Xenon achteraf inbouwen?
- Koeft
- Enthousiast
- Braspenning Racing
- Mod virus alert!
Bericht
Ik heb in onze beide Z3's Xenon conversie set ingebouwd, is heel eenvoudig.
Ik ben er heel tevreden over, maar let op dat je geen rommel koopt, dat is erg veel op de markt.
Ik ben er heel tevreden over, maar let op dat je geen rommel koopt, dat is erg veel op de markt.

- MoNkToNk
- Mod virus alert!
Bericht
Dit gaat zonder problemen. Ik heb een tijd geleden op eBay twee losse Xenon-koplampen gekocht. Deze zijn heel eenvoudig om te wisselen met de originele koplampen door middel van 3 schroeven. De stekker past ook gewoon, er zijn dus geen adapterkabels nodig. Ik moest wel even de software om laten zetten naar Xenon bij de dealer. Het enige minpunt is dat de koplamphoogteverstelling niet meer werkt.
Een kennis heeft ook zijn koplampen vervangen, maar hoefde de software niet om te laten programmeren. Bij hem werkt de koplamphoogteverstelling wel gewoon.
Een kennis heeft ook zijn koplampen vervangen, maar hoefde de software niet om te laten programmeren. Bij hem werkt de koplamphoogteverstelling wel gewoon.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
je mag ook niet te hard rijden
Maar serieus nu, auto's van na 1 jan. 2004 is (lampen)wasinstallatie en automatische hoogteverstelling bij xenon vereist. Voor auto's van voor die datum gelden die verplichtingen niet.
Dan nog is deze regel voor de autoriteiten moeilijk controleerbaar. Ze gaan echt niet alle auto's met xenon langs de kant zetten en checken of er wel wiswas en automatische hoogteverstelling op zit. Het kan dus alleen opgenomen worden in de APK regels, maar met het makkelijke wisselen van de lampen lijkt me dit ook niet zo'n lastig probleem.
Frankie

Maar serieus nu, auto's van na 1 jan. 2004 is (lampen)wasinstallatie en automatische hoogteverstelling bij xenon vereist. Voor auto's van voor die datum gelden die verplichtingen niet.
Dan nog is deze regel voor de autoriteiten moeilijk controleerbaar. Ze gaan echt niet alle auto's met xenon langs de kant zetten en checken of er wel wiswas en automatische hoogteverstelling op zit. Het kan dus alleen opgenomen worden in de APK regels, maar met het makkelijke wisselen van de lampen lijkt me dit ook niet zo'n lastig probleem.
Frankie
- MoNkToNk
- Mod virus alert!
Bericht
Heb dus geen sproeiers aangesloten, deze heb ik er ook niet bij
De kapjes zijn verkrijgbaar bij de dealer voor minder dan 10 euro. Ik heb ze er op gelijmdBoudie schreef:De facelift is mooier.Alleen mist hij de kapjes van de sproeiers.
@Monktonk ; heb jij de sproeiers aangesloten ?

Laatst gewijzigd door MoNkToNk op 17 aug 2006, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors