Het Studententopic

Van alles en niet over de MINI (géén verkoop-topic).
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2009, 22:55

Hey hoe krijg ik Rick zover dat tie gaat leren???

Hij kan makkelijk naar de Havo maar zoals het er nu naar uit
ziet word het een Mavo :( Toch wel errug jammer dat hij het
nu al aan het weggooien is. Vertel eens is er een truckje????

Als tie naar de Havo mag dan kan tie naar het Technasium super
cool en hij vind het zelf ook super leuk, maar ja hij heeft geen drang
om zelf te gaan studeren. Tips please :)):)):))
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2009, 23:01

Sorry ida, er is niets wat je kan doen ... Als ie er zelf geen zin in heeft dan gaat hij geen moeite doen voor Havo ...

Forceren heeft geen zin, het enige wat je kan doen is hem op het hart drukken wat het belang is van een goeie opleiding ... Maar hij moet het vooral zelf willen :wink:
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

20 jan 2009, 23:10

Een MINI beloven. 8)
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Deeble
Enthousiast
Enthousiast

20 jan 2009, 23:16

foto's van knappe studentes en feestjes laten zien dan gaat ie wel overstag ! :mrgreen:
Mini ! ....omdat het kan !
Getzz
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jan 2009, 23:46

Ik had eerst ook nooit zin om te studeren... maar heb nu een goede baan en een fijne opleiding omdat ik ineens de drang kreeg te gaan leren :D
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2009, 23:48

Hahaha Deeble dat is nu helemaal FOUT als ik dat doe dan is het :ruzie, hij was vanavond al pissed dat ik ging praten met een meisje op zijn evt.
toekomstige school.
Grrrrrrrr zo irri als ze niet willen, echt jammer :(

@Wim hahaha er staan er hier 2 voor de deur dus das niks interessants meer.

@Fred je hebt zo gelijk, maar tis ook zoooooooooo Kl*te dat het kwartje niet valt.

Computeren a la minuut, studeren liefst nooit!!

Grrrrr :evil:
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

20 jan 2009, 23:49

Getzz schreef:Ik had eerst ook nooit zin om te studeren... maar heb nu een goede baan en een fijne opleiding omdat ik ineens de drang kreeg te gaan leren :D
Waar vond je die ??? :D
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2009, 00:35

Ida, geen idee of het werkt en of het goed of slecht is, heeft hij niet iets wat hij later wil worden of wat hij wil doen????

Dan heeft ie iets om naartoe te ''werken'' Het moet hem duidelijk worden dat hij moet ''iets'' moet doen, anders gaat hem dat niet lukken... Wellicht dat er een lampje gaat werken.....

Succes!
Tiswa
4 op een rij!
4 op een rij!

21 jan 2009, 08:44

@Blontt: ik begrijp je frustratie, omdat ik vruuger zoals jouw zoontje was. Toch HAVO gedaan (door lamlendigheid in 7!! jaar), maar daarna geen zin meer om een echte studie te gaan doen, dus 'even' in 2 jaar een 3-jarige MBO opleiding afgemaakt. DAARNA kwam pas het besef en heb ik in de avonduren allerlei opleidingen gevolgd, waaronder een HBO studie (waar ik nu helemaal niets mee doe, maar dat terzijde).

Wat mij destijds trok, was het zo snel mogelijk van mijn huiswerk af zijn, zowel tijdens als na de schoolperiode. Hierdoor dacht ik meer vrijheid te krijgen en meer tijd voor mezelf, maar dat viel juist erg tegen doordat ik toch de noodzaak inzag van het behalen van certificaten en diploma's, waardoor ik in de avonduren volliep. Misschien is dat een argument om je zoon een bepaald besef mee te geven?

Aan de andere kant....... een goed vakman met een technische vakopleiding kan (met een gezond stel hersens) ook een heel eind komen. Gaat het je erom hem zijn volledige potentie te laten benutten, probeer dan eerst te bepalen waar die potentie ligt. Als het een intelligente jongen is, maar geen studiebol, dan zijn er ook andere mogelijkheden voor hem om zich te ontwikkelen. Niet om mezelf op de borst te slaan, maar ondanks mijn lamlendigheid en desinteresse in alles wat met studeren te maken had, zit ik nu toch in een management buy out traject en zal ik waarschijnlijk eind Q1 09 mede-eigenaar zijn van deze toko. Met andere woorden: wat erin zit, komt met de juiste motivatie toch wel eruit. So no worries :-)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2009, 08:48

Op een gegeven moment begint hij vanzelf in te zien dat een goed diploma belangrijk is. En dan zal hij echt wel gas gaan geven. Maar inderdaad zelf willen. Op die leeftijd denk je alleen nog maar aan buiten spelen en aan computeren. Dus niks forceren. Wel vertellen dat een goede opleiding heel belangrijk is. Met forceren bereik je alleen maar het tegendeel. Op een gegen moment zal hij zelf wel het licht zijn en er voor gaan!
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

21 jan 2009, 08:53

Thanks guys, ik ga hier nog eens een keertje pushen, over 3 weken is het cito, niet dat daar alles vanaf hangt, maar als tie die goed scoort
dan kan iig zijn leraar er niet omheen dat hij het makkelijk kan.

Rick is een enorme computer nerd, hij bouwt zelf hele spellen en websites
ik zou het zo enorm zonde vinden als hij die tijd verspilt.

Een lichtpuntje is dat ze volgende jaar een klas Game Design krijgen op de Havo, en ik hoop zo dat em dat een beetje de goede kant in drukt.

Ik hou jullie uiteraard op de hoogte!!! :D

MaVaEe
Koeien-teller

21 jan 2009, 09:15

Goh wat herken ik mezelf in Rick Ida. :)
Met de cito een goede atheneum score gehaald en het jaar daarop dus ook in een atheneum brugklas. Dat jaar echt finaal verkloot omdat ik het leuker vond om met mijn drive-in bezig te houden dan met school. De 3 jaren daarna met 2 vingers in mn neus de mavo gehaald.

Hierna heb ik MBO elektrotechniek gedaan en bij mn stagebedrijf blijven hangen. Omdat ik het daar erg naar mn zin had en dus ook erg mn best deed een leuke functie binnen de inkoopafdeling weten te bemachtigen.

Daarna door een talentscout op een beurs benaderd voor mijn huidige functie welke op technisch vlak zeker op HBO niveau ligt.

Iedereen zegt altijd maar dat diploma's super belangrijk zijn. Misschien als je net van school komt maar in de techniek telt je werkervaring meer dan je uiteindelijke diploma's. :) Sterker nog, bij mijn hudige baas hebben ze nooit naar mijn diploma's gekeken toen ik hier begon! :mrgreen:

Het is geen vrijbrief om hem maar lekker te laten aanklooien maar als hij echt potentie heeft om zich 100% in te zetten in het gene dat hij leuk vind komt het vast wel goed! :)

PS. Als ik Rick zie moet ik altijd aan de First Lego League denken waar ik ook jurylid ben van de software. ;)
http://www.techniekpromotie.nl/activite ... elkom.aspx
Afbeelding
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

21 jan 2009, 12:42

Trouwens wel grappig om es de frustratie van een moeder te horen ... Denk dat het zowat overal zo is hoor :wink:

On a sidenote ... Ik ben er weer voor ff vanaf ... die vreselijke examens zijn weer voorbij :bier (eat) :feest :slapen

:)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

21 jan 2009, 12:47

Fred schreef:Trouwens wel grappig om es de frustratie van een moeder te horen ... Denk dat het zowat overal zo is hoor :wink:

On a sidenote ... Ik ben er weer voor ff vanaf ... die vreselijke examens zijn weer voorbij :bier (eat) :feest :slapen

:)
Uhm Fred, mijn moeder zei altijd, wacht maar tot je zelf kinderen hebt, hihi, ennuh ik was natuurlijk ook
geen brave, maar tis errug frustie hahaha want als echt puntje bij paaltje komt, denk je grrrrrrrrrrrr
had ik nou maar.............. :lol:

Maar jij bent er voorlopig lekker vanaf :yeah

@Maarten daar ga ik hem zeker even op wijzen haha kijken of het aan slaat .

Terug naar “Kletshoek”