Hallo allemaal,
ik heb de kans om een splinternieuwe Cooper S Cabrio in Sidewalk uitvoering te kunnen kopen, helemaal bomvol met alle opties incl. navigatie. Aangezien het om nogal een bedrag gaat bij zo'n Sidewalk uitvoering wil ik graag van jullie kenners weten of de Cooper S cabrio Sidewalk het absoluut waard is om aan te schaffen?! Er zijn er volgens mij niet veel meer splinternieuw te koop en daardoor een unieke kans?!
Hoor graag jullie advies of ik het moet doen en waar ik evt. op moet letten bij aankoop. Dit word mijn eerste MINI dus alle advies is welkom! Ook wat de zwakke punten zijn van een MINI, blijft cabrio dak lang goed of gaat het op specifiek punt lekken/slijten, niet goed sluiten etc. of komt dit niet voor en is het gewoon goed? Wat zijn nog meer specifieke punten waar je op moet letten bij aankoop evt. jong gebruikte MINI Cooper S cabrio als ik niet voor de splinternieuwe Sidewalk zal gaan?
Hoor graag!
Kopen Cooper S Cabrio Sidewalk
- marcelclemens
- Bijna verslaafd
Bericht
Volgens mij zullen er hier wel mensen jaloers zijn, als jij een nieuwe cabrio kunt bemachtigen!
Ik zou zeggen doen!
Ik zou zeggen doen!
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik zou ook een maandje wachten en een nieuw model nemen. Of, ik zou bij de Sidewalk een flinke korting bedingen. Houd er wel rekening mee dat een R57 (het nieuwe model dus) een stuk zuiniger is dan een R52 en dat een R57 ook nog eens een stuk degelijker in elkaar zit en ee stuk eleganter is.
Maar wat voor een Mini je ook neemt, je hebt er een uitstekend karretje aan.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
tja daar heb je gelijk in, maar denk dat de prijs daardoor wel eens interessant zou kunnen zijn, ze willen bij de dealer toch ook graag van het oude model af om plaats te maken voor de nieuwe. Maar als er niet genoeg af gaat dan wacht ik zeker tot de nieuwe er is!
robbert-1 schreef:Ik zou gaan voor een nieuw model cabrio, dus even wachten.
Je koopt anders toch een verouderd model en dat is zonde..
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
ga zeker proberen een flinke korting er uit te slepen omdat het nieuwe model er aan komt, het Sidewalk model is toch ook al erg compleet en degelijk, maar mocht ik niet slagen in mijn onderhandelingen dan wacht ik tot de nieuwe er is!
Sicco schreef:Ik zou ook een maandje wachten en een nieuw model nemen. Of, ik zou bij de Sidewalk een flinke korting bedingen. Houd er wel rekening mee dat een R57 (het nieuwe model dus) een stuk zuiniger is dan een R52 en dat een R57 ook nog eens een stuk degelijker in elkaar zit en ee stuk eleganter is.
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
tja ik denk ook wel dat het "oude" type de moeite waard is, hoop dat de onderhandeling met de dealer gunstig uitpakt, anders wacht ik alsnog tot de nieuwe er is.
wie van jullie heeft de Cooper S Sidewalk cabrio weet je dat? misschien kan ik hem/haar vragen naar de ervaringen!
wie van jullie heeft de Cooper S Sidewalk cabrio weet je dat? misschien kan ik hem/haar vragen naar de ervaringen!
stanleyh schreef:superwagen zo'n sidewalk!![]()
Maar over een maand staat de nieuwe mini cabrio bij de dealer.
Is een oud model dan nog wel de moeite?
ik denk van wel, mar die vraag moet je voor jezelf beantwoorden denk ik
- Shadow_Breaker
- GPc-0001
Bericht
ja alleen de sidewalk velgen zou ik er niet bijnemen, deze zijn naar het schijnt echt van slechte kwaliteit
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
@sicco,
Ik heb met de nieuwe motor gereden (was geen cabrio maar wel een S) en vond dat hij niet echt "aan het gas hangt" m.a.w. als je boven de 3500 rpm blijft is alles ok echter eronder en je "plankt" duurt het even voordat de gang erin komt (typisch turbo eigenschap volgens mijn vriend)
Daarvoor heb ik een ritje gemaakt in een One van 2 jaar oud en die had dit niet maar was duidelijk te tam voor mij
Zijn er hier meer rijders met de ervaring nieuwe mini (met turbo) en de "oude"/ R52 met een compressor?
wat bedoel je precies met eleganter?
Wel heb ik begrepen dat de wielophanging anders/verbeterd is maar die was volgens mij (en mijn vriend) al dik in orde
Gave filmpjes trouwens hier op de site, herken er de fun van, bovendien zijn de filmpjes erg goed in elkaar gezet. Mijn complimenten aan de filmers en makers ervan.
Ik heb met de nieuwe motor gereden (was geen cabrio maar wel een S) en vond dat hij niet echt "aan het gas hangt" m.a.w. als je boven de 3500 rpm blijft is alles ok echter eronder en je "plankt" duurt het even voordat de gang erin komt (typisch turbo eigenschap volgens mijn vriend)
Daarvoor heb ik een ritje gemaakt in een One van 2 jaar oud en die had dit niet maar was duidelijk te tam voor mij

Zijn er hier meer rijders met de ervaring nieuwe mini (met turbo) en de "oude"/ R52 met een compressor?
wat bedoel je precies met eleganter?
Wel heb ik begrepen dat de wielophanging anders/verbeterd is maar die was volgens mij (en mijn vriend) al dik in orde
Gave filmpjes trouwens hier op de site, herken er de fun van, bovendien zijn de filmpjes erg goed in elkaar gezet. Mijn complimenten aan de filmers en makers ervan.
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
@ WV. Vreemd, toen mijn auto nog niet getuned was, hing ie toch ook wel lekker aan het gas. Vanaf zo'n 2000 toeren had ie er echt zin in. Geen wonder, want door de twinscrolltechniek is er vrijwel geen "turbogat'. Met de tuningskit heeft ie er trouwens altijd zin in. Vanaf zo'n 1200 toeren begint ie er al aan te sleuren. En ik kan er ook superrelaxed mee rijden.
Met eleganter bedoel ik, dat het dak in geopende toestand niet meer zo ver naar boven steekr. Het dak ligt meer naar de auto toe; bijkomend voordeel is, is dat je meer zicht naar achteren hebt, te meer daar de rolbeugels ingeklapt zijn en er pas bij een naderend ongeluk eruit springen.
Succes met de aanschaf; hopelijk zien we je een keer op een meeting. Welke cabrio je ook neemt, ik weet zeker dat heel veel mensen hartstikke jaloers opje zullen zijn.... en terecht.
Met eleganter bedoel ik, dat het dak in geopende toestand niet meer zo ver naar boven steekr. Het dak ligt meer naar de auto toe; bijkomend voordeel is, is dat je meer zicht naar achteren hebt, te meer daar de rolbeugels ingeklapt zijn en er pas bij een naderend ongeluk eruit springen.
Succes met de aanschaf; hopelijk zien we je een keer op een meeting. Welke cabrio je ook neemt, ik weet zeker dat heel veel mensen hartstikke jaloers opje zullen zijn.... en terecht.
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
- WV
- Nieuwsgierig
Bericht
@ Sicco,
Zal gaan kijken naar het opgevouwen dak/zicht naar achter hoewel dat laatste toch niet van toepassing is als je wat doorrijdt, toch?
Die beugels is wel een punt maar persoonlijk vind ik de "nieuwe" snelheidsklok minder duidelijk terwijl de dubbele (ik kies voor een navigatie) op het stuur duidelijker vind, echter dat is smaak/voorkeur en die is voor iedereen (gelukkig) anders.
Wat is precies twinscrolltechniek? (dubbele turbo alla BMW? dus kleine met paralel grote die overneemt bij hoge toeren?) Welke tuningskit bedoel je? specs?
Zo'n meeting gaat er zeker komen als ik voor een mini gekozen heb, we zullen zien....
Zal gaan kijken naar het opgevouwen dak/zicht naar achter hoewel dat laatste toch niet van toepassing is als je wat doorrijdt, toch?

Die beugels is wel een punt maar persoonlijk vind ik de "nieuwe" snelheidsklok minder duidelijk terwijl de dubbele (ik kies voor een navigatie) op het stuur duidelijker vind, echter dat is smaak/voorkeur en die is voor iedereen (gelukkig) anders.
Wat is precies twinscrolltechniek? (dubbele turbo alla BMW? dus kleine met paralel grote die overneemt bij hoge toeren?) Welke tuningskit bedoel je? specs?
Zo'n meeting gaat er zeker komen als ik voor een mini gekozen heb, we zullen zien....
- Sicco
- Bijna verslaafd
Bericht
@ WV
Die mega-stationsklok in de R57 is redelijk goed af te lezen en anders kan je de toerenteller voor je zó instellen dat ie de snelheid weergeeft. Het is dan superduidelijk hoe snel je op dat moment rijdt.
Ik zou trouwens nooit die belachelijke mooiweermeter naast mijn toerentellertje laten monteren; het is een leuke gadget, maar je hebt er niets aan. Je kunt veel beter op die plek een portable navigatiesysteem aan laten brengen. Ik heb ook zo'n portable ding en ik vind het superdeluxe; scheelt je iets van € 2.000,00 of zelfs nog meer met de belachelijk dure inbouwnavi. Een portable navi op een andere plek (ik heb mijn beugeltje naast de toerenteller later in laten bouwen) heb ik trouwens altijd lastig gevonden; het zijraam vond ik dan nog de beste plek, maar dat was ook behelpen.
Wel gaaf dat je voor een s-je gaat. Heerlijk om altijd trekkracht en vermogen te voelen. Het geeft je een machtig gevoel. Ik wil zeer beslist de Mini One/Cooper rijders niet afzeiken (bovendien lachen die mij weer uit bij de pomp), maar een S geeft je toch wel een geweldig gevoel.
Twinscrolltedhnek bestaat inderdaad uit een een kleine en een grote turbo.
Tuniningskit is de JCW stage 1 kit. Motormanagement wordt aangepast en je krijgt een andere uitlaaat . Het geluid wordt niet spannender. De auto wordt veel soepeler in de lage toeren en met de hoge toeren accelereert ie nog iets sneller. Het vemogen gat van 175 pk naar 192 pk en je koppel stijgt iets van 20 nm.
Mijn advies: als je een R 57 koopt, aan de dealer vragen hoeveel een portable navi gaat kosten. Gelijk inbouw in vergelijking met achteraf inbouw. En verder eerst lekker met je karretje gaa rijden en later nog maar eens beslissen om er een JCW-kit op te laten monteren. Overigens denk ik dat Beek in Den Haag ook wel leuke spullen heeft liggen.
Pshew, wat een verhaal.
Groetjes van Sicco.
Die mega-stationsklok in de R57 is redelijk goed af te lezen en anders kan je de toerenteller voor je zó instellen dat ie de snelheid weergeeft. Het is dan superduidelijk hoe snel je op dat moment rijdt.
Ik zou trouwens nooit die belachelijke mooiweermeter naast mijn toerentellertje laten monteren; het is een leuke gadget, maar je hebt er niets aan. Je kunt veel beter op die plek een portable navigatiesysteem aan laten brengen. Ik heb ook zo'n portable ding en ik vind het superdeluxe; scheelt je iets van € 2.000,00 of zelfs nog meer met de belachelijk dure inbouwnavi. Een portable navi op een andere plek (ik heb mijn beugeltje naast de toerenteller later in laten bouwen) heb ik trouwens altijd lastig gevonden; het zijraam vond ik dan nog de beste plek, maar dat was ook behelpen.
Wel gaaf dat je voor een s-je gaat. Heerlijk om altijd trekkracht en vermogen te voelen. Het geeft je een machtig gevoel. Ik wil zeer beslist de Mini One/Cooper rijders niet afzeiken (bovendien lachen die mij weer uit bij de pomp), maar een S geeft je toch wel een geweldig gevoel.
Twinscrolltedhnek bestaat inderdaad uit een een kleine en een grote turbo.
Tuniningskit is de JCW stage 1 kit. Motormanagement wordt aangepast en je krijgt een andere uitlaaat . Het geluid wordt niet spannender. De auto wordt veel soepeler in de lage toeren en met de hoge toeren accelereert ie nog iets sneller. Het vemogen gat van 175 pk naar 192 pk en je koppel stijgt iets van 20 nm.
Mijn advies: als je een R 57 koopt, aan de dealer vragen hoeveel een portable navi gaat kosten. Gelijk inbouw in vergelijking met achteraf inbouw. En verder eerst lekker met je karretje gaa rijden en later nog maar eens beslissen om er een JCW-kit op te laten monteren. Overigens denk ik dat Beek in Den Haag ook wel leuke spullen heeft liggen.
Pshew, wat een verhaal.
Groetjes van Sicco.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors