Sharing pictures
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Zo vandaag de dag was het lekker windstil en ben ik maar eens met mn nieuwe lens + camera op pad gegaan in mijn eigen dorpje Doorn.
De trekpleister van het dorp is Huis Doorn waar de Duitse Keizer Wilhelm II gewoond heeft na de 1e wereldoorlog.
In eerste instantie wilde ik de MINI voor het "paleis" neerzetten maar daar dachten de parkbeheerders helaas anders over...
Heb nog veel meer geschoten maar hierbij snel een paar mooie.

Kerststukje aan het hek

De trekpleister van het dorp is Huis Doorn waar de Duitse Keizer Wilhelm II gewoond heeft na de 1e wereldoorlog.
In eerste instantie wilde ik de MINI voor het "paleis" neerzetten maar daar dachten de parkbeheerders helaas anders over...

Heb nog veel meer geschoten maar hierbij snel een paar mooie.

Kerststukje aan het hek

- the blue lobster
- Niko N.
- Contacteer:
Bericht
Mooi werk Maarten.
Wil je wat meer scherpte hebben dan moet je diafragmeren.
Dit wil zeggen kleinere lensopening (hoger getal) , je krijgt dan meer scherptediepte.
Nadeel kan wel zijn dat bij weinig licht de belichtingstijd zo laag kan gaan worden dat uit de hand
fotograferen lastig gaat worden, je moet dan met een statief aan de gang.

Dit wil zeggen kleinere lensopening (hoger getal) , je krijgt dan meer scherptediepte.

Nadeel kan wel zijn dat bij weinig licht de belichtingstijd zo laag kan gaan worden dat uit de hand

" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht

Als je trouwens goed in de kerstbal kijkt zie je het statief er rechts nog aanzitten!

Prof toestel is erg leuk als je er de tijd voor neemt!
Klopt ik had mn camera zoiezo al op het statief staan maar moet me iets meer gaan verdiepen in het diafragma.the blue lobster schreef:Mooi werk Maarten.![]()
Dit wil zeggen kleinere lensopening (hoger getal) , je krijgt dan meer scherptediepte.![]()

Als je trouwens goed in de kerstbal kijkt zie je het statief er rechts nog aanzitten!

Thanks Mario!tirex schreef:mooie foto's dude.. en zeer mooie Mini.. Wink
hmm, moet ik ook eens aanschaffen... zo'n prof fototoestel..

Prof toestel is erg leuk als je er de tijd voor neemt!

- GeoBem007
- Volledig MINI minded!
Bericht
Sinds gisterenavond apetrotse eigenaar van een Canon EOS 450D. De kit met de EF-S 18-55mm IS en de EF-S 55-250mm IS lenzen.
Ben een superbeginner hierin, ken er zo goed als weinig van maar het doet al deugd dat je zo al meteen enkele leuke kiekjes kan schieten!
Deze jongen kennen de meeste wel

Hij had wat leuk speelgoed mee.. (Foto is wel niet echt goed, moet nog wat stabieler leren staan/hurken/..
)

En dit was vanmiddag gewoon een leuke foto..

Helaas moet ik eerder mijn vakken studeren dan fotografie, maar ik kan al haast niet meer zonder het toestel
Ben een superbeginner hierin, ken er zo goed als weinig van maar het doet al deugd dat je zo al meteen enkele leuke kiekjes kan schieten!
Deze jongen kennen de meeste wel

Hij had wat leuk speelgoed mee.. (Foto is wel niet echt goed, moet nog wat stabieler leren staan/hurken/..

En dit was vanmiddag gewoon een leuke foto..

Helaas moet ik eerder mijn vakken studeren dan fotografie, maar ik kan al haast niet meer zonder het toestel

- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Ik zal ook maar eventjes een paar foto's plaatsen. De meeste waren in opdracht voor tschool.
Deze was puur een snapshot onder het dexia gebouw in Brussel, maar ik blijf het een hele leuke foto vinden.

Persoonlijk een van mijn beste vrij werken ooit gemaakt (schoolopdracht). (Analoog, TMAX 400). Het is een kolenwasserij in Binche. Gigantisch mooi gebouw dat ze nu aan het renoveren zijn. Gered van de sloop want toen ik er foto's ben gaan trekken stonden er overal markeringen op voor diamietstaven.

Op de "boot" in Jamaica, met persoonlijke chauffeur door de jungle varen.

Dan nog een paar opdrachten van het school met een van de tofste studiocamera's om mee te werken vind ik persoonlijk. Snapshots maak je hier niet mee want om maar een voorbeeldje te geven dat parfumflesje heeft 5,5 uur geduurd nog voor ik de eerste foto maakte. Ik vond gewoon de composistie telkens niet goed. Als ik het uiteindelijk goed vond, krijg je er nog maar een 4,5 (op 10) voor :S

Voor de mensen die niet weten hoe een technishe camera eruit ziet:

Deze was puur een snapshot onder het dexia gebouw in Brussel, maar ik blijf het een hele leuke foto vinden.

Persoonlijk een van mijn beste vrij werken ooit gemaakt (schoolopdracht). (Analoog, TMAX 400). Het is een kolenwasserij in Binche. Gigantisch mooi gebouw dat ze nu aan het renoveren zijn. Gered van de sloop want toen ik er foto's ben gaan trekken stonden er overal markeringen op voor diamietstaven.

Op de "boot" in Jamaica, met persoonlijke chauffeur door de jungle varen.

Dan nog een paar opdrachten van het school met een van de tofste studiocamera's om mee te werken vind ik persoonlijk. Snapshots maak je hier niet mee want om maar een voorbeeldje te geven dat parfumflesje heeft 5,5 uur geduurd nog voor ik de eerste foto maakte. Ik vond gewoon de composistie telkens niet goed. Als ik het uiteindelijk goed vond, krijg je er nog maar een 4,5 (op 10) voor :S

Voor de mensen die niet weten hoe een technishe camera eruit ziet:

- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
heeeeeee de Kerstman!!!!! Nog bedankt Greg

Jur, moeten we nog een x gaan kijken 's-avonds daar in Brussel. IK WIL HET ZIEN. Vond het zooooooooooo gaaf!!
Waar staat dat filmpje btw wat je toen hier op het forum hebt geplaatst, weet je het nog?
gr, PC

Jur, moeten we nog een x gaan kijken 's-avonds daar in Brussel. IK WIL HET ZIEN. Vond het zooooooooooo gaaf!!
Waar staat dat filmpje btw wat je toen hier op het forum hebt geplaatst, weet je het nog?
gr, PC

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Onze sponsors