Lampje rem slijtage
- Jean-Pierre
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Na valt mee als je je remmen beetje bij houd dan wissel je geoon je blokken op tijd op scheelt maar een paar weken langer door rijden. En danbespaar je tijd en geld uit op die sensoren. 12.5 per kant 25 euro + wacht en rij tijd. Ik vindt de remmen dan ook een stuk minder als je blijdt remmen! Maar he tis maar net waar je op bespaard natuurlijk! 

- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Wanneer die sensor aangaat zit je net op de helft van de blokken onderhand... Dus door blijven rijden tot hij optisch bijna op is vind ik dan weer een stuk goedkoper!Jean-Pierre schreef:Na valt mee als je je remmen beetje bij houd dan wissel je geoon je blokken op tijd op scheelt maar een paar weken langer door rijden. En danbespaar je tijd en geld uit op die sensoren. 12.5 per kant 25 euro + wacht en rij tijd. Ik vindt de remmen dan ook een stuk minder als je blijdt remmen! Maar he tis maar net waar je op bespaard natuurlijk!

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Dat zou ik maar niet doen....
Van buitenaf (dus met de wielen erop) kan je alleen de buitenste remblokken zien.
De binnenste remblokken kunnen helemaal op zijn terwijl de buitenste er nog redelijk uitzien.
Dus tenzij je het de moeite vind om ook je binnenste remblokken in de gaten te houden....
Bij ons zijn vandaag de achterremblokken vervangen bij 72.000km en dan wordt er nog weleens fors mee geremd (4 landenrit en andere ritjes bijvoorbeeld) en snelheden lopen makkelijk op met 215pktjes. Echt slijten doet het dus niet.
Er zullen weinig MINI rijders zijn die zelf 2x de achterremblokken moeten vervangen. Weinig reden om op te bezuinigen dus.
Van buitenaf (dus met de wielen erop) kan je alleen de buitenste remblokken zien.
De binnenste remblokken kunnen helemaal op zijn terwijl de buitenste er nog redelijk uitzien.
Dus tenzij je het de moeite vind om ook je binnenste remblokken in de gaten te houden....
Bij ons zijn vandaag de achterremblokken vervangen bij 72.000km en dan wordt er nog weleens fors mee geremd (4 landenrit en andere ritjes bijvoorbeeld) en snelheden lopen makkelijk op met 215pktjes. Echt slijten doet het dus niet.
Er zullen weinig MINI rijders zijn die zelf 2x de achterremblokken moeten vervangen. Weinig reden om op te bezuinigen dus.
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
Ach ik heb met regelmaat mijn velgen van de auto af om ze schoon te maken dus dan kijk ik er even naar.peter schreef:Dat zou ik maar niet doen....

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors