Hallo mensen, ik heb een klein probleempje met mijn sproeier, het gaat hier om de achtersproeier, hij doet het echt heeeeelllll soms en als die het doet komt er maar 2 x een klein p*s straaltje uit en als ik geluk heb 3 x
Waardeloos dus, heeft iemand hier ervaring mee??????
Oja,... wat gaat er weinig vloeistof in het reservoir
Weet je zeker dat je het goede bij gevuld hebt? Bij mijn S heb ik aan beide zijde een reservoir voor ruitensproeiervloeistof bij te vullen. Eentje is voor de voorruit en de lampensproeiers en de andere zal voor de achterkant gaan. Er gaat toch wel 1,5 tot 2 liter water in als het niet meer is....Weet niet of bij jou onder de motorkap aan beide zijden van die blauwe dopjes zitten. Dit kan bij de one en cooper weer anders zijn.....
je kan ook even kijken of hij het wel doet als je de kap van de achteruitwisser en sproeier er af haalt, (bij mij deed hij het dan wel (pas op dat spuit het van je auto af) dat heb ik ook gehad toen was dat rubbertje dat de straal richt kapot, kost ongeveer 10 euro om te vervangen (gewoon bij de dealer gevraagd toen).
Die bij onze Mini zit regelmatig verstopt. Als hij weer eens verstop zit, haal ik het kapje eraf en prik met met een speldje door. Ik heb hem zelfs een keer doorgeblazen met de compressor maar het euvel blijft zich voordoen.
Ik vandaag even gekeken naar de sproeier en inderdaad was het het kapje dat verstopt was, precies wat jullie zeiden, gewoon eraf klikken en eventueel schoonmaken met warm water en met de compressor schoon balzen
Ik vind het alleen jammer dat je de straal niet kunt afstellen
@coenv
had zelfde probleem,kapje eraf doorgeblazen.
daarna met een dun stukje ijzerdraad spuitnippel doorgeprikt,meerdere malen tot hij weer vrij was en er weer water uit kwam.
kapje teruggeplaatst voila
volgens mij was de oorzaak het niet op tijd bijvullen van het reservoir ,waardoor vuil onderuit het resevoir de leiding,de spuitnippel en het kapje verstopte.