Afwatering via de zijruiten

franklin1969
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Afwatering via de zijruiten

22 jan 2009, 18:53

hey guys/girls,

Ik heb een vraagje en vraag me eigenlijk ook direct af of ik de enige ben met dit 'probleem':

Mijn Mini heeft eer rare manier van afwatering van 't water op z'n voorruit...het loopt via de A stijl (meestal halverwege) en komt (lijkt wel) onder het rubber vandaan, over mijn zijruiten weg. Regent het zeer hard of heb ik flink moeten sproeien vanwege de pekel op m'n voorruit, gaat de regen+schuim vanaf mijn voorruit via via via mijn zijstijl op mijn zijruit....en als het opgedroogd is zie ik echt vrijwel niets meer. Op m'n werk zien ze me bijna elka week mijn zijruiten schoonmaken....

ben ik de enige met dit probleem?...als het al een probleem is: ik denk van wel want zo heb ik nog nooit een auto meegemaakt die zo zijn overtollig water afvoert. Ik heb er zelf een filmpje met m'n telefoon van gemaakt...hopelijk krijg ik hem hier op deze website.

Ik zal er ook eens een foto van maken trouwens, die jullie snel online zullen zien/of op mijn gallery
let the games begin
crossbytje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

22 jan 2009, 22:51

ja, en met wat snelheid gaat het water zelfs weer omhoog en blijft het daar vooraan bovenaan de zijruiten cirkelen. Heel vies na het opdrogen!
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

22 jan 2009, 23:13

Rainx op je ruit doen. Dan vliegt het er af :D Heb je bijna de ruitenwissers niet meer nodig 8)
NicoJ
Mod virus alert!
Mod virus alert!

23 jan 2009, 08:55

Dit heb ik ook & bij mijn moeder haar 2 mini's was dit ook; dus is vrij normaal denk ik :lol:
henkiedude
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

24 jan 2009, 19:48

ook last van.. baal ervan net auto gewassen even sproeien omdat er weer zo'n messerschmit (meeuw) vogel langs kwam zijruit smerig joehoe :? denk dat het aan de luchtweerstand licht en wellicht niks aan te doen is.

mzzls henk
MiNi CooPeR S
franklin1969
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

26 jan 2009, 21:02

ik denk toch eens even naar de garage gaan voor navraag.

Blijkbaar nog niemand gedan?...dan hoef ik tenminste niet te gaan haha.
Want heb een beetje 'mot' met mijn garage.

porqoui?

Nou....omdat deze auto mijn eerste (zeer dure) auto is dacht ik..ok, doe die wintercheck maar en direct de kleine beurt erachteraan. Voordat ik 'm wegbracht heb ik zelf nog even gekeken om te zien of ik niet iets kon doen (om de kosten laag te houden)...ruitenwisser vloeistof! Die heb ik tot de nok toe zitten vullen.

Smorgens m'n mini weggebracht en gevraagd of ze een vervangende mini voor me zouden hebben dan. Daar aangekomen, afgeleverd en andere auto gekregen...was wel geen mini maar ok! Was wel een nieuwe flut* panda........maar verder ok.
De dag erop opgehaald en kreeg geen rekening of niets.
Nu 2 weken later kreeg ik 2 rekeningen binnen: 1 voor de wintercheck (dat wist ik) en eentje voor een hurauto....(!!!!) Daar heb ik helemaal niet om gevraagd!!!! Als ze me zeiden dat ze een huurauto voor me zouden gaan regelen had ik wel nee gezegd, en had ik wel gelopen, want hij was alleen om me thuis te brengen: nu kostte dat me 45euro excl....taxi was goedkoper geweest.
Maar meneer!!! Dat is altijd zo in de auto wereld!....bullshit: dit is mij onbekend en had vantevoren gezegd moeten worden. En er zouden pamfletten op de balie stan van huurauto's....Nou ik durf te zweren dat er niets op stond. Ik heb niets aan te moeten nemen dat dat vanzelfssprekend zou moeten zijn....dat moet vermeld worden!!
Misschien is dat dan wel mijn vertrouwen maar ik heb nog nooit een auto gehuurd bij een garage:...erger nog, met mijn mini is het dee eerste keer dat ik bij een garage 'loop', dus hebhet nog nooit meegemaakt.

Maar het ergste is dit: op de wintercheck stond nog eens extra vermeld dat ze 3,8liter ruitensproeier vloeistof hebben toegevoegd....Ik werd witheet! Viezerikken!!! Ik heb er extra zelf naar gekeken en bijgevuld tot de nokl toe vol...en nu dit! (8.50euro) Becshuldigd U menu van liegen meneer? krijg je ok nog naar je hoofd geslingert. becshuldigd u mijn monteurs van liegen meneer? Als ik mijn eigen monteurs niet meer kan vertrouwen...hoe moet dat dan verder.....En zo zat hij mij maar de bal terug te spelen. Ik was gewoon met stomheid geslagen. ..... ik was pislink. Ik zit niet te liegen meneer?....dus ik wel ? zei ik tegen hem....Nou, ik weet het niet maar wij in iedre geval niet. Ik werk hier al meer dan 50jaar en dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Nou........een 2e mini dealer zit er 30km verderop....ik denk dat ik daar maar ga aanmelden.

Misschien ideetje:

kunnen we geen poll aanmaken met op- en aanmerkingen over garages/Minidealers?
let the games begin
smetje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2009, 15:33

heb je dan geen overeenkomst moeten tekenen voor een huurauto?
zoniet dan kunnen ze ook niets aanrekenen.
filipenellen
Nieuw Lid
Nieuw Lid

10 jan 2010, 19:33

Ik heb dit probleem ook. Is er ooit een oplossing voor gevonden behalve Rain-x of vaak wassen?
Shag
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 jan 2010, 19:41

Met die vloeistof hetzelfde meegemaakt bij de VW dealer. Zo word je als consument altijd genaaid. Zelfde verhaal voor lampjes die zogenaamd gewisseld worden omdat ze ineens kapot blijken te zijn of niet meer oranje genoeg zijn en dat soort ongein... als ik de auto wegbreng voor een beurt vermeld ik er voortaan gewoon bij dat de ruitenwisservloeistof niet bijgevuld hoeft te worden. Heb deze zelf ook practisch altijd ramvol zitten. voor 8.5 koop je overigens 10 liter bij de gemiddelde autozaak.

Terug naar “Exterieur”