Dan het wél relevante deel van dit topic, de auto's:
Als eerste is daar mijn grote hobby-voertuig, een Alfa Romeo Giulia Super uit 1972. Geheel in topstaat en voorzien van een waslijst aan modificaties, voor alle modificaties even op alfaspeed.nl kijken. Enkele van de meest aanwezige zijn:
- 2.0 liter motor uit een GTV van destijds, levert zo'n 150 pk.
- Sperdifferentieel, eveneens uit een GTV
- 14" GB wielen, Koni dempers
Dan is er de Panda 100HP, eigenlijk van vriendinlief maar ook zelf rij ik er het liefst zoveel mogelijk mee, simpelweg omdat het zo'n lekker kart-achtig scheurijzertje is. Belangrijkste kenmerken:
- KW schroefset, V1
- Madeno krachtkuur, luchtinlaat, motormanagement, uitlaat. 113 pk
Als laatste de minst interessante om te vermelden, mijn eigen dagelijkse diesel: een Grande Punto Sport, 130 pk MultiJet. Een erg lekkere auto voor iedere dag, lekker compleet met gescheiden airco, cruise-control, goede audio-installatie met subwoofer, telefoonbediening vanaf het stuur, etcetera.
De reden dat ik dan hier ben? Ik wil weer met een grote grijns naar het werk, ik rij zo'n 30.000 per jaar en die moeten dan wel een beetje leuk zijn. Daarvoor zal de Grande Punto dan plaats moeten maken, een heerlijke vlotte auto met sportieve trekjes maar ik wil weer pret. Eerder dagelijks 'onder vele andere' gereden met een Punto HGT, Alfa GTV, Porsche 944 S2, Alfa 166 3.0, etcetera. Vandaar dat ik over een maandje of 2 a 3 eigenlijk wil overstappen naar een Cooper S R53. Rustig aan het oriënteren dus en het nu al naar de zin hier. Mocht er iemand interesse hebben in een in nieuwstaat verkerende Grande Punto Sport 130 pk uit 2007...