Wie o wie weet wat dit probleem is?
Ik heb het al een paar keer gehad, dat als ik s'ochtends de auto start en er niks bijzonders valt te merken dat als ik langzaam weg wil rijden de motor bijna of helemaal uitvalt, het lijkt net of die dan geen brandstof krijgt???
Maar als ik hem vervolgens weer start is er niks aan de hand en loopt die gewoon weer prima en kan ik gewoon weer normaal weg rijden zonder raar te doen?
Alvast bedankt voor het meedenken
Motor valt ineens uit.......
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
- Locatie: Enschede
Bericht
Hoi Glenn:
Dit probleem ken ik nog niet, dus kan ik je moeilijk helpen.
Brand er geen lampje als ie uitvalt?? of voordat ie uitvalt?
Dan zou je hem nl kunnen laten uitlezen.
Als je hem de 2e keer start blijft ie dan gewoon goed lopen de rest van de dag?
Gr Roy
Dit probleem ken ik nog niet, dus kan ik je moeilijk helpen.
Brand er geen lampje als ie uitvalt?? of voordat ie uitvalt?
Dan zou je hem nl kunnen laten uitlezen.
Als je hem de 2e keer start blijft ie dan gewoon goed lopen de rest van de dag?
Gr Roy
- Glenn-DUB
- Be Mini
- Locatie: Hoogeveen
Bericht
@ Roy en W!d
Nee er branden geen lampjes en ook niet net voordat die uitvalt en als ik hem gelijk daarna weer start is er niks raars op te merken, niet raar lopen ofzo geen hoger toerental, dacht zelf misschien een luchtfilterprobleem os misschien de bougies????
Ik zal het de komende dagen even aankijken, want het is ook niet bij elke koude start, heel af en toe
Nee er branden geen lampjes en ook niet net voordat die uitvalt en als ik hem gelijk daarna weer start is er niks raars op te merken, niet raar lopen ofzo geen hoger toerental, dacht zelf misschien een luchtfilterprobleem os misschien de bougies????
Ik zal het de komende dagen even aankijken, want het is ook niet bij elke koude start, heel af en toe

- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Paar suggesties??
Regelaar stationair toerental (stappenmotor oid)
LMM Luchtmassameter geeft verkeerde waarden
Brandstof pomp
Raar eigenlijk. Probeer eens was stekkertjes te controleren op oxidatie oid van de dingen die ik noemde. Het lijkt namelijk wel een probleem met een van je sensoren oid. Electronica.. ZUCHT
Regelaar stationair toerental (stappenmotor oid)
LMM Luchtmassameter geeft verkeerde waarden
Brandstof pomp
Raar eigenlijk. Probeer eens was stekkertjes te controleren op oxidatie oid van de dingen die ik noemde. Het lijkt namelijk wel een probleem met een van je sensoren oid. Electronica.. ZUCHT

- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Probleem kan idd zoals al gezegd wordt legio zijn en de elektronica kan ook nog een belangrijke oorzaak hierbij zijn.
Heb zelf ooit koudestartproblemen gehad door ander octaangehalte benzine.
Wat naast de genoemde problemen bij jou wellicht ook nog zou kunnen zijn is het brandstofdrukregelaartje.
Zit in de buurt vd injectoren en is eenvoudig te vervangen. Heb het mij ook vervangen omdat ik vemoedde dat het ding de brandtsofdruk na een nacht staan niet vast hield.
Dat kan wellicht de reden zijn waarom hij wellicht de eerste keer nog net start en pas bij de tweede keer weer volle druk geeft ?
Heb tevens de brandstoffilters in de tank ook al eens bekeken. Las op een buitenlands forum dat iemand ook dit soort problemen had omdat 1 vd leidingen bij (in tank) de pomp losgeschoten was. Meen de retourleiding.
zomaar wat suggesties waar je nog allemaal naar kunt kijken.
op de foto zit het ding bij mijn duim

Heb zelf ooit koudestartproblemen gehad door ander octaangehalte benzine.
Wat naast de genoemde problemen bij jou wellicht ook nog zou kunnen zijn is het brandstofdrukregelaartje.
Zit in de buurt vd injectoren en is eenvoudig te vervangen. Heb het mij ook vervangen omdat ik vemoedde dat het ding de brandtsofdruk na een nacht staan niet vast hield.
Dat kan wellicht de reden zijn waarom hij wellicht de eerste keer nog net start en pas bij de tweede keer weer volle druk geeft ?
Heb tevens de brandstoffilters in de tank ook al eens bekeken. Las op een buitenlands forum dat iemand ook dit soort problemen had omdat 1 vd leidingen bij (in tank) de pomp losgeschoten was. Meen de retourleiding.
zomaar wat suggesties waar je nog allemaal naar kunt kijken.
op de foto zit het ding bij mijn duim
- FunkyRAT
- Be Mini
- Locatie: ZTM
Bericht
Heb ooit wat gelezen op NAM hierover toevallig, en volgens mij moet je hier wel wat mee kunnen:
btw op NAM lijken heel veel mensen (one/cooper/s) van alle bouwjaren ermee te maken hebben... verbaast me dat er hier geen gevallen bekend van zijn...Key-on for about 3-seconds BEFORE starting. Let the fuel pump run until it's quiet and then crank to start.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors