Ja waarom doe je dat niet PoeperArjan schreef:Waarom heb je ze niet gepost dan?MINI Poeper schreef:Gaaaaaaap
Kende deze foto's al...![]()
![]()

Ja waarom doe je dat niet PoeperArjan schreef:Waarom heb je ze niet gepost dan?MINI Poeper schreef:Gaaaaaaap
Kende deze foto's al...![]()
![]()
Is dat geen Cooper S omdat die een luchtilaat heeft of krijgen de Coopers die ook ineens? Zaterdag toch maar eens kijken in de telegraafSleefje schreef:Vandaag in de Telegraaf:
"Daar is hij dan: de nieuwe mini cooper. Zo'n tachtig autojournalisten uit de hele wereld waren gisteren uitgenodigd op het circuit van Zandvoort om kennis te maken met het nieuwe model. Omdat de tweede generatie van de in 2001 geïntroduceerde Mini pas half november bij de dealers staat en pas dan officieel wordt onthuld, werd er behoorlijk geheimzinnig gedaan rond de nieuweling. Toch konden de autojournalisten al volop rijden met de wagen, die ook nog eens van een nieuwe motor is voorzien. Auto Telegraaf brengt zaterdag een eerste rij-impressie en exclusieve rijbeelden".
Bron: www.telegraaf.nl en foto: Glenn Wassenbergh
Robert schreef:Circuitpark Zandvoort is 25, 26 en 27 juli door MINI afgehuurd... Morgen is de 27-ste.... Iemand nog in de buurt met een camera, zomaar toevallig gericht op de baan en weet een aantal leuke plaatjes te schieten??
Of met nog meer lef, effe de paddock op....(Ondertussen moeten een aantal leden het circuit op hun duimpje kennen....)
http://autoweek.nl/newsdisp.php?ID=5112&cache=noAutoweek.nl schreef: Gereden: de volgende Mini
27 juli 2006 · Tekst Frank Jacobs · Foto´s Louis Blom De tweede generatie New Mini moet nog onthuld worden, maar AutoWeek mocht er al vast een middagje mee het circuit op.
De auto die wij reden, was nog voor een klein deel afgeplakt, maar er is weinig fantasie voor nodig om door de tape heen te kijken en tot de conclusie te komen dat er waarschijnlijk zelden een model was waarvan de nieuwe generatie zo veel op de vorige leek. Een ordinaire facelift dus? Om de dooie dood niet. Want anders dan de eerste oogopslag doet vermoeden, is er niet één stuk plaatwerk hetzelfde gebleven. Uiterlijk is er dus niet zo veel nieuws onder de zon, maar met nieuwe motoren en een verbeterd onderstel komt natuurlijk meteen de vraag op hoe dat nou rijdt. En op die vraag kunnen wij u inmiddels van repliek dienen.
We zitten midden in de hittegolf, de lucht boven het asfalt van Circuit Park Zandvoort trilt ons uitnodigend tegemoet. We staan bij een prototype. Zien doen we die vaak genoeg, maar er in rijden is zelfs voor een door de wol geverfde autojournalist een bijzondere ervaring. Het is een Cooper S die we de hele middag over het asfalt van Zandvoort mogen jagen. En dat doen we, met een duivels genoegen. De huidige Mini staat bekend om het lekkere kartgevoel, de nieuwe doet daar nog een flinke schep bovenop. Ondanks de voorwielaandrijving is onderstuur heel goed binnen de perken gehouden, terwijl bijna elke poging overstuur in te leiden vruchteloos blijft. De Mini doet gewoon wat het stuur zegt; niet meer en weinig minder. En dat stuur is lekker direct. De bekrachtiging is snelheidsafhankelijk en met een druk op de knop maak je hem nog een stuk steviger. De volledig nieuwe motor, een 1.6 turbo met 175 pk, is samen met Peugeot ontwikkeld en maakt in de nieuwe Mini zijn debuut. Dankzij een vernunftig systeem is het turbogat bijna geëlimineerd.
Voor de uitgebreide rij-impressie van de volgende Mini zie AutoWeek 31, die op 2 augustus verschijnt.
Onze sponsors