--------
Ikzelf heb mijn MINI bij MINI Maastricht (Keram) vandaan. De MINI verkoper daar is Roderique (topgozer

- Januari 2005: toen kwam ik voor het eerst binnenlopen bij deze dealer. Aangezien ik een nieuwe baan had waar een leaseauto bij zat en ik al tijden een MINI wilde, ging ik ter ori?ntatie eens naar binnen. Eigenlijk alleen om te kijken. Ik werd meteen goed behandeld, totaal niet opdringerig. Mij werd gevraagd om een proefrit, maar ik wilde dat een keer samen met m'n vriendin doen. "Weet je zeker dat je niet even wil rijden?". Hmmm, nou OK dan

- Maart 2005: Ik kwam terug met mijn vriendin. Ik werd meteen herkend, en hij wist dat ik met mijn vriendin terug wilde komen voor een proefrit. Dus kwam al met de sleutels aanlopen

Dus een MINI zou er komen. Probleem. Ik mocht alleen dieselen, wegens de grote afstanden (ik woonde nog in Maastricht, en werkte in Tilburg). Dit heb ik samen met Roderique besproken. Ik heb toen een dieselauto van een collega overgenomen. Contract daarvan liep in oktober 2005 af. In september 2005 zijn wij verhuisd naar Eindhoven. Bijkomend voordeel: veel kortere reisafstanden. Ik mocht van mijn baas benzine rijden! Dieselauto ingeleverd, MINI besteld.
- September-Oktober 2005: Het is meer dan een half jaar geleden dat ik contact had met Roderique van Keram. Maar hij kende mij, en vroeg hoe het met mijn Ibiza TDI ging

Levertijd 6-8 weken. Hij had namelijk nog productieslots over. Bij andere dealers zou een Park Lane pas ergens in 2006 geleverd kunnen worden. Top! Onderhandelingen gingen ook leuk, hij heeft er voor mij ook nog eens een interessante deal van kunnen maken.
Uitdaging: Mijn auto moest uiterlijk 15 november op kenteken worden gezet van de leasemij, anders werd het alsnog januari. Dat gaf me 7 weken de tijd, met andere woorden: heel erg spannend. Roderique heeft ontzettend veel moeite voor me gedaan. Leasemaatschappij, MINI nederland, zo'n beetje alles en iedereen heeft hij achterna gezeten. Ze hebben de MINI op 14 november binnen weten te krijgen en via o.a. een versnelde kentekenprodcedure hebben ze de MINI 15 november op kenteken gezet. Op de valreep! Helemaal top, dat noem ik service!
Ik kan dus alleen maar ontzettend positief zijn over MINI Maastricht. Je moet wel Roderique hebben (de vaste MINI verkoper). De BMW verkopers vond ik eerlijkgezegd echt een stuk minder.
Het voordeel van de kleine MINI dealer Maastricht: persoonlijke service (niet opdringerig, veel geduld, je wordt herkend) en mogelijk nog vrije slots (dus korte levertijden).