Adrenalin Junkie's COOPER "S" - FOR SALE
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Thnx all
Op de foto's op het grind komt de stand van de auto ook niet echt tot zijn recht, hij staat daar wat naar achter zeg maar (het grind ligt daar lager dan bij de voorwielen).
Als hij op het wegdek staat staat hij een stuk mooier.
Op de foto's is het idd dat de velgen klein lijken, maar in het echt valt dat reuze mee! (ben er zelf blij toe, want ik had eerst ook echt het idee dat ze super klein leken)
En de komende tijd laat ik de auto lekker zo, hij is al 3cm lager dan normaal, dus voor mij is het best zo...!

Op de foto's op het grind komt de stand van de auto ook niet echt tot zijn recht, hij staat daar wat naar achter zeg maar (het grind ligt daar lager dan bij de voorwielen).
Als hij op het wegdek staat staat hij een stuk mooier.
Op de foto's is het idd dat de velgen klein lijken, maar in het echt valt dat reuze mee! (ben er zelf blij toe, want ik had eerst ook echt het idee dat ze super klein leken)
En de komende tijd laat ik de auto lekker zo, hij is al 3cm lager dan normaal, dus voor mij is het best zo...!
MINI COOPER S R53 pre-facelift

- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

Bericht
hmmm...
Ik heb sinds ik die spacers gemonteerd heb, een licht trillend stuur....!!
Echt zeer irritant... vooral bij volgas accelereren is de trilling hard..
Eerst dacht ik dat het aan mn oude banden lag, maar nu met de nieuwe banden heb ik exact hetzelfde!
Moet de auto uitgelijnd worden ofzo?
Ik heb sinds ik die spacers gemonteerd heb, een licht trillend stuur....!!
Echt zeer irritant... vooral bij volgas accelereren is de trilling hard..
Eerst dacht ik dat het aan mn oude banden lag, maar nu met de nieuwe banden heb ik exact hetzelfde!
Moet de auto uitgelijnd worden ofzo?

- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Spacers versterken het effect van al onregelmatig afgesleten banden als gevolg van onjuiste uitlijning. Uitlijnen is dan verstandig bij nieuwe banden want de 'damage is already done'. Spacers op zich zouden geen trillingen moeten veroorzaken.
Wat Coendek zegt, soms helpt ook het wiel een boutgat verder te zetten, dus een kwart door te schuiven.
Wat Coendek zegt, soms helpt ook het wiel een boutgat verder te zetten, dus een kwart door te schuiven.
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Nou, gister dus even de bouten gelost, en daarna opnieuw kruiselings vastgezet met momentsleutel (zoals eerste keer ook)...!
Met 120 Nm vast gezet.
Maar hij heeft het nog steeds...?
Zou het kunnen liggen aan te lange bouten? De bouten zijn eigenlijk geschikt voor 15mm spacers, er zitten nu 8mm spacers op.
(natuurlijk heb ik wel gecheckt of de wielen konden draaien etc. wanneer ik ze gemonteerd had)
Anders maar is zonder de spacers proberen...
Het trilt niet bij langzaam rijden, ook niet bij ca. 60 km/h maar bij een constante snelheid van 80 km/h trilt het stuur de constante tijd...
En ook al trek je ff lekker door, dan gaat het stuur ook best hard trillen...

Met 120 Nm vast gezet.
Maar hij heeft het nog steeds...?
Zou het kunnen liggen aan te lange bouten? De bouten zijn eigenlijk geschikt voor 15mm spacers, er zitten nu 8mm spacers op.
(natuurlijk heb ik wel gecheckt of de wielen konden draaien etc. wanneer ik ze gemonteerd had)
Anders maar is zonder de spacers proberen...
Het trilt niet bij langzaam rijden, ook niet bij ca. 60 km/h maar bij een constante snelheid van 80 km/h trilt het stuur de constante tijd...
En ook al trek je ff lekker door, dan gaat het stuur ook best hard trillen...

- Berthil
- Volledig MINI minded!

Bericht
Lijkt mij niet dat het de bouten zijn.
Kan ook een versleten aandrijfas zijn die al wat versleten was maar nu meer gaat trillen door de spacers omdat er iets andere krachten op komen.
80 km/h is echter een typische snelheid wat oneffenheden in banden doorgeeft. De banden van voor naar achter even wisselen?
Kan ook een versleten aandrijfas zijn die al wat versleten was maar nu meer gaat trillen door de spacers omdat er iets andere krachten op komen.
80 km/h is echter een typische snelheid wat oneffenheden in banden doorgeeft. De banden van voor naar achter even wisselen?
- Adrenalin Junkie
- Volledig MINI minded!

Bericht
Nee, dat is het juist, de banden (en velgen) zijn gloednieuw - zitten er sinds afgelopen vrijdag onder...!Berthil schreef:Lijkt mij niet dat het de bouten zijn.

- Fred
- Volledig MINI minded!

Bericht
Staat goed met die velgen! Jammer dat je trillingen hebt, zijn de wielen correct uitgebalanceerd? Een loodje teveel of te weinig is genoeg om trillingen te krijgen aan je stuur. Ik had het bij mijn vorige bandenwissel ook, maar dat was een constante trilling boven 80 km/u. Zal wel eerder te maken hebben met de aandrijfas zoals berthil al aangaf ...
Laatst gewijzigd door Fred op 17 mar 2009, 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- jbcola
- Brugse zot
Bericht
Ik heb er ook last van, in mindere mate wel.
Het wiel is enkel gecentreerd met de bouten ipv ook op de wielnaaf en dat heeft volgens mij trillingen.
Probeer het effe zonder je spacers, als je het dan nog hebt de wielen eens opnieuw laten balanceren (niet uitlijnen
).
Als het dan nog niet goed is (zonder spacers) eens verder kijken of het niet aan die aandrijfas ligt zoals Berthil zegt.
Stap voor stap geraak je er wel
Het wiel is enkel gecentreerd met de bouten ipv ook op de wielnaaf en dat heeft volgens mij trillingen.
Probeer het effe zonder je spacers, als je het dan nog hebt de wielen eens opnieuw laten balanceren (niet uitlijnen
Als het dan nog niet goed is (zonder spacers) eens verder kijken of het niet aan die aandrijfas ligt zoals Berthil zegt.
Stap voor stap geraak je er wel