Misschien schop ik mensen wel tegen het zere been en krijg ik een levenslange ban voor dit forum maar ik wil mijn gevoel toch even delen. Ik heb sinds kort (maandje) een cooper pepper met 74000 km op de teller. Ik heb me al eerder voorgesteld. Het weer laat het nog niet toe de auto eens heel goed schoon te maken (van buiten) Binnen wel en dat heb ik pas gedaan. Tijdens dat schoonmaken kreeg ik steeds meer het gevoel dat alles bijzonder kwetsbaar is en dat vooral veel van goedkoop ogend plastic is gemaakt. Knopjes die breekbaar overkomen en waar je voorzichtig mee om moet gaan, de zijpanelen van de achterbank veel plastic, enz. Het geeft me geen degelijke indruk. Ik ben hierdoor niet minder blij met de mini maar het zet me wel aan het denken. Het brengt ook mee dat ik er niet echt "flink" mee durf te rijden uit angst dat van alles kapot zal gaan.
Ben ik de enige met dat gevoel.
En nogmaals het blijft een onwijs leuk karretje.
(rood, wit dak, Union Jack spiegeltjes + binnenspiegel, extra breedstralertjes op de voorgrill)
Speelgoedautootje
- Ossie
- The Calendar Guy
Bericht
Dat wordt een negatieve karma voor jou.
Onze geliefde automerk zo af te kraken...
Nee hoor, je hebt wel gelijk. Het kunststof is zeker kwetsbaar voor beschadigingen e.d.
Vooral de kofferbak en de rugplaat achter de stoelen.
Ach...zolang er nog liefde is voor jou Mini gewoon lekker scheuren met je Coopert.
Onder de huid blijft het toch een beetje BMW kwaliteit dus het kan best veel hebben.
Blijf genieten!!
Ossie

Nee hoor, je hebt wel gelijk. Het kunststof is zeker kwetsbaar voor beschadigingen e.d.
Vooral de kofferbak en de rugplaat achter de stoelen.
Ach...zolang er nog liefde is voor jou Mini gewoon lekker scheuren met je Coopert.
Onder de huid blijft het toch een beetje BMW kwaliteit dus het kan best veel hebben.
Blijf genieten!!

Ossie

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Hoi Stef wat is je referentiekader?
Want als je ooit in Peugeot of Toyota gereden hebt dan is de mini weer heeeeeeeel luxe, maar als je bijvoorbeeld dikke duitsers gewend bent is het maar magertjes.
Ik ben erg zuinig op de auto maar heb niet het idee dat dingen zo fragiel zijn dat ik heeeeel voorzichtig moet doen.
Want als je ooit in Peugeot of Toyota gereden hebt dan is de mini weer heeeeeeeel luxe, maar als je bijvoorbeeld dikke duitsers gewend bent is het maar magertjes.
Ik ben erg zuinig op de auto maar heb niet het idee dat dingen zo fragiel zijn dat ik heeeeel voorzichtig moet doen.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
tjah, ik moet zeggen dat ik het allemaal mee vind vallen eigenlijk
tuurlijk er zit veel plastic in wat snel kras maar welke interieur krast niet snel? en ik heb nog nooit een knopje afgebroken en er zitten vaak vrienden van mij in de auto die geen compassie ermee hebben dus ik denk dat ie sterker is als ie overkomt
kraakjes tjah die zijn er wel
maar toch denk ik als je em wat ruwer gaat behandelen dat het je nog aardig mee gaat vallen
maar het is en blijft natuurlijk wel een speelgoedautotje waarvoor wij MINIoten teder mee omgaan
Greetz BigD

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
- xxxStef
- Nieuw Lid
Bericht
Ik ben er echt blij mee hoor nogmaals. Mijn referentiekader is een V70. Daar maken we ook de (diesel) km's mee. de Mini is echt voor de fun. Maar ik sta niet alleen in mijn gevoel en ook niet in mijn trots voor het karretje zie ik.mderijke schreef:Hoi Stef wat is je referentiekader?
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
tja, wat berthil zegt..
ken er flink mee rijden, gebeurt niets. Echter als je gaat lopen rammen op de knoppen (die imo wel degelijk zijn) tijdens het rijden en dat flink rijden noemt, dan zou ik niet flink gaan rijden.
De achterpanelen beschadigen wel redelijk gauw, maar de mini is dan ook geen echte 4zitter vind ik. Een extra krasje in de kofferruimte kan mij niet zo bekoren. En als je dan een keer veel spullen moet vervoeren dan is de MINI niet de meest logische keus.
Maar het zal niet lang duren voor je er mee om weet te gaan en er volop van kan genieten!
ken er flink mee rijden, gebeurt niets. Echter als je gaat lopen rammen op de knoppen (die imo wel degelijk zijn) tijdens het rijden en dat flink rijden noemt, dan zou ik niet flink gaan rijden.
De achterpanelen beschadigen wel redelijk gauw, maar de mini is dan ook geen echte 4zitter vind ik. Een extra krasje in de kofferruimte kan mij niet zo bekoren. En als je dan een keer veel spullen moet vervoeren dan is de MINI niet de meest logische keus.
Maar het zal niet lang duren voor je er mee om weet te gaan en er volop van kan genieten!
- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Een van de antwoorden van MINI is dat het kraken het net zo leuk maakt, karten etc etc. Echter het went wel hoor
De nieuwere modellen (R55-R56,R57) zijn al meer volwassene auto's, kraken niet meer, maar daar is ook een deel van die fun weg, want de eerste generatie blijft echt de generatie voor het bochtenwerk, en bij de tweede generatie gaat dat ook nog maar minder, ale de snelheid is hetzelfde, maar je hebt gewoon belange niet het gevoel dat je zo snel rijd. Wat natuurlijk de fun factor iets minder sterk maakt.

Onze sponsors