Vandaag kreeg Peet een Engine Damper van Sinterklaas en jee wat was ze blij !!
Vanmiddag het dingetje geinstalleerd en toen ik wilde gaan proefrijden op de snelweg begin mijn motorstoringslampje te branden...scheisse.
Terug naar huis gereden waaran ik de Autel eraan heb gehangen en storingscode P0444 kreeg. Deze code betekent :
[ EOBD ]
Record2 -> Read Codes -> Stored Codes
P0444 Evaporative Emission System Purge Control Valve Circuit Open$13
.... hierdoor herinnerde ik me meteen dat ik vergeten was om de stekker weer op het benzinedampcannistertje te monteren nadat de engine damper gemonteerd was !!!
Heerlijk als je hiervoor niet naar de dealer hoeft toch ??
Heb maar meteen een meting vd diverse waarden gemaakt die ik a.s. vrijdag mee naar Beek kan nemen. Wellicht hebben ze er nog iets aan.
De 2 liter SD van Peet - The End
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vandaag start gemaakt met het "gladtrekken achter de stoelen".
Rugleuningen waren er reeds een weekje uit

Bankje eruit

Basis voorzijde waarbij de houders waarop normaliter de achterbank geklemd wordt dienen als basis om het hele vloertje op zijn plek te houden aangezien het een vloertje wordt dat er in een wip en een scheet uit te halen moet zijn.

Kleine verhogingen om de vloer iets meer waterpas te krijgen.

.... de houtlijm is op dus ik kan straks pas verder gaan.......
Rugleuningen waren er reeds een weekje uit
Bankje eruit
Basis voorzijde waarbij de houders waarop normaliter de achterbank geklemd wordt dienen als basis om het hele vloertje op zijn plek te houden aangezien het een vloertje wordt dat er in een wip en een scheet uit te halen moet zijn.
Kleine verhogingen om de vloer iets meer waterpas te krijgen.
.... de houtlijm is op dus ik kan straks pas verder gaan.......
- biermagnaat
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Enschede
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Plankje aan de achterzijde waar het vloertje op steunt. Heb een beugeltje gemaakt waarmee ik de steun met de originele gordelbouten kan vastzetten.
Tijdens de fabricage kwam ik op het idee om de vloer scharnierend te maken zodat er nog wat spullen onder verborgen kunnen worden.


vloertje compleet

half open

helemaal open

vlakke vloer met opstaande rand

Morgen eerst maar eens proefrijden om te kijken of er geen extra trillingen/rammels optreden. Heb nog magneetjes liggen voor een eventuele betere sluiting.
Daarna kan er zwarte bekleding overheen getrokken worden.
Tijdens de fabricage kwam ik op het idee om de vloer scharnierend te maken zodat er nog wat spullen onder verborgen kunnen worden.
vloertje compleet
half open
helemaal open
vlakke vloer met opstaande rand
Morgen eerst maar eens proefrijden om te kijken of er geen extra trillingen/rammels optreden. Heb nog magneetjes liggen voor een eventuele betere sluiting.
Daarna kan er zwarte bekleding overheen getrokken worden.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Wil je voor mij de maten optekenen? Ik ga dit dan ook maken. Ik heb zelf ook nog wat rare-earth magneetjes liggen dus dat komt wel goed!
thanks!
iDD
thanks!
iDD
- Blue Chaser
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Gemeente \'\'Wolluk\'\'
Bericht
Dat gaat er allemaal erg cool en netjes uitzien ..
Maar van gewichtsverlies zal niet veel sprake meer zijn denk ..
Wel mooi gemaakt ..
Maar van gewichtsverlies zal niet veel sprake meer zijn denk ..
Wel mooi gemaakt ..
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Vergeet niet dat de achterbank, rugleuningen en hoedenplank er niet meer inzitten en met name die rugleuningen wegen ook wel wat dus ik denk dat het in totaal maar een paar kilootjes scheelt.
Zoal Rein al aangeeft is dunner en minder MDF mogelijk maar ik heb alles vrij ruim en dik (18mm) aangehouden omdat ik zeker wilde zijn vd stevigheid.
Kilootje meer of minder met 200+ PK maakt me nie uit hoor !inim schreef:Dat gaat er allemaal erg cool en netjes uitzien ..
Maar van gewichtsverlies zal niet veel sprake meer zijn denk ..
Wel mooi gemaakt ..
Vergeet niet dat de achterbank, rugleuningen en hoedenplank er niet meer inzitten en met name die rugleuningen wegen ook wel wat dus ik denk dat het in totaal maar een paar kilootjes scheelt.
Zoal Rein al aangeeft is dunner en minder MDF mogelijk maar ik heb alles vrij ruim en dik (18mm) aangehouden omdat ik zeker wilde zijn vd stevigheid.
- iDarkDesign
- Transformer
- Locatie: Amsterdam
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik maak wel een keer een tekening hoewel ik me afvraag of je er veel aan zult hebben want ben geen (cad) tekenaar ofzo.
Lastigste zijn de "bochten" hetgeen ik dmv steeds bijknippen van een stuk karton heb gedaan.
Wellicht maak ik er wel een DIY van zodat iedereen erbij kan en het naar eigen wens kan aanpassen.
Kan niet beloven dat dit op korte termijn gebeurt want wil dit ding eerst afmaken en vrijdag naar Beek en...en....enz.
Rein,iDarkDesign schreef:maar, was je wel van plan om de tekening te maken? PLLLZZZZ!!!!
iDD
Ik maak wel een keer een tekening hoewel ik me afvraag of je er veel aan zult hebben want ben geen (cad) tekenaar ofzo.
Lastigste zijn de "bochten" hetgeen ik dmv steeds bijknippen van een stuk karton heb gedaan.
Wellicht maak ik er wel een DIY van zodat iedereen erbij kan en het naar eigen wens kan aanpassen.
Kan niet beloven dat dit op korte termijn gebeurt want wil dit ding eerst afmaken en vrijdag naar Beek en...en....enz.
Onze sponsors