Verlaging van de R56, merk en ervaring
- MiniCat
- Mod virus alert!
Bericht
Iemand antwoord op deze vraag?? Heb 17' inch met runflats en wil 30 mm omlaag...maar wil geen stuiterbakje bij voorkeurHarmar schreef:IK denk er zwaar over om mijn mcs te verlagen. Deze heeft geen sportonderstel.
Nu zit ik met een paar vragen.
Hoe veel harder is/wordt de auto afgeveerd uitgaande van 3cm verlaging? (Met het bovenstaande rekening houdend). Er zitten n.l. wel runflatbanden onder de Mini.
En zit er nog verschil tussen de merken veren qua hardheid?
Ik heb n.l. geen zin in een auto die gigantisch "stuiterd" en waarin spontaan je last krijg van "zwevende" nieren.
Schroefveren vind ik te prijzig t.o.v. de normale verlagingsveren.

- Kees en Annet
- Racende reporter
Bericht
Wij hebben ook H&R veren (30mm)van Beek, en zijn ook zeer tevreden.
En de nieren zitten nog steeds op hun plek.

Annet
En de nieren zitten nog steeds op hun plek.

Annet
Laatst gewijzigd door Kees en Annet op 22 jan 2009, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
Veren waren ongeveer € 200,--.
De auto zal stugger worden, maar beslist geen stuiterbak.
Tot op heden helemaal geen spijt van de aanpassing.
Mijn MCS heeft Eibach veren eronder. Zette mij met montage € 300,-- terug. Dit was wel bij een lokale garage.MiniCat schreef:OK..dat wordt sparen dus... Heb akkoord van de leasemij maar moet wel op eigen rekening
Veren waren ongeveer € 200,--.
De auto zal stugger worden, maar beslist geen stuiterbak.
Tot op heden helemaal geen spijt van de aanpassing.
- HK
- Volledig MINI minded!
Bericht
M.a.w. de veren vangen de "klappen", niet echt meer op. De auto is te stug voor normaal straatgebruik.
Dus je krijgt alles, in de auto, letterlijk mee.
Met een te hard afgeveerde auto.smetje schreef:op en neer gaanJurgen schreef:wat wordt er bedoelt met stuiteren?![]()
M.a.w. de veren vangen de "klappen", niet echt meer op. De auto is te stug voor normaal straatgebruik.
Dus je krijgt alles, in de auto, letterlijk mee.
- GregBem
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik denk trouwens dat H&R geen veren heeft voor de R56... Enkel R55 
Beek gebruikt ook Eibach onder de R56 hoor... vergelijkbaar met H&R
De looks van 3cm lager is echt heeel vet, en eigelijk heb je dat voor geen geld natuurlijk... Als je wat meer comfort wilt dan moet je natuurlijk naar volledig nieuwe veren gaan... Kost alleen een pakje meer...

Beek gebruikt ook Eibach onder de R56 hoor... vergelijkbaar met H&R
De looks van 3cm lager is echt heeel vet, en eigelijk heb je dat voor geen geld natuurlijk... Als je wat meer comfort wilt dan moet je natuurlijk naar volledig nieuwe veren gaan... Kost alleen een pakje meer...
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
- FastToy
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik zoek met der tijd ook nieuwe dempers te steken. Heb nu de MCS sport suspension met Eibach veren steken. Zeer tevreden van.
Maar ik had op m'n classic Mini Bilstein steken en was s u p e r tevreden daarvan!
Ongelooflijk verschil.
Alleen heb ik zitten kijken... Bilstein PSS9/PSS10 is ongelooflijk duur...
bijna 3000 dollar... excl. plaatsing. Het is natuurlijk wel het summum, maar toch.
Is er geen andere set van Bilstein die goed is én past onder de R56 S? Of andere merk eventueel
Maar ik had op m'n classic Mini Bilstein steken en was s u p e r tevreden daarvan!

Alleen heb ik zitten kijken... Bilstein PSS9/PSS10 is ongelooflijk duur...

Is er geen andere set van Bilstein die goed is én past onder de R56 S? Of andere merk eventueel
It's better to BurnOut, than to Fade away....
Onze sponsors