Mini One Parklane ook de 2e versnellingsbak niet goed!!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

09 aug 2006, 12:42

Goedemiddag, MiniJCW,

hoor jij dat nu ook, wat ik hoor in de bak en is dat echt normaal bij Mini's?
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

09 aug 2006, 16:49

Daar staat de mini om bekend dat ie koud niet zo soepel schakelt. Trek hem ook niet direct in zijn twee door. Haal hem uit de 1, wacht een tel bij zijn vrij en dan gaat ie makkelijk naar zijn 2. Hoor verder geen rare bijgeluiden :wink: , en na 47000km nog niks geen problemen gehad.
Weet niet of het zou helpen, maar als ze eens andere versnellingsbak olie gebruiken? Misschien dat dat een optie is, maar hij is nieuw dus neem aan dat ze er al de goeie in hebben zitten :wink:
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

09 aug 2006, 17:04

Dat is het hem nu juist, MiniJCW, als de de motor nog koud is, schakelt hij soepel en hoor je de bak niet, komt ie op bedrijfstemperatuur, dan hoor ik licht gerommel, maar misschien ligt het aan mij, zie of hoor misschien gewoon spoken, na wat ik allemaal heb meegemaakt met die versnellingsbakken, in ieder geval, bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Leo
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

14 aug 2006, 10:12

:hi
Wat wijzer geworden zaterdag? Het is zo stil daar.
Hoe is met jullie trots? :wink: :wink: Succes, hoor. Ik ben benieuwd.
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

14 aug 2006, 11:03

Ik ben inderdaad wat wijzer geworden afgelopen zondag op de spontane meeting bij de Tuin aan de Kralingse plas, ik heb met een Mini mogen rijden van 2002 en die had dat geluid in de versnellingsbak dus niet, de Mini van de Parklane heeft enkel een andere versnellingsbak, dus ik weet nu nog niet of het geluid normaal is. Ik ga a.s. Donderdag even bij die jongens van Braspenning Racing langs, ben benieuwd wat zij van dat geluid in de versnellingsbak vinden.
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 aug 2006, 00:08

@Lech, schokkend te horen vanmiddag dat het nu nog steeds niet goed is!! :evil:

Is er nog iets uit al die telefoontjes van BMW gekomen?
Als er iets is waarmee ik je kan helpen dan hoor ik het graag.

Met een krik naar Rijswijk of zo :evil:
Afbeelding
Braspenning Racing
Mod virus alert!
Mod virus alert!

17 aug 2006, 00:08

Braspenning Racing schreef:@Lech, schokkend vanmiddag te horen dat het nu nog steeds niet goed is!! :evil:

Is er nog iets uit al die telefoontjes van BMW gekomen?
Als er iets is waarmee ik je kan helpen dan hoor ik het graag.

Met een krik naar Rijswijk of zo :evil:
Afbeelding
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

Bakkie Bakkie

17 aug 2006, 01:29

Wat een gedoe nog steeds Lech ! Maar troost je ook bij mij laat de techniek het even afweten.

Sinds de "Hunt" met de 2 PWC'S achter me aan uit Belgie het afgelopen weekend, is het het met TBL ook mis!
Nee hoor, dat is niet helemaal waar, maar sinds afgelopen maandag hoorde ik dus ook iets ratelends.
Voor die tijd rook ik al wat onraad maar het was te minimaal om goed waar te nemen.
Dinsdag was het toch duidelijker te horen, dus maar even naar m'n dealer in Apeldoorn.
(zit 500 meter van m'n werk)
Daar (het was er bere druk!) kwam binnen 10 minuten een monteur die met mij een ritje ging maken.
Daarna nog even op de brug voor een aantal controles. Conclusie de versnellingsbak!?
Vervolgens kwam de chef werplaats erbij en hoorde de bevindingen van de monteur aan.
Die gaf aan dat er morgen (woensdag) een BMW man langs kwam en dat hij dit even
wilde bespreken hoe het aangepakt kan gaan worden. Repareren van de bak was mogelijk.
We spraken af dat ik vandaag (woensdag) langs zou komen voor wat er zou gaan gebeuren.
Zo gezegd en zo gedaan, ik was er dus om 5 uur.
De chef komt direct na me toe (zat in bespreking)
Er komt een nieuwe bak onder zegt ie, een kleine bijdrage in deze klus wordt er verwacht van mij.
(we hebben het over een Cooper uit 2003 die 81.000 km gelopen heeft) dat klink redelijk.
Morgen (donderdag) gaan we een datum prikken voor de klus.

Tot zover even mijn belevenis, tot nu toe loopt het dus zeer correct!
Het is dus toch de dealer die in het geheel een grote rol speelt.
Serieus aandacht schenken, goede voorstellen doen, duidelijk zijn, afspraken maken en nakomen.
Dit geeft vertrouwen aan de klant.

Tot slot heb ik een goed gesprek gehad met TBL, tuurlijk een grote operatie is best eng!
Hij mag wat rustiger aan doen en de komende dagen wat langer uitslapen en rusten.
In de MINI dokters in Apeldoorn heb ik alle vertrouwen!

@ braspenning & M7, goede acties!
@ Braspenning, als ik op het Mosplein ben kom ik zeker eens buurten!
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

17 aug 2006, 08:19

Na dat ik de Mini One Parklane had opgehaald bij Breeman, hoorde ik wederom een irritant geluid, als of er iets loszat, gewoon een rauwig geluid. Breeman zei tegen mij, dat ze er ditmaal, zeker 60 Km met de Mini hadden proef gereden gereden en dat het nu echt goed was. Als je dan zo'n raar geluid hoort, wat steeds langzaam (volgens mij) erger wordt, ga je twijfelen, (O JA ik kreeg van Breeman ook nog een rekening van 11,50 Euro, voor benzine, voor de leenauto???, ik dacht deze gewoon vol getankt weer af te hebben geleverd, mijn Mini hebben ze namelijk niet volgegooid na 60 Km proefrijden, maar goed, die heb ik met een droog gezicht dan ook maar gewoon betaald!! ZIJ BLIJ!!
Ik dacht weet je wat, ik ga gewoon aan Justin, van de verkoop vragen, om met mij een blokje te rijden en die zei, alle Mini's maken nu eenmaal bij geluiden. Gisteren, op de rijksweg Rotterdam den Haag, bij een snelheid van 100 Km per uur, hoorde ik de versnellingsbak boven het geluid van de motor uit, en ik dacht, DIT KAN NOOIT GOED ZIJN!!.
Ik dacht weet je wat, ik rij eens langs een collega dealer, ik dus naar BMW/Mini den Haag. Ik vertelde dat de Mini nieuw was gekocht in Enschede en dat ik iets rauwigs hoorde in de versnellingsbak. Er hebben 3 monteurs een proefrit met de Mini gemaakt en ieder afzonderlijk, kwamen deze tot de conclusie, dit is NIET goed!!!, de hele aandrijving maakt te veel herrie en er moest dan ook volgens deze monteurs een nieuwe versnellingsbak onder!!! Rustig, maar inwendig kokend van woede, vertelde ik dat dat dan de vierde versnellingsbak zou zijn in slechts 1000 Km!!!!!!, 1 van de fabriek en 2 van Breeman!!, dat is 1 versnellingsbak op 250 Km!!!! Je had die gezichten eens moeten zien, vol ongeloof keken zij mij aan en wisten even niet wat ze hiermee aan moesten. Ze hadden echter niet eerder tijd als 18 September om de vierde!!! bak er onder te hangen. Nu kunnen zij mij alles wijsmaken, maar mijn conclusie is simpel, of BMW/Mini kan geen goede versnellingsbakken maken, of Breeman is op een ongelofelijke manier aan het knoeien. Ik heb kontakt op genomen met mijn rechtbijstand verzekering en die heeft mij een advocaat toegewezen, die mij vertelde dat hij de leverende dealer in gebreke zou gaan stellen en tevens een schadevergoeding wilde gaan eisen. Al komt het bij jullie misschien vreemd over, iets hield mij (voorlopig) even tegen. Waarom? ik heb namelijk nog nooit van mijn leven, zulke vriendelijke mensen meegemaakt, als die van Smudde in Enschede, die zitten er enorm mee en hebben alle activiteiten vanuit Enschede hoofdschuddend op de voet gevolgd. Na mijn telefoontje van gisteren, over de vierde bak, was volgens mij de maat vol bij Smudde, die zei, mijnheer van Esch, wij komen de Mini a.s. Vrijdag bij u ophalen en gaan dit zelf regelen!! Komen die mensen helemaal uit Enschede 175 Km heen en 175 Km weer terug, ik vind dat fantastich, zelfs mijn vrouw zegt, laat alsjeblieft die mensen van Smudde het oplossen, daar heb ik WEL vertrouwen in, deze Mini gaat nooit meer naar een dealer hier in Rotterdam!! Ik kan haar niet anders als volkomen gelijk geven, wat wij allemaal hebben moeten mee maken, is werkelijk ten hemel schrijnend!!! En over de BMW/Mini service heb ik maar een woord, ARROGANT!!! ( niet terug bellen, afspraken niet nakomen en de zaken laten afhandelen door een CALLCENTER en totaal ongevoelig voor de smeekbede van haar klant) geef mij Smudde dan maar, die jongens trekken het zich enorm aan (ik kreeg zelfs een Dinerbon van 250 Euro)en ik hoop dat zij wel die enorm ARROGANTE organisatie kunnen bewegen, om mij een nieuwe Mini te leveren die ik gekocht en betaald heb!!! in de plaats van deze SLEUTELBAK!!! waar ik tot nu toe, met angst en beven in heb gereden!! Mijn vrouw zei, waar is die bmw/Mini organisatie in hemelsnaam mee bezig!! Want ik hoef hier op dit forum denkelijk toch niet meer uit te leggen, dat we hier ECHT niet meer kunnen spreken over een, (zoals mijn advocaat vertelde) DEUGDELIJK PRODUCT. 4 BAKKEN IN NOG GEEN 1000 Km!!! Ik heb er 4 a 5 dagen mee gereden, want mijn vrouw durfde niet meer!! en de GLOED NIEUWE MINI ONE PARKLANE, zou dan 6 weken bij de dealer staan!!!
Wordt vervolgt.
Laatst gewijzigd door Lech op 17 aug 2006, 10:40, 2 keer totaal gewijzigd.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2006, 09:34

Ik heb hier geen woorden voor... Je heb echt een pechmini.. ik hoop dat ze je gewoon nieuwe cooper park lane aanbieden en deze naar het museum gaat, want dit is echt een unieke situatie, 4 nieuwe bakken binnen 1000km :shock:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2006, 10:05

@ TBL:
Tot slot heb ik een goed gesprek gehad met TBL, tuurlijk een grote operatie is best eng!
Hij mag wat rustiger aan doen en de komende dagen wat langer uitslapen en rusten.
Ik ga je echt omdopen tot MINI-whisperer :lol: maar dat is wel minder zo'n operatie. Gelukkig is het daarna weer in orde.

@ Lech: Ik meen mij een post te herinneren van M7racing waarin ze spraken over: "het probleem hoeft niet alleen de versnellingsbak te zijn, er zijn meerdere punten die ze in de nabijheid van de versnellingsbak moeten nakijken" (of woorden van soortgelijke strekking)
Weet jij of ze bij de dealer nog verder gekeken hebben dan alleen de versnellingsbak?"

Sterkte er maar weer mee. Dit is echt te belachelijk voor woorden. Moeten ze op hoog niveau maar eens netjes voor je gaan oplossen.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 aug 2006, 10:11

Damn he, ik zou nou toch minimaal eisen dat ze de complete aandrijving vervangen (motor, versnellingsbak en alles wat daar aan vasthangt). Of gewoon een nieuwe leveren. Erg slecht dat ze bij Breeman aangeven dat er niets mis is en zelfs bij de 3e bak niet zoiets hebben van laten we eens even verder zoeken in de auto.

Heel erg veel succes ermee in ieder geval !
Afbeelding
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

17 aug 2006, 10:14

De BMW/Mini organisatie vertelde mij heel ARROGANT aan de telefoon, dat de situatie uniek zou zijn, hadden ze nog nooit meegemaakt, terwijl ik van Breeman hoorde, dat zij er zelfs een binnen hadden gehad, met een kapotte versnellingsbak, met slechts 38 Km en een van 380 Km op de klok, heb ik nog mazzel gehad, dat ik er AL 480 Km mee had kunnen rijden, voor de versnellingsbak de geest gaf! Dus BMW/Mini liegt gewoon, dat durf ik hier te stellen, IK ZOU dus volgens BMW/Mini de eerste zijn?? Maar goed, ik heb zo'n gevoel, dat die jongens van Smudde het gewoon gaan regelen, misschien komt dit vreemd bij jullie over, maar gewoon de aandacht die die jongens hebben voor hun klant, daar kan BMW/Mini en laat staan de dealers hier in zuid-west Nederland, echt niet bij in de schaduw staan, vreemd misschien, maar ik heb bij Smudde gewoon een goed gevoel en dat heb ik niet bij Breeman.
Hou jullie wel op de hoogte hoe dit afloopt.
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

17 aug 2006, 10:17

Al het goede komt uit het oosten des lands... :wink:
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 aug 2006, 10:19

Ooit kwamen de wijzen uit het Oosten. Vele jaren later was ik minder enthousiast over wat er uit het Oosten kwam, zo eind jaren 30 vorige eeuw :wink:

Maar ten Oosten van Rotterdam is veel te vinden Poeper :lol:
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver

Terug naar “MINI-talk”