Hulp bij aanschaf Cooper S uit 2004/2005

Van alles over de 1ste generatie MINI.
vroem
Nieuw Lid
Nieuw Lid

Hulp bij aanschaf Cooper S uit 2004/2005

22 dec 2008, 14:44

Hi,

Ik ben vers op forum. Goed forum, veel info. Ik ben voornemens een Cooper S aan te schaffen uit ongeveer 2004/2005. Eentje met originele navi en een Chili pakket. Ik zou heel graag van wat kenners gericht horen waar op te letten. Of er nog modelwijzigingen zijn van 2004 t/o 2005. Welke de voorkeur heeft. Zijn er verschillen in motorisatie?? Uitvoering? Ik las iets over "schakelprobleem bij de S", iets om rekening mee te houden?? Etc. Super bedankt alvast!

grtz, Marc
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

22 dec 2008, 15:10

Ha Marc, versnellingsbakproblemen hebben alleen de Ones en de Coopers en voornamelijk bij de eerste bouwjaren (dus de pré-facelift types). De Cooper S-en hebben hier nooit last van gehad, dus daar hoef je niet op te letten. Ik heb zelf een Cooper S uit 2005. Hiervoor een Cooper uit 2002 gehad. Als ik die 2 met elkaar vergelijk dan is de bouwkwaliteit er wel op voorruit gegaan, dus ik zou als het kan er één van een zo nieuw mogelijk bouwjaar kiezen. Een fabrikant blijft tenslotte voortdurend verbeteringen doorvoeren.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
vroem
Nieuw Lid
Nieuw Lid

22 dec 2008, 18:44

ok, thnx so far. Al beetje meer inzicht zo.

Hoe zit het met de pakketen Checkmate en Park Lane op een Cooper S?? Is dat de moeite of juist niet, weet iemand wat beid pakketen extra boden? Waren ze te combineren met Chili-pakket??
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 dec 2008, 22:34

overweeg ook zeker een mini in duitsland aan te schaffen. Ik heb dat een maand geleden gedaan en het scheelt gewoon heeel veel geld. En moeilijker dan een auto kopen in NL hoeft het niet te zijn.
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 dec 2008, 09:34

heb vernomen dat ijsland nog goedkoper is...
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

23 dec 2008, 17:47

Checkmate pakket was voornamelijk de kleur (Space Blue Metallic) en de finishvlag op de zijkant.
Voor de rest was het vergelijkbaar met het Chilli pakket.
Checkmate was overigens volgens mij pas leverbaar vanaf begin 2006.
De mijne is namelijk van januari 2006, en dat was de eerste die mijn dealer verkocht.
3rikk
One wheel wonder
One wheel wonder

25 dec 2008, 11:09

Rein schreef:overweeg ook zeker een mini in duitsland aan te schaffen. Ik heb dat een maand geleden gedaan en het scheelt gewoon heeel veel geld. En moeilijker dan een auto kopen in NL hoeft het niet te zijn.
Hoe die je dit dan? En zijn er websites van Duitse dealers?
Ik zelf ben hier wel geïnteresseerd in want misschien krijg ik mijn pa dan aan een Mini of aan een nieuwe Mercedes
die daar ook een stukje goedkoper zijn.
En stel je koopt er 1, dan komen er toch invoerrechten en btw enz. op?

EDIT: Net een topic gevonden over hoe het allemaal in zijn werk gaat! :D Maar hoeveel
euro zou je erbij moeten tellen als je ALLE opties zou hebben? Dus wat zou je maximaal kwijt zijn? :o
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 dec 2008, 16:58

Dat kun je zo niet zeggen, dat ligt eraan wat de prijs in Nederand was en hoeveel de optie precies kosten.
Daarbij wordt er ook afgeschreven. Op een auto van 6 jaar oud betaal je natuurlijk minder bpm als op een 1 jaar oude met ong dezelfde nieuwprijs.

Hier autoweek kun je snel en globaal een berekening maken van hoeveel erbij komt.
Vul de gegevens in; de nieuwprijs in het desbetreffende jaar van de auto in en tel daarbij de opties op. Je vult dan de gegevens in en dan rekent dat ''ding'' uit hoeveel erbij komt.

Het bedrag dat eruit komt tel je bij de aankoopprijs in duitlsand op en dan weet je dus ongeveer hoeveel je totaal moet betalen.
Houd nog wel ff rekening met de kosten voor keuren en kentekenplaten etc..... :wink:

Er zijn nog wel specifiekere calculators, maar die weet ik zo even niet. :mad:

Dit is ff heel snel hoe je het kan zien.

Owja en auto's zoeken kan via mobile.de en autoscout24.de etc....
3rikk
One wheel wonder
One wheel wonder

25 dec 2008, 18:56

Super bedankt! :D

Ik ga er nu wel gewoon vanuit dat dit max. €5000,- is en dat alles dan in orde is. Nu maar super flink gaan sparen voor de Mini!

En hopelijk kan ik hem dan oooooit aanschaffen! :cry:
Roogle
Nieuw Lid
Nieuw Lid

05 mar 2009, 22:26

ik ga zaterdag naar het land van zuurkool en worst om bij een bmw dealer een paar mini Sjes te gaan bekijken. ik heb niet super veel verstand van auto's zijn er dus punten op Sjes waarop je echt moet letten.
de search bracht niet echt uitkomst. (Sticky met die info zou helpen)

Terug naar “MINI-talk”