Mini gaat dieselen met JCW

Website, plaatjes, spy-shots, reclame, magazines, TV-series, films, de krant etc. over MINI.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

13 mar 2009, 23:22

Gepost op Friday, 13 March 2009 om 22:51 door Alwood in Diesel, MINI

Afbeelding

John Cooper Works, is de -schepje er boven op- sport afdeling van Mini. De auto voor mensen die écht heel graag een Mini rijden en af en toe in het weekend over een dijkweggetje willen hoeken. Nu hebben ze besloten ook een caravan-trek-versie van dit concept te maken.

De Mini JCW diesel wordt een doorontwikkeling van de Cooper D. Waar de benzine als Cooper S JCW door het leven gaat, zou dit dus heel goed een Cooper D JCW kunnen worden. De standaard 110 paarden zijn wat ‘krap aan’ bevonden, dus het motorblok wordt het eerste onder handen genomen. Maarliefst 160pk zou de opgewaardeerde 1.6 diesel moeten gaan produceren. Een behoorlijk specifiek vermogen voor een diesel. De Alpina D3 heeft het ook, maar valt toch in een wat andere klasse dan de Mini. Verder is nog te verwachten dat het onderstel flink stugger afgesteld wordt en een bodykit de ’sportiviteit’ benadrukt.

De JCW line-up begint nu aardig vol te raken. Sportieve merknaampjes schijnen het goed te doen in tijden van crisis. Misschien dat men dan toch liever iets ‘exclusiefs’ wil als het geld dan toch uitgegeven wordt. Onlangs is in Geneve al de JCW cabrio geïntroduceerd en de Clubman-versie zit er aan te komen. Zelfs van het crossover’tje schijnt JCW niet af te kunnen blijven. (bron: autoexpress.co.uk)

Bron: Autoblog.nl
StefanCS
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

13 mar 2009, 23:29

Ja las het net. Vind het wel een goede actie.
160 pk is redelijk vlot. Chippie derin naar 180 pk en op tussensprints win je het waarschijnlijk van een R53.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

13 mar 2009, 23:31

Zoals met alles eerst zien dan geloven maar als het waar is is het geen imago-versterking voor JCW. En dat is zacht uitgedrukt. Als toetje er nog even de dwarskracht-meter en relatieve motorkoppel meter bij bestellen om het plaatje compleet te maken.
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

14 mar 2009, 08:32

:yeah :yeah :yeah
MaVaEe
Koeien-teller

14 mar 2009, 11:01

Jammer alleen van het geluid! :mrgreen:
Afbeelding
William Blake
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

14 mar 2009, 11:50

Berthil schreef:Zoals met alles eerst zien dan geloven maar als het waar is is het geen imago-versterking voor JCW. En dat is zacht uitgedrukt. Als toetje er nog even de dwarskracht-meter en relatieve motorkoppel meter bij bestellen om het plaatje compleet te maken.
wij zitten op dezelfde golflengte :lol:
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

14 mar 2009, 16:41

[/quote]

Ja helemaal eens! Is geen imago versterking voor JCW.

Hoewel ik ooit tijdens een rijtraining op Zandvoort heb begrepen van Tom Coronel dat ie zelf met een bmw 330D die gechiptuned was reed en daarmee nagenoeg even snel was dan een M3 vind ik het niet bij JCW passen.
Dieseltechnologie kan wel toekomst hebben, ook als snelle en zuinige auto (denk aan Audi met de LeMans autos). Mini moet natuurlijk mee-ontwikkelen maar liever niet via JCW!
the_menace
One wheel wonder
One wheel wonder
Contacteer:

16 mar 2009, 12:56

Vanuit het verleden (veel benzine, weinig diesel) past het misschien niet goed bij JCW om de Mini diesel ook in het pakket op te nemen. Aan de andere kant zijn die mannen ook slim genoeg om in te zien dat in de huidige maatschappij diesels een steeds groter aantal vormen van hun mogelijke klantenkring. Puur business dus een logische gevolg van de verandering richting zuinigere, minder belastende motoren. Qua imago.. mwah... boeit het mij eigenlijk niet of een tuningsbedrijf zich alleen richt op benzine of ook diesel in het pakket heeft.

Zou zelf als dieselrijder eerder geneigd zijn om de motortuning van een diesel door JCW te laten uitvoeren dan bijvoorbeeld een (voor mij) onbekend bedrijf als ZIPtuning. Ook qua behoud van fabrieksgarantie is het voor de leaserijders onder ons een goede ontwikkeling; JCW is toch een gerenomeerde naam binnen Mini land. Zelfde als Alpina voor BMW en AMG voor Mercedes.
Ciao,
Dennis "the menace"
MMJWORKS
4 op een rij!
4 op een rij!

17 mar 2009, 20:45

Zakelijk gezien heb je gelijk Dennis, ik ben het ook eens met je als je zegt dat dieseltechnology toekomst kan hebben. Ik vind een dieselmotor in een Mini ook geweldig. Niets mis mee.

Maar het probleem is juist dat JCW als merk bestaat omdat het een emotionele beleving is, die aan de racerij zijn oorsprong ontleent. Daar draait het in eerste instantie om prestaties en emotie. Zakelijk belang niet voorop. Tot nu toe is het zo dat diesels bij het grote publiek nog steeds niet het imago van snelle motoren hebben. Dat imago doet dus afbreuk aan het "merk" JCW. (let wel, dus niet aan het merk MINI!)
Ik zou het fijn vinden als ze wel ontwikkelen met allerlei brandstofbronnen, ook bij JCW, maar er pas een op de markt brengen als ie meer pk's heeft dan een benzine versie (ook al heeft ie meer koppel) én het imago van die brandstof bij snellere auto's hoort. Ik vind het nu dus afbreuk doen aan het merk JCW. Sterker nog ik denk dat als zelfs een elekrische Mini er is dat er altijd markt blijft voor de benzine JCW omdat er juist zo'n beleving en imago aan hangt. Dus JCW moet zuinig zijn op zijn merk!

In mijn ogen was het beter om die diesel dan Cooper S/d160 of zo te maken, maar niet onder JCW vlag. Overigens met respect voor ieder zijn mening natuurlijk!
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 mar 2009, 10:32

kgeloof er niks van... weer een stomme roddel... :s

trouwens idd... een Cooper sd zou beter klinken... :mrgreen:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!

Terug naar “MINI op het Web en in de Media”