Eerst op de bank bij beek ... dan is er vergelijkings materiaal .. maar de cijfers zien er goed uit!
[align=center]
Afbeelding
Ducks
flickr
[/align]
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 19:44

ducks schreef:Eerst op de bank bij beek ... dan is er vergelijkings materiaal .. maar de cijfers zien er goed uit!

dan ga ik er nog over...... beek marge van 22% he.. :s
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 20:26

tirex schreef:
ducks schreef:Eerst op de bank bij beek ... dan is er vergelijkings materiaal .. maar de cijfers zien er goed uit!

Altijd weer dat gezeur over die 22% :roll: :s :? Boter bij de vis zeg ik, en ga maar rollen daar. Als dan blijkt dat er bij Beek 270pk uitkomt, dan heb je recht van spreken. :?

Vermogens die van de Beek bank komen zijn over het algemeen redelijk realistisch en niet overdreven hoog. Dus zal de 7% correctie op de bank en 15% aandrijfverlies echt wel zo'n beetje correct zijn (wat dus die 22% is). De ene bank heeft blijkbaar wat meer correctie nodig dan de andere. Als de gebruikte correctie maar de juiste is.
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 20:44

frankie schreef:
tirex schreef:

Altijd weer dat gezeur over die 22% :roll: :s :? Boter bij de vis zeg ik, en ga maar rollen daar. Als dan blijkt dat er bij Beek 270pk uitkomt, dan heb je recht van spreken. :?

Vermogens die van de Beek bank komen zijn over het algemeen redelijk realistisch en niet overdreven hoog. Dus zal de 7% correctie op de bank en 15% aandrijfverlies echt wel zo'n beetje correct zijn (wat dus die 22% is). De ene bank heeft blijkbaar wat meer correctie nodig dan de andere. Als de gebruikte correctie maar de juiste is.

altijd gezeur dat ik op Beek zen bank moet..
PPE zen bank is nieuw.. welke zou de meest juiste waardes geven?!

alleen software heb ik 47pk & 62nm gewonnen.. haalt Beek dat ook?

Klaas is een vriend van mij.. zal altijd bij Klaas blijven kopen..
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 21:15

tirex schreef: altijd gezeur dat ik op Beek zen bank moet..
PPE zen bank is nieuw.. welke zou de meest juiste waardes geven?!

alleen software heb ik 47pk & 62nm gewonnen.. haalt Beek dat ook?

Klaas is een vriend van mij.. zal altijd bij Klaas blijven kopen..
Sja das kip en ei verhaal, als er telkens gezegd wordt dat de bank van Beek te positief is, zul je ook telkens te horen krijgen ga maar meten.

En nieuwe bank of niet, maakt geen hol uit, mits regelmatig geijkt. Bij JD, de VW tuner van NL, ligt ook een splinternieuwe bank, vergelijkbaar met die van PPE ( dus met 2 rollen, en geen enkele rol zoals bij Beek). Een andere merkenclub heeft daar rollenbankdag gehad en een standaard 1.6 die af fabriek 120 pk zou moeten hebben werd gemeten op 140pk. En zo waren er nog veel meer dubieuze hoge uitslagen. Alles valt of staat met juiste bediening en interpretatie.

En ik vermoed, dat als je naar Beek gaat voor een tuning op maat (dat kan namelijk ook, alleen kost meer dan € 325), dat ze er ook veel meer uit kunnen halen dan nu het geval is.

Ik zeg helemaal niet dat PPE slecht is, in tegendeel dat is gewoon een goeie, maar ik schat Beek net zo hoog in.
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 dec 2008, 21:22

tirex schreef:

neen neen..

bij PPE weet je exact uw vermogen aan de krukas.

(op bimmerboard staat er een hele topic gewijd aan de bank..)

bij Beek is dat mikken (wheelhp * factor).. + een goede airflow van de bank bepaalt ook quasi alles.

meestal haalt een auto zijn topvermogen in de hogere versnellingen.. dus wanneer er veel lucht in de airbox kan vloeien..

ik ga er vanuit dat PPE een topairflow machine heeft staan..
tirex
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 21:37

Hier is de bank van PowerPlus..

Afbeelding
Afbeelding

Gr.M
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 21:39

William Blake schreef: neen neen..

bij Beek is dat mikken (wheelhp * factor).. + een goede airflow van de bank bepaalt ook quasi alles.

meestal haalt een auto zijn topvermogen in de hogere versnellingen.. dus wanneer er veel lucht in de airbox kan vloeien..

Hoe meten ze dat dan aan de krukas? Het zijn toch de wielen die op de rollen staan?
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 21:47

de enige reden dat ik (en anderen) de mini van tirex graag bij beek zien staan is om te kunnen vergelijken met de "325 eu map" van klaas :)
een beek mini bij PPE op de bank mag wat mij betreft ook, gaat erom dat ze op dezelfde bank staan (speelt meteen dat omrekengedoe geen rol meer).

edit: moet wel zeggen dat de hele setup bij PPE er top uit ziet! :shock:
Laatst gewijzigd door Sid op 04 dec 2008, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

04 dec 2008, 21:48

frankie schreef:
William Blake schreef: neen neen..

Hoe meten ze dat dan aan de krukas? Het zijn toch de wielen die op de rollen staan?
via het meten van negatief koppel.. staat allemaal in die thread

bank is gecalibreerd op DIN norm, de enige juiste. (vs SAE pk in US)
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 21:53

Ja ben de thread aan't doornemen, maar +100 pagina's kom ik niet zo maar door :roll: :P
coendek
Stoepsleutelaar

04 dec 2008, 22:17

Sid schreef:de enige reden dat ik (en anderen) de mini van tirex graag bij beek zien staan is om te kunnen vergelijken met de "325 eu map" van klaas :)
een beek mini bij PPE op de bank mag wat mij betreft ook, gaat erom dat ze op dezelfde bank staan (speelt meteen dat omrekengedoe geen rol meer).

edit: moet wel zeggen dat de hele setup bij PPE er top uit ziet! :shock:

x2

neemt niet weg dat ik het super dit vind hoor!! 240pktjes!! :D ERG dik... ben benieuwd hoeveel sneller en beter die is dan de mijne! :lol:

8) en keep it up!

Coen
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 dec 2008, 22:23

Heb de hele thread ff doorgenomen op bimmerboard, zijn blijkbaar nogal wat extreme verschillen tussen de standaard R56's. Een ander komt maar tot 197pk met PPE software :?

En voor de geinteresseerden, het aandrijfverlies wordt gemeten door na de run in z'n vrij uit te laten rollen op de bank. Daarmee meten ze een negatief vermogen wat verloren gaat in de versnellingsbak (als ik het goed begrepen heb)
coendek
Stoepsleutelaar

04 dec 2008, 22:24

het beste is gewoon iedereen op dezelfde bank.. net als de zipper op beek bank.. dan kun je pas echt vergelijken....

Coen

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”