Nieuwe Mini Parklane nu al stuk?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 17:55

Voor een versnellingsbak vervangen staat een 8 uur aan werk zeiden ze mij want bij mij is er een maandje geleden nieuwe versnellingsbak ingegaan.Ook bij Breeman.

Hoop dat je snel iets hoord sterkte ermee voor jullie beiden
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

24 jul 2006, 22:58

Jeetje wat een verhaal en wat een pech zeg. Maar ik weet zeker dat alles helemaal goed komt en dat je vrouw (of jij ik las toch zoiets geloof ik :wink: ) weer snel heel fijn in de Mini kunnen rondtouren, nou doei ga zelf ook nog ff een rondje in mijn nieuwe. :mrgreen:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 23:04

Blont-007 schreef:nou doei ga zelf ook nog ff een rondje in mijn nieuwe.
EERST foto's van je trots posten jij :p
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jul 2006, 08:46

@ Lech: afgelopen dagen nog contact gehad met de dealer en/of je MINI?
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

26 jul 2006, 09:24

Ik had net de chef van de werkplaats van Breeman aan de telefoon. Er schijnt toch een hele nieuwe versnellingsbak in te moeten. Op mijn vraag, wat er nu precies aan de versnellingsbak mankeerde en hoe dit euvel kon onstaan, kreeg ik een ontwijkend antwoord van, ja de bak is gewoon niet goed en er moet een nieuwe in. Ik vroeg wanneer de Parklane weer klaar was, antwoord: nou, het is een hele operatie, voor het vernieuwen van een versnellingsbak, staat minstens 8 uur en ik kan u niet beloven of hij vandaag of morgen al klaar is, wij hopen eind van de week, dus hier moest ik het dan mee doen, we wachten maar weer af.

p.s. Toen ik thuiskwam, na het ophalen van de nieuwe Mini, zag ik een paar vlekken en lichte krassen op het glas van de toerenteller, ik probeerde het schoon te maken, maar het leek aan de binnenkant van het glas te zitten, ook de zonneklep aan de rechterkant, zaten een paar zwarte strepen op, heb dit aan Breeman verteld en dat zouden ze ook nakijken, hij staat er nu toch, wil ik maar zeggen, het vrouwtje is momenteel ontroostbaar, ondanks mijn grappen en grollen, ik kan momenteel geen goed meer doen, ben je lekker mee, als ik alles van te voren had geweten, dan weet ik het zo net nog niet. Maar, voor de rest gaat alles goed, zal ik maar zeggen.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jul 2006, 13:35

Bij garage mogen ze de bak niet openen, deze moet naar BMW AG gestuurd worden voor onderzoek om van te leren.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 jul 2006, 16:52

zoals ik al eerder posten ...hebben we met seat gehad...

dus of je nu een mini of een lamborgini of een lada had gekocht..kan altijd gebeuren...

leuk is anders....

als de mini klaar is komen jullie dan ook zondag naar utrecht ...naar de club dag van de minisevenclub...alle mini lief hebbers zijn welkom en mini's mogen op het terein parkeren..
kom allen kom allen.
ben er ook met pino..sta bij de stand van miniparts

suc6 met de mini

groetjes
pjé(eat)
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

26 jul 2006, 17:03

Ha, die minipoeper, hoe is het? je lag of ligt toch in het ziekenhuis?
alles goed? hoop dat je, als je er nog niet bent, spoedig naar huis mag.
Dat wist ik niet, dat zij (Breeman) niet in de bak mogen kijken, dat verklaart natuurlijk, waarom ik geen antwoord kreeg, ik wacht maar gewoon af. En, ja Pje, mischien ga ik, als de Parklane weer normaal schakelt, wel naar Utrecht, ik hoor wel waar het is en hoe ik er dan moet komen, bedankt voor de uitnodiging. Breeman had mij belooft, om morgen even naar mij te bellen, om te zeggen hoe de zaken er voor staan, ze zitten op de nieuwe versnellingsbak te wachten, Nou, ik ook.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

27 jul 2006, 14:23

Nu wordt ik echt pissig, bel ik Breeman op, hoe het er mee staat, krijg ik doodleuk te horen, WE HEBBEN NOG GEEN TIJD GEHAD? want u valt buiten de planning, De Mini stond eerst 2.5 dag bij de sleepdienst en nu 4 dagen bij Breeman, blijkt dat ze er nog NIETS aan hebben gedaan!!, terwijl de nieuwe versnellingsbak al lang binnen is!. Als de monteur 3 uren werk heeft aan een auto van een klant? en hij is een uurtje eerder klaar, dan is dat uurtje voor mij? zo werd mij verteld!, dit weekende kan mijn vrouw het dus vergeten, dit wordt voor mij het TWEEDE ongezellig weekende, ik vind dit knap waardeloos, ik kan nu tegen mijn vrouw gaan zeggen, dat ze inplaats van vandaag, nu heel misschien haar (NIEUWE??), Mini volgende week pas terug zal krijgen, de situatie wordt er bij mij thuis bepaald niet gezelliger op, ik ben bang, dat mijn vrouw zo meteen gaat zeggen, weet jij wat jij met die Mini kan!!, dus de Mini service maar weer eens gebeld, die belde na 5 minuten terug, kreeg ik een telefoonnummer van de BMW service, want ze kon Breeman niet bereiken, die hadden het volgens haar te druk, dus of ik de BMW service even wilde bellen, dus van het bekende kastje naar de bekende muur, BMW service gebeld en die zouden het als klacht opnemen EN ik zou terug gebeld worden en ook nu weer!!, uiteraard NIET vandaag, ik begin hier nu toch echt knap moedeloos van te worden. O, wacht even, de vrouw komt net thuis, dit wordt oorlog, ga even mijn helm opzetten.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jul 2006, 15:48

Nou, ik lees niet echt veel goeds over Breeman...

New MINI moest meer dan een maand w88 op versnellingsbak (constatering en plaatsing), terwijl mijn MINI op maandagmiddag bij dealer op de brug ging om te kijken (had 's morgens gebeld) toen werd vrij snel geconstateerd dat bak vervangen moest worden en maandag erop werd de bak vervangen.

Op die dag kreeg ik een leenauto (BMW 1-serie) mee.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jul 2006, 15:54

Het is natuurlijk wel vakantietijd op dit moment. Bij die dealers zal ook de helft van het personeel op vakantie zijn, dus kan me wel voorstellen dat ze moeilijk tijd vrij kunnen maken voor dingen die niet gepland zijn? Het zijn en blijven ook maar mensen...(gelukkig?).

Voorbeeldje:
Ik heb een aantal jaren geleden weleens een kapotte radiateur gehad bij mijn toenmalige Opel Vectra. Kwam ik door langs de kant van de snelweg te staan met rokende motor. Dit gebeurde echter in de week tussen kerst en nieuwjaar. Auto door familielid naar huis laten slepen. Bellen met de dealer resulteerde in het antwoord dat ze 15 januari op z'n vroegst hier tijd voor hadden. Dat betekende dat ik 3 weken niet met m'n auto kon rijden. Was ik toen heel kwaad over, maar kon me later toch wel enigszins in de dealer verplaatsen gezien het feit dat er gewoon bijna niemand aan het werk was in die periode.

Om een kort verhaal lang te maken: ze zouden je gewoon een leen-MINI moeten meegeven, dan kan je vrouw toch MINI rijden en wat kan het dan schelen hoe lang het duurt. Als het maar goed komt toch?

En mijn ervaringen met Breeman zijn WEL positief. Ik heb ook al wat keren een beroep gedaan op direkte service en daarbij haalden ze alle keren alles uit de kast om mij meteen uit de brand te helpen. Tot mijn volle tevredenheid.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

27 jul 2006, 16:08

Kan ik me allemaal goed voorstellen Sepp, maar in mijn geval, praten we over een GLOEDNIEUWE MINI, van nog geen 2 dagen oud, waar ze 3 maanden op heeft moeten wachten, hij kwam als het ware zo uit de showroom, ik ben hem al langer kwijt, dan dat ik er in gereden heb, (sorry de vrouw dan).
Maar ik ben er denkelijk wel uit, want ze wil hem niet meer, dus, dat wordt inruilen die hap, ben ik van al het gezeur af, want dit is mij geen bonje waard, liever geld erop toeleggen dan ruzie, want volgens mij ligt er op zijn Rotterdams gezegd, de kat er op. Maar misschien draait ze nog wel bij, op dit moment is ze echter flink boos.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jul 2006, 16:30

Ik kan me de frustratie best voorstellen en de teleurstelling ook zeer zeker. Ik baal ook als een stekker als iets niet functioneert terwijl ik er wel voor heb betaald. Als ik dan ook nog lang(er) moet wachten wordt ik ook boos/teleurgesteld en verdrietig :wink:

Ongeacht waar je je MINI naar toe had gebracht (dealer) duurt zo'n operatie enige tijd. De tijd van het jaar zit misschien ook niet mee zoals Sepp ook al zegt (vakantie). Wet van Murphy? :?

Het enige wat je kunt doen is wachten tot het verlossende telefoontje komt. Dat telefoontje komt zeker. De oplossing ook.

Daarna genieten van dat mooie karretje!!
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jul 2006, 18:20

:hap

nou bij mij zullen ze er nu niet meer mee weg komen,pot ver dikkie(laten we het netjes houden)

ik zou ze morgen om 9 uur bellen en zeggen dat je eind van de dag je auto op komt halen en wel gemaakt en al.zijn ze helemaal gek geworden.

als je een auto komt kopen dan staan ze meteen klaar..maar als het om service gaat dan ....
ja ok het is vakantie periode..maar dan nog...

om te kijken wat er aan de hand is hebben ze al tijd voor gehad en weten wat er loos is..voor de versnellings bak binnen is hadden ze alles al kunnen demonteren...wat nodig was..dan hadden ze nu ff de bak er in kunnen zetten en had je zaterdag ochtend je auto kunnen komen halen.
dan werken ze maar over... moet je eens aan komen met een 7serie van bmw...nee meneer volgende week is hij wel klar..nee dat zeggen ze niet ..is meer aan te verdienen

niet verkopen/inruilen is zonde ....

maar zeker een dike klachten brief sturen naar mini en daar zeker in zeggen dat je eigenlijk de mini wil weg doen ivm de kl*te service...

kijken hoe ze reageren...

suc6 met je bolide

groetjes
pjé :evil: (eat)
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

31 jul 2006, 16:20

Net maar even met Breeman gebeld, als alles meezit, hebben we morgen de Mini gerepareerd terug, met een nieuwe versnellingsbak, ik ben benieuwd, hoe lang deze meegaat, gezien andere Mini rijders op dit Forum, die ook met dat probleem hebben te kampen, heb ik er niet echt veel vertrouwen meer in. Nu de vrouw nog zo ver zien te krijgen, dat ze er weer in gaat rijden. Wat ik ook niet begrijp, is dat zowel de Mini en de BMW service, nog helemaal niets van zich hebben laten horen, zouden die echt denken van, hij zoekt het maar uit?? gezien de feiten, lijkt het daar wel op!! ik kan hier echt met mijn pet niet bij, zal wel aan mij liggen.
Laatst gewijzigd door Lech op 31 jul 2006, 16:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI-talk”