Mini One Parklane ook de 2e versnellingsbak niet goed!!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

04 aug 2006, 17:56

Bedankt Arjan,
ik zou toch wel eens iemand die werkelijk echt veel verstand van Mini's heeft, eens met mijn Parklane willen laten rijden, gewoon voor de zekerheid en het gevoel, als die dan zou zeggen, deze Mini is echt goed, dan geeft dat toch het nodige vertrouwen, want ik ben hele andere auto's gewend en weet niet hoe een Mini zich hoort te gedragen en waar je op moet letten, misschien rij ik toch maar eens bij die jongens in Amsterdam langs, kunnen die misschien eens een paar rondjes er mee rijden, kan mijn vrouw ook het leidseplein weer eens zien.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 aug 2006, 18:08

Laten we hopen dat driemaal scheepsrecht is :wink:. Balen dat alles zo is verlopen (eerst met dat zilveren dak en toen met de versnellingsbak), maar als je eenmaal een tijdje probleemloos rondrijdt in je Parklane weet ik zeker dat je er elke keer weer met een glimlach van oor tot oor in zult zitten (en je vrouw natuurlijk ook) :dansen. Heel veel plezier ermee!
Afbeelding
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!

04 aug 2006, 18:58

Lech schreef:Bedankt Arjan,
ik zou toch wel eens iemand die werkelijk echt veel verstand van Mini's heeft, eens met mijn Parklane willen laten rijden, gewoon voor de zekerheid en het gevoel, als die dan zou zeggen, deze Mini is echt goed, dan geeft dat toch het nodige vertrouwen, want ik ben hele andere auto's gewend en weet niet hoe een Mini zich hoort te gedragen en waar je op moet letten, misschien rij ik toch maar eens bij die jongens in Amsterdam langs, kunnen die misschien eens een paar rondjes er mee rijden, kan mijn vrouw ook het leidseplein weer eens zien.
Zoals ik zei, jullie zijn welkom.
Het lijkt erop dat het nu goed is (gelukkig), maar als het je ( je vrouw) een prettiger gevoel geeft.............komen. En nu maar beginnen met het genieten... 8)
Afbeelding
Yvon
Wingman
Contacteer:

04 aug 2006, 20:13

sjeees :(

Da's mooi naatje zeg.

Succes!
Afbeelding

Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 10:45

En? hoe staat het met de MINI, Lech en Lechin? :wink:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

07 aug 2006, 12:26

Goedemiddag Arjan,

Ik weet het niet, toen ik de Parklane afgelopen vrijdag ophaalde, heb ik er een stukje mee gereden, als de motor op bedrijfs temperatuur komt, hoor ik toch een licht rauw geluid in de bak, als je 40 a 50 KM p.u. rijd en de bak tegen de belastbaarheid aanhoud, als je snapt wat ik bedoel, hoor ik de bak heel lichtjes rommelen. Ben er mee naar Breeman terug gegaan en heb een verkoper er even mee laten rijden en die zei, dat alle Mini's zo'n geluid maken. Ik ben hele andere auto's gewend en ik heb zo iets nog nooit gehoord, dus als de motor (die loopt trouwens als een zonnetje) nog niet op temperatuur is, hoor je echt niks, enkel als deze de bedrijfstemperatuur heeft bereikt hoor ik iets rauwigs in de bak. Nu kan dat, (na wat ik allemaal eerder heb meegemaakt), natuurlijk ook aan mij liggen, dus ga ik binnenkort even bij die jongens van Braspenning Racing langs, want ik wil nu wel eens weten, of dit allemaal zo hoort, als zij hetzelfde zeggen als Breeman, ben ik gerust gesteld.
Nogmaals, ik ben geen Mini gewend en weet dus ook niet hoe een Mini zich hoort te gedragen, misschien zie of hoor ik spoken, kan ook natuurlijk, maar een second opinie is nooit weg, voor mij dan althans, want dit is al de 3e versnellingsbak en ik zou er niet aan moeten denken, dat er zo meteen weer een 4e bak in zou moeten, kan ik gelijk mijn echtscheiding aan gaan vragen.

P.S. zou er iemand van de Mini Club die ook een Mini Parklane heeft er misschien eens een stukje mee willen rijden, gewoon om te vergelijken, kunnen we eens kijken of er inderdaad verschil in zit, wat het geluid betreft of zou dat overdreven zijn?
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 12:57

Sjonge eej! Dat is echt minder..... :(
Afbeelding
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 13:04

Lech schreef:P.S. zou er iemand van de Mini Club die ook een Mini Parklane heeft er misschien eens een stukje mee willen rijden, gewoon om te vergelijken, kunnen we eens kijken of er inderdaad verschil in zit, wat het geluid betreft of zou dat overdreven zijn?
Ik denk dat er zat zijn die dat wel even met je samen zouden willen doen. Stukje meerijden of rijden zijn de meeste niet vies van hier.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

07 aug 2006, 13:09

Nou, als er eentje toevallig een keertje in de buurt is?
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 16:42

Als je wil kunnen we evt vanavond afspreken.. maar dan bv. bij de mac langs de A13 bij delft.. ik heb al 3 mini's gehad dus weet wel een beetje hoe een mini versnellingsbak klinkt..
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

07 aug 2006, 17:19

Is het al gelukt wat af te spreken?
Eventueel kunnen wij ook wel even richting Delft komen... 3 horen meer dan 1?
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

08 aug 2006, 10:18

Ik was gisteravond niet aanwezig, dus kon helaas geen afspraak maken.
Heb inmiddels een afspraak voor volgende week, met Braspenning Racing, ga dan even bij die jongens langs en die rijden er dan even een rondje mee, als zij de versnellingsbak goed vinden, ben ik weer gerust gesteld.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2006, 08:59

Jammer dat het maandagavond niet is gelukt. Inmiddels zijn we een paar dagen verder en hoe staat het er nu voor?
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

09 aug 2006, 10:53

Goedemorgen Arjan,

Wat ik al zei/schreef, als de motor koud is, hoor je echt niks, maar als deze op bedrijfstemperatuur is, dan hoor ik iets rauwigs in de bak, niet echt luid, maar toch! wat ik ook al eerder schreef, is dat het misschien wel aan mij ligt, maar dat nemen jullie mij hopelijk niet kwalijk, na wat ik al heb mee gemaakt, dit is de derde bak, ik wil gewoon een beetje zekerheid, dat deze bak wel goed is en ik heb het volste vertrouwen in Braspenning Racing, gewoon die jongens eens met de Parklane laten rijden en als zij dan zeggen, inderdaad, al de versnellingsbakken van de Mini's, maken dit geluid en dit kan echt geen kwaad, dan ben ik gerust gesteld, het wantrouwen is bij mij nogal groot, maar misschien overdrijf ik en maak ik mij voor niks ongerust, ik wacht dan ook het oordeel van Braspenning af. Maar zoals ik al eerder schreef, ik heb geen ervaring met Mini's, dit is de eerste en bij andere auto's, heb ik dit geluid nog nooit gehoord, vandaar, dus ik wacht maar af. Ik ben vanmorgen een stukje wezen rijden, met de vrouw naast mij, (ze durft er nog steeds niet mee te rijden) en na een paar honderd meter, zegt ze tegen mij, ik hoor een rammeltje!, bleek het de veiligheidriemen achter te zijn, dus die vastgezet in de achterbank, die hoort en ziet nu ook spoken.
O ja, ik kreeg (na 10 dagen van de klacht) nog een brief van BMW service, met het bekende excuus, dat zij de klacht van mij betreuren, zij hadden kontakt gehad met Breeman en gehoord, dat de versnellingsbak nu wel goed zou zijn en zij verwijzen mij bij volgende problemen naar de dealer, daar kon ik het dus mee doen! Ik voel mij dan ook erg teleurgesteld in de service organisatie van Mini en BMW, maar dat hadden jullie denkelijk al begrepen, dan vind ik Smudde waar de Mini vandaan komt, veel vriendelijker, die jongens zaten er echt mee en boden mij nog een dinee bon aan, heb daar geen gebruik van gemaakt, maar vond het toch leuk aangeboden, dus gezien mijn ervaring, over Smudde niks dan goeds, waren BMW en MIni service maar zo!
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2006, 12:31

Het is allemaal erg wat er is gebeurd met je Parklane :( . Maar hiero absoluut geen problemen met de BMW/Mini dealer. Als mijn mini koud is schakelt ie wat stroef, maar zo gauw ie op temperatuur is gaat het lekker soepel :D

Terug naar “MINI-talk”