Sjonge, jonge, waar laat jij het doen Berthil?Berthil schreef:Woensdag gaat bij mij de vierde ruit er in. Spontaan een barst van 8 cm vanuit het midden onderaan.
Voorruit stuk veel voorkomendprobleem ???????
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Ik lekker al m'n al m'n 6e voorruit
En ik ben inderdaad een van degene die nogal negatief is over Carglass, Glasgarage, Autotaalglas enz en daarentegen heel dealer minded, maar dat wil niet zeggen dat er geen goeie tussen zitten.
Dat bewijzen de ervaringen van Berthil maar weer
En ik acht Berthil zeer kritisch dus de Carglass waar hij gaat zal wel goed werk verrichten.

Dat bewijzen de ervaringen van Berthil maar weer

"We've got a thing that's called...MINI love"
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoals ik al dacht is het onmogelijk om mijn mini naar de dealer te brengen voor die nieuwe ruit.
Heb vanalles geprobeerd, maar het is toch echt debiel dat dat niet kan. Moet dus naar autototaalglas
bij sloterdijk. Daar garanderen ze een originele ruit, maar niet of er een logo op zit. Dat verschilt per ruit. Hoe kan je nou in godsnaam een originele ruit monteren zonder logo
. Goed ik hoop dat dit vakbekwame lui zijn, want heb geen tijd en zin voor beunwerk. Dus denk dat ik er lekker met mijn neus bovenop ga staan om te zorgen dat ze voorzichtig te werk gaan enz enz. Gelijk maar eens ff offerte bij ome floris aanvragen, want ik heb t gehad met centraal beheer. Beunhazen.
Groeten,
Pp
ps duimen jullie mee dat dit vakbekwame lui zijn
Heb vanalles geprobeerd, maar het is toch echt debiel dat dat niet kan. Moet dus naar autototaalglas
bij sloterdijk. Daar garanderen ze een originele ruit, maar niet of er een logo op zit. Dat verschilt per ruit. Hoe kan je nou in godsnaam een originele ruit monteren zonder logo

Groeten,
Pp
ps duimen jullie mee dat dit vakbekwame lui zijn

- @mr
- Bijna verslaafd
Bericht
Mini maakt geen ruiten hoor... Dat "branding" wordt alleen gedaan als er grotere aantallen worden besteld.
Ruiten met of zonder logo zijn gewoon dezelfde ruiten van de zelfde fabriek met dezelfde kwaliteit . Carglass monteerd (neem ik aan) meer ruiten dan je dealer en de meeste dealers laten gelijmde ruiten waarchijnlijk ook gewoon zetten door Carglass. (Ik spreek in het algemeen.. misschien dat MINI dealers het wel helemaal zelf doen).
Arjan
Ruiten met of zonder logo zijn gewoon dezelfde ruiten van de zelfde fabriek met dezelfde kwaliteit . Carglass monteerd (neem ik aan) meer ruiten dan je dealer en de meeste dealers laten gelijmde ruiten waarchijnlijk ook gewoon zetten door Carglass. (Ik spreek in het algemeen.. misschien dat MINI dealers het wel helemaal zelf doen).
Arjan
- MaVaEe
- Koeien-teller
Bericht
De dealer waar ik kom plakt het toch echt zelf. Komt nog eens bij dat zij de helft van mn eigen risico op zich nemen zodat de dealer goedkoper is dan Carglass.@mr schreef:Mini maakt geen ruiten hoor... Dat "branding" wordt alleen gedaan als er grotere aantallen worden besteld.
Arjan

- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Morgen gaat de 3e ruit in de cabrio, scheur/barst vanaf midden boven centimeter of 6-7, zomaar spontaan. Kou??
Carglass Wateringen gaat het doen.
Zelfde verhaal: "Wij plaatsen alleen originele ruiten mevrouwtje. Logo zal wel ontbreken."
We zullen zien. Neem na eerdere ervaring foto's van A-stijlen buiten en binnen, en het dashboard op aanraden van Marcel de Rijke.
We zullen zien.
Zelfde verhaal: "Wij plaatsen alleen originele ruiten mevrouwtje. Logo zal wel ontbreken."
We zullen zien. Neem na eerdere ervaring foto's van A-stijlen buiten en binnen, en het dashboard op aanraden van Marcel de Rijke.
We zullen zien.
- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgens Autotoaalglas krijg ik een originele ruit, maar soms met en soms zonder logo. Als je een fabriek vbent van mini ruiten knal je toch overal een logo in, maar ach het zullen wel de zelfde zijn als ze dat allemaal zeggen. Ik ga idd ook uitgebreide fotosessie van alle details maken, want ik ben echt heel erg precies op dit soort dingen. Alles moet 100% zijn.
We zullen het zien, en ik moet er maar van uit gaan dat het goeie jongens zijn. Zal alvast wel ff een taart voor ze bakken
.
Gr,
PP
ps @ benno ik zal ook voor jou duimen
Haha precies idem hier. Ik ga nu ook voor de 3e ruit, aangezien de vorige onder garantie was vervangen.Morgen gaat de 3e ruit in de cabrio, scheur/barst vanaf midden boven centimeter of 6-7, zomaar spontaan. Kou??
We zullen zien.
Volgens Autotoaalglas krijg ik een originele ruit, maar soms met en soms zonder logo. Als je een fabriek vbent van mini ruiten knal je toch overal een logo in, maar ach het zullen wel de zelfde zijn als ze dat allemaal zeggen. Ik ga idd ook uitgebreide fotosessie van alle details maken, want ik ben echt heel erg precies op dit soort dingen. Alles moet 100% zijn.
We zullen het zien, en ik moet er maar van uit gaan dat het goeie jongens zijn. Zal alvast wel ff een taart voor ze bakken

Gr,
PP
ps @ benno ik zal ook voor jou duimen

- PPCS
- Volledig MINI minded!
Bericht
Goed donderdag is er een nieuw ruitje in gegaan. Zoals jullie hierboven hadden kunnen lezen had ik behoorlijk wat scepsis over de ruit niet bij de dealer te laten doen.
Ik kwam aan bij autototaalglas sloterdijk en de receptionistes begonnen gelijk te jubelen, want er kwam een mini aanrijden. Bleek dat ze er allebij een besteld hadden en in afwachting waren. Ik dacht dat begint goed
.
Heb ze op het hart gedrukt dat ik een enorme kritische "zeur" ben als t over mijn mini gaat.
De jongen die aan mijn auto ging werken ging vervolgens aan de slag. Hij werkte heel rustig en nam overal de tijd voor. Ik mocht zelfs af en toe f meekijken en zag dat ie alle strips e.d. gewoon erg netjes verwijderde, zonder maar iets te beschadigen. Vervolgens mijn nieuwe ruit erin (helaas zonder mini logo, maar hij komt wel uit de zelfde fabriek uit engeland, namelijk de pilkington fabriek. Denk dat het wel dezelfde ruit is). De ruit zit er op het oog erg netjes in. Heb helaas nog niet op snelheid kunnen testen, want ik had file terug
. Zometeen maar ff flink boeken en daarna ff mini verwennen.
Hopelijk zit deze ruit er mooi "stil" in. Vooralsnog heb ik vakwerk gezien bij die vestiging. Ik denk dat ik net geluk had met de jongen die het deed, want bij andere auto's zag ik t een en ander wel wat ruw gaan.
Ik ga zo ff testen en dan meld ik hoe die zit!!!
Groeten,
PP
Ik kwam aan bij autototaalglas sloterdijk en de receptionistes begonnen gelijk te jubelen, want er kwam een mini aanrijden. Bleek dat ze er allebij een besteld hadden en in afwachting waren. Ik dacht dat begint goed

Heb ze op het hart gedrukt dat ik een enorme kritische "zeur" ben als t over mijn mini gaat.
De jongen die aan mijn auto ging werken ging vervolgens aan de slag. Hij werkte heel rustig en nam overal de tijd voor. Ik mocht zelfs af en toe f meekijken en zag dat ie alle strips e.d. gewoon erg netjes verwijderde, zonder maar iets te beschadigen. Vervolgens mijn nieuwe ruit erin (helaas zonder mini logo, maar hij komt wel uit de zelfde fabriek uit engeland, namelijk de pilkington fabriek. Denk dat het wel dezelfde ruit is). De ruit zit er op het oog erg netjes in. Heb helaas nog niet op snelheid kunnen testen, want ik had file terug

Hopelijk zit deze ruit er mooi "stil" in. Vooralsnog heb ik vakwerk gezien bij die vestiging. Ik denk dat ik net geluk had met de jongen die het deed, want bij andere auto's zag ik t een en ander wel wat ruw gaan.
Ik ga zo ff testen en dan meld ik hoe die zit!!!
Groeten,
PP
- yester
- Leerling Mini lid
Bericht
afgelopen maandag op de a1 bij muiden, zeer slecht wegdek...
Volgens mij zitten wij al op 6 ramen (vanaf 2002)
Zals eerder gemeld, wel bij dealer laten doen, want carglass enzo maken er een potje van
Volgens mij zitten wij al op 6 ramen (vanaf 2002)
Zals eerder gemeld, wel bij dealer laten doen, want carglass enzo maken er een potje van
- Mini Cooper chilli, silver, tinted, asc, heated seats
- E91 335i touring M, sportpack, tiag, tinted, 18", full opt.
- E91 335i touring M, sportpack, tiag, tinted, 18", full opt.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors