Mini Cooper D update (staat te koop)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
okke
4 op een rij!
4 op een rij!

24 mar 2009, 21:04

Hans schreef:Bespaar je de moeite.. het heeft geen zin :wink:
Op de rollenbank bewezen (wel met een Cooper-S) maar zip werkt niet!

Ik zal je €790,- direkt storten op het rekeningnr van Wereld Natuur Fonds dat heeft meer zin!

Of ga langs bij PPE in Belgie of Beek auto Racing in Nederland.
Heb mijn Dooper vorig jaar bij Ziptuning laten chippen en merk wel degelijk verschil.
zal nu ook kiezen voor Beek (vorig jaar deed Beek nog geen Dooper), maar dat is een gevoelskwestie, niet dat ik ontevreden ben over ziptuning.
Silvesterlan
One wheel wonder
One wheel wonder

24 mar 2009, 21:33

Ik ben er ook van overtuigd dat ik het verschil ga merken. Een vriend van mij heeft zijn E220 mercedes laten chippen bij ziptuning en hij merkt wel degelijk het verschil...

Als ik merk dat het niet goed genoeg is zet ik hem gewoon op de rollen...

Nog anderen die tevreden zijn van ziptuning?
Mini Cooper D
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 21:33

Die zijn er wel ;)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 21:41

ik zou ook gewoon naar Beek of PPE gaan.. waarschijnlijk gaan ze je adviseren de eerste 500 km rustig aan te rijden "om de motor te laten wennen" na die 500 km met een slakkengang lijkt alles hard te gaan... :s

Olaf
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 mar 2009, 21:51

ben ik het niet mee eens Olaf... idd je moet wat rustigaan doen maar dat is ook maar de eerste keer en dat is een eeuwige discussie hier...
Ik had ook ZIP op men dooper en was daar zéér tevreden van!
het verschil was erg groot want ik heb soms met doopers zonder ook gereden en het verschil is echt merkbaar!

En idd PPE of beek is ook goed... ik kan niet zeggen wie 'de beste' is...
uiteindelijk zal het resultaat op een dooper overal wat gelijk zijn denk ik!

het enige nadeel van ZIP is dat ze geen bank hebben...
ik zou hem ergens VOOR en NA op de bank zetten, dan weet je effectief wat is bijgekomen!
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 21:53

oke greg, jij hebt er meer verstand van :D

maar waarom dan niet meteen naar een tuner die wel een bankl heeft?? is meestal nog goedkoper ook als je de auto tuned ic.m. rollenbank... bij beek volgens mij wel...
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 mar 2009, 23:22

Hmmm even op zoek naar een mooie metafoor.

Stel je bent wielrenner. En je hebt een mega conditie, en je gaat een fiets kopen bij een verkoper die je verteld dat je een fiets met een heel zwaar verzet nodig hebt. Je rijd waarschijnlijk met een zwaarder verzet dan de gemiddelde fietser, omdat je lichaam in topvorm is. (noem dit tuning op maat als bij beek en ppe)

Dan kom je als beginner, je hebt een beetje conditie maar je bent bij lange na geen prof. Maar een verkoper verteld je dat je prima met hetzelfde zware verzet kunt gaan rijden als de man met de mega conditie.

Je zult er dan al snel achter komen dat dit niet werkt. Omdat niet ieder verzet bij ieder persoon past.

Dit doet zip dus wel, die hebben een standaard map en die zetten ze op je auto, komt er iemand met hetzelfde model en motorisering dan krijgt hij dezelfde map. Beek en PPE doen dit niet, die kijken eerst naar wat je motor kan en passen daar de map (verzet bij de fietser ) Op aan, beek en ppe kunnen zelfs je tot dan toe gedane mods doorvoeren in de map om extra pk's te verzamelen.

Dat zou voor mij een reden zijn om altijd voor tuning op maat te gaan. Daar kan zip echt nooit tegenaan. Ik heb ook werkelijk nog nooit gehoord dat een auto die door zip getuned is het opgegeven vermogen haalt.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, en denk er dan nog eens rustig over na. Ik heb bij geen van beide bedrijven aandelen, noch ervaring met de bedrijven. Maar als ik de ervaringen op internet lees dan kan ik alleen maar diep respect hebben voor hun manier van werken. Dit kan ik helaas niet over ZIP zeggen.
Silvesterlan
One wheel wonder
One wheel wonder

25 mar 2009, 19:42

Heeft PPE een website waar je even kunt rondneuzen?

grt
Mini Cooper D
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 mar 2009, 22:13

Power plus engineering

Had voorheen een R53 S works met daarover Beek tuning........
Nu een R55 Clubman S met PPE tuning.

Niet helemaal vergelijkbaar maar beide zeer vlot waarbij de R55 op dit moment wel een tandje vlotter en krachtiger.
Allebei aan te raden en meer kwestie van prijs/gevoel/afstand zou ik zeggen.

Begreep dat Beek na flashen van software door dealer gratis herprogrammeert?
PPE vraagt er € 60 voor.....
Regards
Fred
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 mar 2009, 23:10

Beek steekt er volgens mij ook gewoon een "standaard" file in, ppe tuned iedere wagen afzonderlijk. Correct me if i'm wrong, ik zeg niet dat beek daardoor slecht is ofzo. Mij maakt het weinig uit, als een auto maar vlot rijdt :)
GregBem
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

26 mar 2009, 22:42

Fred schreef:Beek steekt er volgens mij ook gewoon een "standaard" file in, ppe tuned iedere wagen afzonderlijk. Correct me if i'm wrong, ik zeg niet dat beek daardoor slecht is ofzo. Mij maakt het weinig uit, als een auto maar vlot rijdt :)
Idd dat doet Beek ook, gewoon copy paste...! :wink:
Is niets mis mee, doet ZIP ook, zolang je daar een veiligheidsmarge incalculeert! (en dat doen ze ook wel!)

Trouwens onder ons gezegd... Wat wil je juist...? Ik had genoeg vermogen aan de winst die ik bij ZIP had, dus wss ook die dat je bij Beek krijgt...
Ok op maat mappen is sjieker, en ook meer winst, maar ik zou toch een beetje bang zijn om over the edge te gaan en brokken te maken, ook al zou dat zogezegd niet gebeuren... (trouwens met alle chiptuning...)

In ieder geval... doe het niet vooralleer je 10000km hebt ofzo... (vol vermogen van je wagen...) :wink:
BEM-Shop.com - Exclusive MINI Accessories. Webshop back online spring 2015!
MINI Antwerp Store. LIFE is in your hands. Voor onze actuele stocklijst, klik HIER!
Silvesterlan
One wheel wonder
One wheel wonder

ZIP

26 mar 2009, 23:38

Ben langsgeweest bij ziptuning en ik ben heel goed onthaald geweest!
Het chippen heeft ongeveer een uurtje geduurd en ik kon weer vertrekken...

Ik ben erg tevreden over het resultaat! ik voel al meteen dat hij veel rapper en directer optrekt..
Het is een wereld van verschil!

kheb zelfs een gechipte mercedes e220 (van ne maat) achter mij gelaten in het optrekken...

Afbeelding
Mini Cooper D
mikkie23
Be Mini
Be Mini

Re: ZIP

04 apr 2009, 14:22

Silvesterlan schreef:Ben langsgeweest bij ziptuning en ik ben heel goed onthaald geweest!
Het chippen heeft ongeveer een uurtje geduurd en ik kon weer vertrekken...

Ik ben erg tevreden over het resultaat! ik voel al meteen dat hij veel rapper en directer optrekt..
Het is een wereld van verschil!

kheb zelfs een gechipte mercedes e220 (van ne maat) achter mij gelaten in het optrekken...
Mag ik vragen wat je betaald hebt voor het chippen?
En bij welke ziptuning ben je geweest?

Binnenkort ga ik met een kammeraad naar ziptuning in groningen met een audi A3. Misschien dat ik mijn Mini dan ook wel direct er achter aan laat chippen.
Laatst gewijzigd door mikkie23 op 11 apr 2009, 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Alexanderr
4 op een rij!
4 op een rij!

10 apr 2009, 23:28

Ben echt benieuwd hoe ie aanvoelt ... van zodra ik mijn roze papiertje terugheb spring ik eens binnen ;)
03 MCS - 08 MCD
BlueCooperS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 apr 2009, 22:28

Alexanderr schreef:Ben echt benieuwd hoe ie aanvoelt ... van zodra ik mijn roze papiertje terugheb spring ik eens binnen ;)
Wou je hem dan gelijk weer inleveren :mrgreen:
Gr. Johnny

.......... _\_____
.......... /__|___\__
......... (O)____(O)_\

Terug naar “Show your ride”