Airbag lampje blijft branden

De 1e generatie waar het allemaal mee begon in 2001
quarter
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Airbag lampje blijft branden

02 mar 2009, 18:47

Hallo

Wij (mijn vrouw en ik) zijn op zoek naar een Mini als 2e wagen.
We zijn gisteren wezen kijken bij een Mini One uit 2001 met 130K op de teller.
Leuke wagen er viel ons op dat in het midden van de km teller een lampje brande, ik denk de airback. De eigenaar vertelde dat de wagen een tijd had stil gestaan en dat de accu leeg was gelopen en zodoende deze melding gaf.

Klopt dit of is er iets anders aan de hand.

Is 8200 euro teveel betaald en moet ik nog op bepaalde zaken letten.
De wagen is ingevoerd vanuit Duitsland.

Gr.
Arthur
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 mar 2009, 18:53

Welkom.

Dat klopt niet. Het is een bekend Mini kwaaltje waarbij de stekker onder de stoel niet goed contact maakt. De dealer kan er wat aan doen maar vraagt er wel geld voor.

Anders oplossing is doorsolderen van de stekker maar de de dealer moet dan nog steeds het lampje uitmaken met zijn computer. Die prijs kan variëren van 0 tot 50 Euro.

Let bij de One vooral op versnellingsbak-geluiden, zeker bij deze km-stand.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 mar 2009, 18:59

Welkom hier op het forum. Dat lampje van de airbag gaat niet zomaar branden. Als de accu zwak is geweest en hij is weer vol dan moet het gewoon uit gaan. Wellicht is een aansluiting onder de stoel niet goed meer. Dit kan een oorzaak zijn
Dit lampje is bij de dealer uit te zetten maar daar worden kosten voor in rekening gebracht en dat varieert nog al in prijs.
Mijn inziens is de prijs van de One laag. Zie autotrader. Daar zijn one versies te vinden van 8900 tot 12.500 euro met die kilometerstanden.

Je kunt eventueel even onder de deurrubbers kijken voor roest. Maar wellicht kun je nog met de zoekfunctie hier op het forum vinden waar je op moet letten. Dit is al vaker beschreven.

Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”