Inderdaad goede tips, wil alleen als t mag een paar kanttekeniningen plaatsenKoppeling test
Zet auto in 2e versnelling en op de handrem (maximaal)
Laat heeeel langzaam de koppeling opkomen.
De auto MOET afslaan, anders is de koppeling niet goed.
Stuurhuis test
Rijd op een kaarsrechte weg 50 km/u. Laat stuur los en rem (normaal) tot stilstand.
Doe deze test enkele keren.
De auto mag niet uitwijken, anders is het stuurhuis niet goed, of de uitlijning.
Uitlaat
zwarte rook: auto loopt te 'rijk'
witte rook: koelingsprobleem
blauwe rook: olieverbruik
Carrosserie
Let op of alle naden van motorkap, deuren, kofferbak netjes sluiten en overal even dik zijn. Anders zou de auto schade kunnen hebben gehad.
Stoelen
Probeer de stoelen in alle mogelijke manieren te verstellen.
Ik rijd overigens al 46.000 kilometer met de orginele voorruit (maar dit is mede afhankelijk van je gemiddelde snelheid en je bumperkleef-gedrag). Als je altijd hard rijd , zit je vaker achter iemand te wachten tot die aan de kant gaat.

Stuurhuis: Zorg wel dat de weg kaarsrecht is. De meeste wegen in Nederland zijn allemaal scheef ivm afwatering. Houdt hier dus rekening mee, evenals de spoorvorming van de 17" velgen.
Uitlaat: Bij koud weer en koude motor/uitlaat blaast de auto altijd witte rook/condens. Laat je hier dus niet door afschrikken.
Wellicht overbodig, maar straks laat je je afschrikken door niets wat volkomen normaal is. Verder idd hele goede tips. Let vooral op schade, naden en lakwerk. Kijk ook naar lasnaden in motorcompartiment en dorpels, of deze af fabriek zijn of er later ingebeund zijn ivm schade.
Het motortje is verder na 40.000km bomproof lijkt me. Luister gewoon of er geen gekke geluiden uitkomen en kijk ff goed of het blokje echt koud is als je hem start. Een koude strart geeft meer kijk op de staat van de motor. Handelaren starten de wagens van te voren als ze weten dat je komt. Laten ze de motor lekker warm draaien, zodat je het gerammel bij de start niet hoort.
Succes en houdt ons op de hoogte. Ben erg nieuwsgierig.
Gr,
PP