De MINI avonturen van iDarkDesign

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 feb 2009, 14:35

De motor is oververhit geraakt omdat de multiriem is geknapt.
De multiriem laat de compressor ronddraaien en die op zijn beurt de waterpomp.

Je kan het meteen zien als de multiriem kapot is want het acculampje gaat branden (in de toerenteller) omdat de dynamo ook niet meer wordt aangedreven. Maar dat is geen lampje wat overdag heel erg opvalt.
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2009, 15:36

Berthil schreef:De motor is oververhit geraakt omdat de multiriem is geknapt.
De multiriem laat de compressor ronddraaien en die op zijn beurt de waterpomp.

Je kan het meteen zien als de multiriem kapot is want het acculampje gaat branden (in de toerenteller) omdat de dynamo ook niet meer wordt aangedreven. Maar dat is geen lampje wat overdag heel erg opvalt.
Had hij dan niet duidelijk vermogensverlies moeten merken, als die compressor niet meer aangedreven wordt?
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 feb 2009, 15:48

Het gaat heel snel, binnen één minuut.
Als je niet aan het doortrekken bent merk je het niet.
Als je met een vaartje van 100 rustig rijdt is er geen compressor druk. Die wordt via de bypass valve opgeheven anders zou je Mini nog meer benzine zuipen.
iDarkDesign
Transformer

27 feb 2009, 16:39

Ik reedt 225 op de teller toen het gebeurde alle toeters en bellen gingen in 1 keer af. kwam ook alleen nog reactie van de rem af. Dan kan je nog een klein stukje doortuffen met 50km/u.

Maar goed. Het is dus niet zo dat de multiriem is gegaan door de hitte. Dat is goed te horen. Want anders zou ik toch zwaar overwegen wat extra's aan de koeling te gaan doen. Zoals ik het nu lees is dat niet echt nodig voor die paar keer dat ik over de 200 rij of op het circuit.

Thanks voor het duidelijke antwoord Berthil. Altijd fijn zo'n expert bij de hand! uurtje factuurtje? :mrgreen:

iDD
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 feb 2009, 16:49

Klote weer zeg! Je hebt niet echt geluk met je auto.

Extra koeling lijkt mij ook niet nodig. Met 200+ komt er ook heel wat meer rijwind naar binnen dan met vijftig ;)
Meani
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

27 feb 2009, 21:11

Zwaar flut* dit voor je IDD. Echt maximaal balen.

Nu maar hopen dat de kop nog vlak is anders moet die ook nog gevlakt worden. En dat is niet leuk
want er gaan het wat uurtjes zitten in het de- en monteren van de kop.

Succes ermee.
215PK, GRS Intercooler, 15% Alta compressor pulley, 102% Alta krukas pulley, M7 CAI, M7 Strut, M7 OCC, Beek tuning, BBK AP-racing, 18"Rota Subzero, KW V2, Milltek + Bastuck
Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

02 mar 2009, 18:20

Vandaag de test doorstaan. Wel minder hard weer. Nu kwam ie niet verder dan 210 op de teller... Maar hij blijft het dan ook wel doen :)

Ook geen oververhitting ofzo. Gelukkig maar :)

Op de terugweg nog even gesport met een mooie Duitse R56 S. En daarna een zwaaiende dame in een grijze cabrio.

iDD
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2009, 09:04

Mooi, hij rijdt weer!!!!! 8) 8)

Hou 'um nu een tijdje heel!!

marss
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 mar 2009, 09:48

iDarkDesign schreef:Vandaag de test doorstaan. Wel minder hard weer. Nu kwam ie niet verder dan 210 op de teller...
Komt door die strut....is teveel extra gewicht... :lol: :lol: :mrgreen: :wink:
marss
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 mar 2009, 10:48

Che schreef:
iDarkDesign schreef:Vandaag de test doorstaan. Wel minder hard weer. Nu kwam ie niet verder dan 210 op de teller...
Komt door die strut....is teveel extra gewicht... :lol: :lol: :mrgreen: :wink:
Uhh, de strut ligt nog in Breda :oops:

marss
iDarkDesign
Transformer

18 mar 2009, 10:29

Altijd maar zoeken naar dat topic :p

Ik heb de MINI net weer bij de dealer afgeleverd. Uitlaat rechterpot hangt los. Ik had al een week last van gebonk achterin, maar ik dacht dat het gewoon zooi achterin was. Eergisteren alles er uit gehaald en nog maar eens proberen. Als je een drempel net iets te hard neemt dan bonkt ie op- en neer!
dus ff testen en ja hoor de rechterpot (het origineel) hangt hartstikke los. DUS maar weer naar de garage (en JdJong zit naast mijn werk).

Ik moet zeggen dat ik het vertrouwen een beetje kwijt ben in de auto. Sinds dat gedoe met dat wiel (waar niemand een oorzaak van kan vinden) en later natuurlijk die multiriem heb ik het idee alsof ik niet meer durf. Heel raar is dat. Maar ook vervelend dat je de auto niet meer 100% vertrouwd. Ik hoop dat ik dat deze zomer nog op kan lossen op het circuit. MINI opnieuw leren kennen.

Zaterdag heb ik met Marss afgesproken om de Che-strutt over te nemen. Ik ben benieuwd! Het zal er in elk geval hip uitzien :p

Ik moet ook binnenkort weer mijn zomerwielen monteren. Nu weet ik niet zeker of ik de oude terug wil zetten, of dat ik toch iets openers wil. Wel in dezelfde stijl en met goede banden! Als iemand nog iets weet laat maar zien! En ook als iemand weet die misschien goedkope 18" wil overnemen?

iDD
maus105
Bonkey

18 mar 2009, 10:35

tsja dat wil ik best geloven het is ook niet niks wat er is gebeurd!
misschien is een keer wat rustiger rijden :mrgreen:
Ragnar
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mar 2009, 10:36

Rein.. verlies niet het geloof!! :wink:

Ik begrijp je helemaal. ik ahd het met de vorige auto. Ze konden het niet vinden bij de dealer.. andere garages ook niet.. tja dan ga je verder kijken..
Zo kwam de mini er.. En meestaal komt alles tegelijk.. kwa mankementen.. (even je wiel incident niet meegerekend.) Maar stel je vertrouwd je mini niet meer.. vertrouw je dan een andere mini? (of te wel een andere ervoor in de plaats..) :mrgreen: Ik denk dat je je gevoel deze zomer wel terug krijgt..

succes ermee.

ragg
:s RARA JONGENS DIE DESIGNERS :s
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mar 2009, 11:12

Kan me er iets bij voorstellen Rein. Heb een aantal mankementen achter elkaar gehad en dan ben je toch extra alert bij elke volgende onbekende rammel, piep of geklots. Moet gewoon weer een tijd zonder manco's overheen gaan voor je er weer een beetje vertrouwen in krijgt. Ben gisteravond even snel in Venlo de Duitse Autobahn opgereden om hem eens flink de sporen te geven enne.....dat lucht wel op....is bij de Mini toch een gevoel dat je in geen enkele andere auto hebt/krijgt.

Terug naar “Show your ride”