Zit ik gisteravond op mijn terras een lekker koud glas witte wijn te drinken, zegt mijn vrouw, ik ga even een boodschap doen, ben zo terug, ze start haar Mini en ik hoor me daar een noodherrie, alsof er stalen knikkers in de motor zaten, ik dacht eerst nog, die heeft hem zeker geruild voor een diesel, mijn vrouw schrok zich een hoedje en keek mij met van die grote angstige ogen aan, alsof ze wilde zeggen, wat gebeurt hier nou? ik naar beneden en de Mini opnieuw gestart en als ik dan het koppelingspedaal indrukte, was het geknikker weg, dus was volgens mij de Drukgroep naar de filisteinen. Wat nu? ik bedacht me opeens dat ik van de dealer een kaartje had gekregen met een noodnummer, dus die maar eens gebeld en binnen 45 minuten stond er tot grote hilariteit van de buren, een grote sleepwagen voor de deur. De monteur stapte met zijn overal nog aan, tot grote ontzetting van mijn vrouw in haar nieuwe Mini, starte de motor en zei, ik hoor het al, de drukgroep is kapot, heb ik meer meegemaakt, is een fabrieksfoutje?, ik dacht, toen mijn vrouw dit hoorde, dat zij niet goed werd, dus de Mini, tot groot verdriet van mijn vrouw, op de oprijwagen, dag Mini. Ik heb nog getracht haar wat op te beuren met de bekende opmerking, over vrouwen en auto's, maar aan haar gezicht te zien, viel dat niet zo goed, ze keek mij aan met een boze blik, zoals enkel vrouwen dat kunnen. Zal wel kijken of ik ze dit weekeinde nog wat kan op beuren. Dus helaas, als jullie het ons niet kwalijk nemen, a.s. zondag dus, geen Mac Donnalds en geen Ritje naar Monster. Ik vind het toch allemaal wel vreemd, een nieuwe Mini, met nog geen 400 KM op de teller en dan nu al een kapotte drukgroep? is voor mijn vrouw een iets minder leuk weekeinde, staat haar gloed nieuwe Mini bij de sleepdienst!!!, want deze wordt pas a.s. maandagmiddag?? naar Breeman of Kalfsbeek gebracht, want dat zijn de regels?? zei de monteur, we wachten maar af, maar leuk is iets anders maar, zoals ze weleens zeggen, voor de rest gaat alles goed.
Leo
Nieuwe Mini Parklane nu al stuk?
- Jaajke
- Enthousiast
Bericht

The MINI-bug has bitten me! It's incurable!
Dat is wel niet zo'n goed nieuws he? Ik vind het echt erg voor je vrouw! Ik kan me helemaal inleven in hoe ze haar zal voelen !!!
Krijgen jullie geen vervangwagen? Die MINI Service zorgt daar toch voor, niet?
Hopelijk is hij snel terug!!!!
Krijgen jullie geen vervangwagen? Die MINI Service zorgt daar toch voor, niet?
Hopelijk is hij snel terug!!!!

The MINI-bug has bitten me! It's incurable!
- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
We zijn net gebeld door de sleepdienst en die had een Peugeot 204 staan, als leenauto. Ik heb zo net even met de Mini servicedesk gebeld, kreeg een hele aardige juffrouw aan de telefoon en die zou met Breeman en Kalfsbeek bellen, of deze nog een leen Mini hebben staan, want wij hebben nog geen vaste dealer, (dachten wij op dit moment nog niet nodig te hebben, de Mini is tenslotte splinternieuw) dus wie een leen Mini heeft, wordt dan onze dealer, want de afstand tot beide dealers is voor ons gelijk, wij wonen namelijk in Overschie (Rotterdam).
- pje en daan
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
kl*te ja..maar ja kan gebeuren als t maar netjes wordt opgelost..
ik zou alleen niet vragen voor een leen auto maar eissen..bij een splinter nieuwe auto en een klacht in dienen bij mini....
is wel een speciale auto....die peugot 204..is volgensmij nog nooit gemaakt namelijk
suc6 met je mini
groetjes
pjé(eat)
ik zou alleen niet vragen voor een leen auto maar eissen..bij een splinter nieuwe auto en een klacht in dienen bij mini....
is wel een speciale auto....die peugot 204..is volgensmij nog nooit gemaakt namelijk

suc6 met je mini
groetjes
pjé(eat)
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik heb dat ook! Volgens de dealer niks om ongerust over te worden.
Zodra je de koppeling niet in hebt gedrukt en de auto staat in vrij maakt hij van die tikjes, alsof de tandjes van de versnellingsbak er net tegenaan lopen. Druk je de koppeling in dat heb je dat niet meer.
Bij mij is het overigens niet zo heel luid, maar je hoort het zeker wel.
Ik rij er al een behoorlijke tijd mee rond en probeer zijn vrij grotendeels te vermijden. Niet zo heel moeilijk aangezien ik het niet anders heb geleerd. Hij moet binnenkort, week of 4, voor een beurt, maar meteen eens navragen wat het precies is.
Zodra je de koppeling niet in hebt gedrukt en de auto staat in vrij maakt hij van die tikjes, alsof de tandjes van de versnellingsbak er net tegenaan lopen. Druk je de koppeling in dat heb je dat niet meer.
Bij mij is het overigens niet zo heel luid, maar je hoort het zeker wel.
Ik rij er al een behoorlijke tijd mee rond en probeer zijn vrij grotendeels te vermijden. Niet zo heel moeilijk aangezien ik het niet anders heb geleerd. Hij moet binnenkort, week of 4, voor een beurt, maar meteen eens navragen wat het precies is.
Laatst gewijzigd door CooperS-lightningblue op 22 jul 2006, 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- Lech
- 4 op een rij!
Bericht
Ben net terug van Breeman, de Mini service had zelfs een taxi voor mij geregeld, om mij naar Breeman te brengen, zeer aardig vond ik dat. Heel vriendelijke mensen daar bij Breeman en ik kreeg een leenauto mee, een BMW 1 diesel. Stap ik in die BMW, en wil gaan zitten, blijf ik zakken, zat zowat op de straat, zo laag is dat ding, ik dacht meteen, dat wordt leuk met dat kleine vrouwtje van mij. Het is natuurlijk supervriendelijk van Breeman om een haast nieuwe BMW 1 diesel mee te geven, maar ik vrees dat mijn vrouw daar niet mee kan rijden. Dus eenmaal thuisgekomen, ja hoor, auto zit te laag, de stoel op de hoogste stand gezet en nog niet passen, ik zei nog, dan leg je er maar een kussen op, maar dat vond ze niet zo geslaagt, ik had er zelf ook de nodige moeite mee, ben zelf 1.75, maar dat ding is echt laag. Ze hadden geen leen Mini en de reparatie kan wel een week gaan duren, dus dat wordt nog lachen met dat strijkijzer, maar ja, we zien het wel.
- henkietenk
- Volledig MINI minded!
Bericht
Damn, dat is balen zeg!! Ik weet niet hoor, maar je moet je niet laten afwinpelen bij de dealer vannuh; "ja dat hoort zo" De auto moet gewoon gestart kunnen worden zonder koppeling! Ik heb 'm nooit in de versnelling staan als ik de auto wegzet, dus start altijd zonder koppeling. (geeft een raar beeld als ik dan start als ie bij de dealer heeft gestaan, staat ie verdomme in z'n 1! Laatst ook toen Kaj er ff in gereden had! Hoppa, toen sloeg de auto ook af!
Én die leenMINI moet je echt wel eisen, en anders een dikke BMW ofzo
Cabriootje is wel lekker nu, dus.....
In ieder geval succes ermee! Ik ga er vanuit dat het allemaal netjes geregeld wordt!
Groeten HenkieTenk

Én die leenMINI moet je echt wel eisen, en anders een dikke BMW ofzo

In ieder geval succes ermee! Ik ga er vanuit dat het allemaal netjes geregeld wordt!
Groeten HenkieTenk
- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klinkt als SUPERservice! Bij MINI Amstrerdam schijnen ze geen MINI's meer te hebben als leenauto. Denk dat ze ze allemaal verkocht hebben aangezien het nieuwe model in aantocht is. Of ik heb het verkeerd begrepen en was er op dat moment geen MINI beschikbaar (wat natuurlijk begrijpelijk zou zijn).
- cooper
- Leerling Mini lid
Bericht
Jij rijdt tenminste nog in een BMW. Eén van de MINIACers had overlaatst ook een probleempje met de MINI. Wagen ook weggesleept ook nog in garantie trouwens en kreeg een... Daewoo Matiz!!!!!!
Nu is dat natuurlijk wel een Chevy maar toch. Ik vind ook het minste wat ze kunnen doen bij een panne en zeker nog in waarborg is een MINI als vervangwagen meegeven.
Nu is dat natuurlijk wel een Chevy maar toch. Ik vind ook het minste wat ze kunnen doen bij een panne en zeker nog in waarborg is een MINI als vervangwagen meegeven.
De Mini Classic lekt geen olie , hij markeerd z'n territorium
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Gelukkig wordt er bij MINI nooit echt moeilijk gedaan over herstelling en garantie van dergelijke defecten. Natuurlijk is dit geen fout van de dealer hè, maar hij kan wel mooi alle interventie kosten zelf dragen (service, vervangwagen) ... terwijl MINI zich liever bezig houdt met allerlei marketing onderzoeken en zo ..., en dat is wél jammer
Nee, nog nooit gehoord. Ik denk dat je een nieuw record te pakken hebtLech schreef:Heeft iemand dat weleens eerder mee gemaakt, een nieuwe Mini binnen 2 dagen al defect?

Gelukkig wordt er bij MINI nooit echt moeilijk gedaan over herstelling en garantie van dergelijke defecten. Natuurlijk is dit geen fout van de dealer hè, maar hij kan wel mooi alle interventie kosten zelf dragen (service, vervangwagen) ... terwijl MINI zich liever bezig houdt met allerlei marketing onderzoeken en zo ..., en dat is wél jammer

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Breeman heeft geen leen MINI's voor zover ik weet. BMW 1 is altijd nog beter dan de eerder genoemde 204 van de Franse leeuw.

Suc6 met de reparatie. (Had zelf ook voor Breeman gekozen maarja dat is ook mijn dealer)
Ben vanaf 11:00 uur tot ongeveer 13:30 bij Breeman op bezoek geweest om een garantieprobleem met de radio op te lossen. Heb je blijkbaar gemist. Adriaan (ook uit Rottjeknor) was er ook nog even om de GP00311 te bekwijlen.Lech schreef:Ben net terug van Breeman, de Mini service had zelfs een taxi voor mij geregeld, om mij naar Breeman te brengen, zeer aardig vond ik dat. Heel vriendelijke mensen daar bij Breeman.
Breeman heeft geen leen MINI's voor zover ik weet. BMW 1 is altijd nog beter dan de eerder genoemde 204 van de Franse leeuw.

Suc6 met de reparatie. (Had zelf ook voor Breeman gekozen maarja dat is ook mijn dealer)
Onze sponsors