Strut tower reinforcement (nederlands hiervoor ken ik nie..)

Snelheid! hoe kom ik sneller vooruit, door de bocht en weer tot stilstand.
Dave C
Enthousiast
Enthousiast

07 aug 2006, 21:46

MiniMatt schreef:
Die van OMP en JCW zien er wel mooier uit, maar ik vraag me af of die ook veerpoot versterking bieden? en zo niet, misschien is het mogelijk om er van die platen onder te leggen
de jcw bied zeker extra stevigheid, maar of het zoveel als de apparte m7 zijn weet ik ook niet

en zo'n plaat nog extra onder de bevestiging van de brace, schrijf dat maar op uwen buik..., dat gaat absoluut niet, dan ga je met open motorkap moeten rondrijden, want dat ga je nooit meer dichtkrijgen :wink:
Cooper Checkmate
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 21:49

Die 3 schroeven bij je veerpoot houden heel het zooitje bij elkaar. De JCW strutbrace zit onder de schroeven, dus neem aan dat ze genoeg stevigheid geven.
Kijk wel uit wat je koopt ivm met luchtfilter. Soms heb je dat het allemaal net niet past
MiniMatt
Mod virus alert!
Mod virus alert!

07 aug 2006, 22:24

Hier heb ik wat pics van de M7 strut brace:

http://m7tuning.com/main.m7/store/10025

Zo te zien is er aardig wat ruimte onder de bar. Ik weet alleen niet of het voldoende is voor een eventuele vervangende sport filter.

P.S. zo lelijk is die niet op nader inzien... :wink:
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

07 aug 2006, 22:29

Dat is een net dingetje!
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

10 aug 2006, 03:41

Het wat naar boven komen van de veren bij de veerschotels is vooral een 'hype' geweest in Amerika, ik zou me er niet gek door laten maken. Daar wordt het 'mushrooming' genoemd. Op mini2.com heb ik er niets over gelezen maar ik zie natuurlijk ook niet alles.

Zelf heb ik 18 inch velgen, behoorlijke verlaging met stugge dempers en ben ook net volbepakt over slechte Italiaanse en Zwitserse weggetjes gereden en (ongewild) behoorlijk wat klappen geïncasseerd, ook op het eind van de vering. Ik heb nog niks gemerkt van 'mushrooming'. Ik heb de OMP gehad en nu de carbon veerpootbrug van Minimania, ook met twee bevestigingspunten.

Er zijn speciale platen te verkrijgen om dit tegen te gaan, ook geïntegreerd in een veerpootbrug. Die van M7 zal zo te zien ook wel bescherming bieden. De OMP veerpootbruggen bieden denk ik geen afdoende bescherming daar deze niet over het metaal vallen wat omhoog komt, en ook maar met twee schroeven bevestigd wordt i.p.v. alledrie.

Terug naar “Motor- en onderstel (tuning)”