Audio inbouwtje

De binnenkant, alles over het interieur, audio, navigatie, carkits etc.
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Audio inbouwtje

22 feb 2009, 09:26

Gister ben ik gestart om toch mijn interieur op te knappen en tevens mijn audioinstall enigzins te upgraden. Ben begonnen met de kabels te leggen, viel me trouwens alles mee om interieur delen te verwijderen in een Mini mijn vorige auto was een lexus is200 en dat was een drama.

Dus vandaar dat ik de radio al heb kunnen plaatsen en de kabels heb kunnen leggen Alle kabels meteen voorzien van snakeskin beschadigen ze veel minder snel.

De HU is een alpine 9887R geworden niet de meeste mooie radio maar in het donker komt in elk geval het verlichtings patroon overeen met het amber van de mini.

Heb vast een foto gemaakt van de HU tis geen beste foto dus volgt een betere.

Afbeelding

Veder ga ik de 13 cm speakers vervangen door actef aangestuurd composet 16 cm kick in de deuren (dus zal wat aanpassingen aan deurpaneel en deuren moeten maken) en een tweeter gemonteerd in de A stijlen dus wordt weer plamuren en schuren. Alles wordt uigevoerd van het merk Ground Zero. Achter in een sub 12" in een 70l kist :( dus geeeen ruimte meer over. met een 4 kanaals versterker voor het composet en een monoblock voor de woofer.
miniseven
One wheel wonder
One wheel wonder

22 feb 2009, 10:19

Vind de headunit een erg mooie maar vooral goede keuze. Had deze Alpine ook in mijn vorige auto, echt een toppertje :)

De fabrieksradio van mijn Mini klinkt ook al behoorlijk dus ga er voorlopig even niets qua audio aan doen.

Succes met de inbouw!!
Zullen nog wel wat uurtjes in gaan zitten.
robbert-1
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 feb 2009, 11:40

Hoe goed de nieuwe set wel niet zal gaan klinken, er kan niks op tegen een originele radio vanwege de looks.. Maar oke, dat is mijn mening.
mikkie23
Be Mini
Be Mini

25 feb 2009, 21:29

Klinkt als muziek in de oren:P
goed bezig ben benieuwd naar het resultaat.

weet je ook zo of het mogelijk is om de schakelaars en de auto-airco wat lager te plaatsen en daarboven een dubbeldin te plaatsen?
Ri
Rini

25 feb 2009, 21:34

Daar is ergens een topic van met foto's en al. Het kan dus.
Kan het alleen zo snel niet vinden.
mikkie23 schreef:Klinkt als muziek in de oren:P
goed bezig ben benieuwd naar het resultaat.

weet je ook zo of het mogelijk is om de schakelaars en de auto-airco wat lager te plaatsen en daarboven een dubbeldin te plaatsen?
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

25 feb 2009, 21:42

dubble din op nam ;
hier en hier

greetz
"stealth is key" C&C
mikkie23
Be Mini
Be Mini

25 feb 2009, 21:55

gilles schreef:dubble din op nam ;
hier en hier

greetz
Nice thnx
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 mar 2009, 18:19

Zo heb de kofferbak zogoed als klaar helaas geen ruimte meer maar het is het een of ander, het is overigens allemaal eenvoudig te verwijderen als dat nodig mocht zijn.

Subkist 22mm MDF 70 liter inhoud gepoort 26 cm 10 cm diameter linker zijde, uiteraard met een extra versteviging in het midden te zien op 2de foto:

Afbeelding
Afbeelding

Versterkers, sub en zekeringhouders geplaatst. Als de zekeringen verwijderd worden dan is het evt ook te gebruiken om startkabels aan te hangen (Gebruik gemaakt van 25mm2 voeding 40 cm lang).

Afbeelding

En begonnen met het afwerken van alles. Zij paneeltjes en dorpel moet nog in leer worden afgewerkt. De sticker moet er nog af dat is alleen voor op sommige meetings omdat het de zaak van een goede vriend van me is. Dus daar even langs afkijken.

Afbeelding

En moet even een nieuwe hoedenplank op de koptikken is iemand een beetje te ijverig bezig geweest met een dremel.

En nu kan het echte werk beginnen, plaatsen van het compo set, 16 cm kick en tweeters in de A-stijlen.
Laatst gewijzigd door willem op 06 mar 2009, 15:47, 4 keer totaal gewijzigd.
gilles
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 mar 2009, 20:16

ziet er heel netjes uit 8) ben benieuwd naar de compo inbouw .. vooral de tweeters in Astijl :mrgreen: ..

greetz
"stealth is key" C&C
Ri
Rini

05 mar 2009, 20:27

willem schreef:En moet even een nieuwe hoedenplank op de koptikken is iemand een beetje te ijverig bezig geweest met een dremel.
Er staan er 2 te koop op marktplaats, en dat nog wel in Eindhoven. Lekker dichtbij.
--> klik <--
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2009, 10:49

netjes gedaan hoor!!

Maar ff een paar vraagjes:
Ik weet niet hoeveel RMS de versterkertjes zijn...
en of je een S hebt of niet (i.v.m. de afstand naar de accu)....maar vind de voeding niet echt heel erg veel.....

Wat voor muziek luister je normaal gesproken?
Ik zie dat je een gesloten kist hebt...vandaar de vraag ;)
Met zelfbouwkisten zie je nl normaal gesproken toch wel een poort....
puur omdat je het dan ook zo kan afstemmen op JOU smaak... (aangezien je toch al bezig bent ;))

Kicks voor in de deur....
hmmm...hoe je dat gaat monteren ben ik benieuwd naar...
denk niet dat de diepte dat gaat halen....
Ik heb zelf Neo's van emphaser er in gestopt... (compo niet kicks) en dat past ook net....
dus daarom ben ik heel benieuwd wat voor n low profile kicks je gaat gebruiken...
of ga je die ook upside down monteren? (dat lijkt me trouwen wel heel erg kicken :P)
MaVaEe
Koeien-teller

06 mar 2009, 12:10

Ik denk dat het wel meevalt Dave.8) Zo te zien zitten er 2 transparante zekeringen in dus 2x25A. Voor 50A nominaal is 6mm2 prima en als ik het een beetje in kan schatten gebruikt hij dat hier ook. ;)
Afbeelding
WoK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

06 mar 2009, 15:12

Kijk en daarom is het ook van belang om te weten hoe de versterker is....
Bij mij loopt er van voor naar achter bijvoorbeeld 50mmq alleen om mn monoblock aan te sturen...

maar als ik nu een S zou hebben, waarbij de accu dr onder zou liggen...zou ik het wellicht al kunnen redden met een 15 of 20 mmq
afhankelijk wat voor n lengte er overbrugt dient te worden...
Te weinig voeding "KAN" funest zijn voor je sub

en wat gebeurt er als het verkeerd gaat?
Gelukkig waren we op tijd:
Afbeelding
Afbeelding
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mar 2009, 15:35

Even wat info over de amps dan. Gaat om de digitale GZ uranium versterkers. De Monoblock leverd 1250 watt rms 1ohm stabiel en is op 100amp gezekerd. De 4 kanaals is 4x135 watt rms. en op 60 amp gezekerd. Deze zekering houders zijn mini ANL. De kabel lengte en dikte is volgens de EMMA regels. Maar door dat het om digitale versterkers gaat is het verbruik een heel stuk lager dan bij normale versterkers.

Bovendien heb ik een cooper S dus de accu zit onder de kist massa en grnd bekabeling is daardoor nergens langer dan 60 cm. Als ik van voor naar achter zou moeten dan zou ik idd een 50 of 70mm2 kabel gebruiken. Maar voor die 60 cm voldoet 25mm goed genoeg.

Wat de kist betreft hij is gepoort aan de zijkant 26 cm poortlengte 10 cm diameter. Poort aan de zijkant is idd niet ideaal maar is in mijn geval niet anders op te lossen. Puur op sub haal ik momenteel 139db maar is eigenlijk niet zo interessant omdat ik er toch meer voor SQ ga. Sub heeft een impedantie van 2x3 ohm dus woofertje van 350rms krijg daardoor lekker wat over vermogen en daardoor speelt de versterker op zijn dooie gemak.

Kwa kicks komt wel goed, ben niet gebonden aan de diepte van de deur kan gewoon naar binnen de auto in. Kwestie van het deurpaneel netjes passend maken. Dus wordt eventjes wat mooie alu ringen draaien ect.

Maar de rest van de inbouw was niet echt een uitdaging dus mag toch wel even ergens beetje tegen zitten :D En in uiterste geval maar weer custom deurpanelen maken. Is niet de eerste keer. Heb in mijn vorige auto Audi A3 van 10 standaard in de deur 2 x 16 cm dubbel kick gemaakt type Audiossystem Helon
willem
Mod virus alert!
Mod virus alert!

06 mar 2009, 15:53

FF 2 fotos van mijn vorige auto's Corsa was volledig Adiobahn.. dat er ooit wat ik gezien heb lol. A3 was Volledig Steg en Audiosystem. Moet zeggen dat ik de install van mn a3 best wel mis af en toe.

Afbeelding

Afbeelding

Die audi was echt aandacht trekken waar je ook stond 145 db op muziek met de klep open, maakte niet uit wat je draaide van klassiek tot hardcore ellende. Overigens klassiek op een meeting doet het best goed ;)

Terug naar “Interieur en audio”