Hans GP

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

01 dec 2008, 17:49

Mooi Hans 8)

Onderstuur zou wat minder moeten zijn als je hem voor zacht afstelt en achter wat harder. Dat is bovendien stabieler bij gas loslaten in bochten waar bij een Mini de achterkant dan nog wel eens wil wegbreken. Als je de goede balans hebt om de voorkant zo min mogelijk te laten glijden en hij breekt achter toch nog weg bij gas loslaten is het tijd voor een dikkere stabilisatorstang achter. Maar dat weet Beek ook vast wel :)

Ook mooie smalle veertjes op de voorste dempers, kun je mooi 4 graden camber mee instellen als je verstelbare camberplaten neemt.
Laatst gewijzigd door Berthil op 01 dec 2008, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 dec 2008, 17:59

Hee Hans, meteen naar Jansen motorenrevisie voor een gratis balansmeting als je AST's hebt !!!!!!!!!

Balansmeting AST
Ronald Wijnen
4 op een rij!
4 op een rij!

01 dec 2008, 18:01

Vooral ook schokbrekers :|
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 dec 2008, 18:06

Ronald Wijnen schreef:Vooral ook schokbrekers :|
Hahaha.......zei een werknemer van AST... moet zeker demper zijn he.....
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 dec 2008, 19:23

De mijne is al uitgebalanceerd bij Beek 8)
voor staat nu op zijn zachtst en achter 4 klikjes maar die achterkant komt nu niet meer om.. maar eerst moet het asfalt even goed opdrogen..
wannes
4 op een rij!
4 op een rij!

01 dec 2008, 22:27

hey Hans , toffe kennismaking kerel!!
die kart van u is echt wel de max...sta me wel toe te zeggen dat ik niet echt op mijn gemak was naast u.... :mrgreen: de weg lag me net iets te vochtig en de baan was me daar niet bekend..en als ik zelf het stuur niet vast heb dan heb ik altijd een beetje schrik SOS :wink:

die ophanging is wel perfect strak!

voor wat dat uitwegen aangaat heb ik toch nog wel een vraagje....de mijne werd bij de dealer voorzien van de complete Works ophanging( besteld op chassienummer om rekening te houden met de optie's en dus het gewicht...)
moest die dan daarna nog uitgewogen worden? want ik denk niet dat ze dat in de garage gedaan hebbben .... ze hebben hem wel uitgelijnd maar dat is dus niet voldoende?

voor wat mijn schoonbroertje aangaat : moet die zijn kar nu niet worden uitgelijnd na het plaatsen van de eilbachveren?
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

02 dec 2008, 00:14

ik heb laten uitlijnen na de Eibachs.. eerder 300 km late inzakke
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 dec 2008, 09:57

wannes schreef:hey Hans , toffe kennismaking kerel!!
die kart van u is echt wel de max...sta me wel toe te zeggen dat ik niet echt op mijn gemak was naast u.... :mrgreen: de weg lag me net iets te vochtig en de baan was me daar niet bekend..en als ik zelf het stuur niet vast heb dan heb ik altijd een beetje schrik SOS :wink:

die ophanging is wel perfect strak!

voor wat dat uitwegen aangaat heb ik toch nog wel een vraagje....de mijne werd bij de dealer voorzien van de complete Works ophanging( besteld op chassienummer om rekening te houden met de optie's en dus het gewicht...)
moest die dan daarna nog uitgewogen worden? want ik denk niet dat ze dat in de garage gedaan hebbben .... ze hebben hem wel uitgelijnd maar dat is dus niet voldoende?

voor wat mijn schoonbroertje aangaat : moet die zijn kar nu niet worden uitgelijnd na het plaatsen van de eilbachveren?
Hehe.. was leuk je te ontmoeten, ging lekker rap idd maar ken de weg en auto erg goed, mooie Works heb je!
Dat uitwegen kan eigenlijk alleen als je schroefveren heb zodat er evenveel gewicht op alle 4 de wielen komt te staan.
Uitlijnen is prima en misschien zijn jouw veren aangepast op het gewicht van de auto (slapper of harder)

Jouw schoonbroertje hoeft niet perse uitgelijnt te worden maar als je het goed wil doen laat je het natuurlijk wel even doen als het niet al bij de dealer gebeurt is..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2008, 14:59

Zo weer terug van Beek :oops: nu een dkkere achterstabi van Alta gemonteerd, want had wat last van onderstuur in korte bochten.. tja klinkt onlogisch maar werkt wel zo'n dikke achterstabi.. gelijk ook de dempers 1 standje harder gezet en 8mm omhoog geschroefd, vond hem achter te laag.

Verschil is super! :D Nu staat die perfect (voor dit weer) als het warmer wordt gaat die voor ook harder maar wat een verschil zeg :shock: alsof je een compleet andere Mini heb.. nu is het pas echt hoeken! :hap

Zit nog te denken om die sticker rond de hoodscoop eraf te halen.. wat vinden jullie? Het is wel orgineel GP maar ga er echt niet harder door :lol: is ook vrij druk.. maarja, is die eraf kan die nooit meer terug want die stickers zijn niet meer te krijgen.. mijn oude GP 1630 staat nu ook zonder die sticker, staat best cool.

Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2008, 15:21

Mooi laten zitten ;)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2008, 15:56

[web]http://spots.autogespot.com/viewimages. ... 2007200208[/web]

Zoiets.. maar dan natuurlijk zonder die rode puisten..

Afbeelding
Alta achterstabi
Nu overstuur met de GP op een rotonde 8)

Afbeelding

Wat een wegligging!! Eindelijk goed, achterkant is lekker hard en stijf, maar nog prima voor normaal gebruik!
Zo hoort een GP te zijn..
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2008, 16:54

€236,- incl. btw.. wat een verschil met slechts 2mm dikker dan de GP stabi..
Is goed zelf te doen maar je heb wel een brug nodig.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

08 dec 2008, 18:04

Lekker die sticker er afhalen als hij je dwars zit.

Misschien meteen eentje op reserve leggen zodat je hem mee kan verkopen of anders los verkopen als de volgende hem niet moet. Zo'n sticker raak je zo weer kwijt.

Als dat zo doorgaat met die GP van jou moest ik mij misschien maar eens laten uitbetalen door Beek in de vorm van een carbon motorkapje :)
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 dec 2008, 18:23

Hehe.. je brengt me op een idee :wink:

Terug naar “Show your ride”