Ik weet wel dat er een hoop te doen is kwa tuning maar het moet wel betaalbaar blijven, ben pas 22 en heb nog geen geldboompje op me rug groeienMini Poeper schreef:Uiteraard!biermagnaat schreef:Ik ben van mening dat je bij bepaalde onderdelen van te voren al wel kunt weten of iets effect gaat hebben op je auto. Als je een grotere gasklep monteert, of nog beter, throttle bodies, maar je verandert helemaal niks aan je motor management ga je er zowieso niks op vooruit. Daarom moet je verder kijken dan alleen naar wat het ding alleen doet. Een open uitlaat doet niet zoveel, maar in combinatie met een betere luchtinlaat een beter spruitstuk, een betere kat en een betere ontsteking kan het toch ineens een paar pk schelen. Het gaat er niet om wat je doet, maar waarmee in combinatie je het doet.Mini Poeper schreef:Dat vindt ik juist het boeiende aan tuning: de natuurkunde erachter het hoe, wat en warom...
Als ik iets sleutel of monteer aan mijn auto ben ik ook heel benieuwd wat het effect ervan is.

En tuurlijk wil ik weten wat het allemaal doet enzo, maar ik verwacht dat Beek mij dat wel kan vertellen.
Ben trouwens ook de allereerste die tuning op de One (R56) krijgt bij Beek

En dan maar zien hoeveel vermogen en koppel ik meer krijg, alles is meegenomen