Ik ben het wel eens dat er erg veel onderstuur zit in die R55. Ben er eens in Zolder mee gaan rijden, en in korte bochten en chicanes is dat gewoon een drama. Het is duidelijk dat de wagen zich daar niet in zijn sas voelt. Ook het uitaccelereren van diezelfde korte bochten is geen pretje, gewoonweg geen grip. Resultaat was dat ik met 220pk 10 seconden trager was dan met mijn 18 jaar oude 911, met 250pk, voor een vergelijkbaar gewicht.
Net zoals Hans zegt het is een prettige wagen om op de openbare weg van A naar B te rijden maar geen funauto voor het betere gooi- en smijtwerk.
Massa's onderstuur bij de R55?
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
true, maar 't is idd wel zo dat korte 2nd gear bochten niet echt z'n ding zijn..
maar dan nog, je went er vrij snel aan en dan ga je anders rijden.
op de Ring doet een clubman het best wel goed
maar dan nog, je went er vrij snel aan en dan ga je anders rijden.
op de Ring doet een clubman het best wel goed
- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
laten we vooral overdrijven
vergeet niet dat elke BMW/mini daar worden getest en ontwikkeld he
R55 vs R56, zelfde circuit zelfde chauffeur en zelfde spec. Ik wil het wel eens zien
(op Hockemheim was 'ie trouwens sneller dan een sperloze R56)
maar ja, als je die Clubman aan 9/10 of 10/10 rijdt dat komen z'n inherente zwakheden naar boven. Volledig akkoord dan, maar om het nu ineens 'een ramp' te noemen.. nee sorry dat gaat er bij mij niet in

vergeet niet dat elke BMW/mini daar worden getest en ontwikkeld he

R55 vs R56, zelfde circuit zelfde chauffeur en zelfde spec. Ik wil het wel eens zien

maar ja, als je die Clubman aan 9/10 of 10/10 rijdt dat komen z'n inherente zwakheden naar boven. Volledig akkoord dan, maar om het nu ineens 'een ramp' te noemen.. nee sorry dat gaat er bij mij niet in

- William Blake
- Bijna verslaafd
Bericht
discussies zijn net de reden waarom er forums bestaan he
ik zie dit niet als een 'ruzie' ofzo he
eigenlijk weet ik wel goed genoeg wat Hans bedoelt hoor, maar hij blaast het gewoon wat op (naar mijn mening)
gene stress he Hans
ik zie dit niet als een 'ruzie' ofzo he

eigenlijk weet ik wel goed genoeg wat Hans bedoelt hoor, maar hij blaast het gewoon wat op (naar mijn mening)
gene stress he Hans

- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
flut* hok
Haha.. nee hoor rijd lekker tot 50km per uur..
Ik had gewoon een enorme afknapper op mijn Clubman toen ik er echt voor ging zitten op het circuit van Zandvoort. Dus blijf bij mijn punt, ik denk trouwens dat de Clubman op de P.C. Hooftstraat is ontwikkeld, daar doet die het goed! Nou een grote compliment kan die niet krijgen denk ik

Ik had gewoon een enorme afknapper op mijn Clubman toen ik er echt voor ging zitten op het circuit van Zandvoort. Dus blijf bij mijn punt, ik denk trouwens dat de Clubman op de P.C. Hooftstraat is ontwikkeld, daar doet die het goed! Nou een grote compliment kan die niet krijgen denk ik

- William Blake
- Bijna verslaafd
Onze sponsors