Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
coendek
Stoepsleutelaar

27 mar 2009, 10:38

Fred schreef:Fijne auto ondanks alle mods? :), fijne auto door alle mods denk ik zo :D.

Ben benieuwd naar je volgende mods, en naar je volgend project. Dit lijkt me meer een meer een echte race-mini te gaan worden :)

nou het is nog steeds een redelijk comfortabele auto eigenlijk... geen rammels en irritatie dingen! Fijne auto!!

Coen
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 mar 2009, 20:35

Gewoon alles eruit trekken en dat allemaal mooi in een S cabbie bouwen ;)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 mar 2009, 15:29

De oprijbokken in actie.
1,5 meter lang en 40 cm hoog maar er moeten nog plankjes vooreen de voorspoiler schraapt toch nog een klein beetje.
Even de lambda sensor vervangen en bypass klep uitbouwen.
De bypass klep gaat jojoën bij 3/4 gas indrukken en dat is een teken dat de veer in de bypassklep slap is geworden. Ik ga proberen in een nieuwe klep ringen onder de veer te doen zodat deze iets eerder dicht gaat maar ga eerst proberen de oude open te maken om te zien of het wel gaat.

Afbeelding
Olaf
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2009, 16:19

handig die blokken!!
maus105
Bonkey

28 mar 2009, 16:57

super!!zelf gemaakt of laten maken?een maat van me heeft ze ook zelf gemaakt werkt prima!!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 mar 2009, 17:12

Ben wel handig maar lassen heb ik me nog niet eigen gemaakt :)
Laten maken dus.

Bypass valve ligt er uit, de oven is aangezet om de oude eens open te maken en kijken of ik de juiste ringen heb. De veer van de oude bypass valve is duidelijk slapper dan de nieuwe.
jbcola
Brugse zot

28 mar 2009, 18:17

ook stoepsleutelaar geworden dan?? :mrgreen:
werner
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2009, 19:24

Berthil schreef:Ben wel handig maar lassen heb ik me nog niet eigen gemaakt :)
Laten maken dus.

Bypass valve ligt er uit, de oven is aangezet om de oude eens open te maken en kijken of ik de juiste ringen heb. De veer van de oude bypass valve is duidelijk slapper dan de nieuwe.
Zijn het een beetje stevige bokken :wink: waar heb je deze vandaan?
@ berthil als je een aparte maat ring (aluminium) nodig hebt kan ik je misschien wel helpen.
coendek
Stoepsleutelaar

28 mar 2009, 19:28

die bokken zijn COOL :d handy!!!

8)

Coen
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mar 2009, 19:39

Gave foto Berthil! Mooi dat je weer een leuk stuk gereedschap er bij hebt om weer lekker te kunnen sleutelen :D:D
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mar 2009, 01:36

werner schreef:als je een aparte maat ring (aluminium) nodig hebt kan ik je misschien wel helpen.
Dankjewel voor je aanbod Werner.

Ik had niet de goeie ringen maar heb het opgelost door de onderbodem van de oude bypass valve als opvulling te gebruiken. De veer staat dus na vanaf het begin dus een stukje strakker en dat betekent dat de bypass valve eerder sluit dus dat de compressor eerder zijn maximale compressordruk heeft. Nadeel is waarschijnlijk dat het benzineverbruik misschien wel omhoog gaat.

Nu de gasklep er uit ligt ook maar eens geprobeerd om de elektronica van een intacte Cooper gasklep naar de defecte M7 gasklep over te zetten. Die kalibreerde niet meer bij de start. Na veel gehannes en wat hulp uit Duitsland is het me gelukt de tandwielen los te krijgen en de elektronica over te zetten. Morgen maar eens proberen of het is gelukt. Het is namelijk mogelijk om de gasklep aan te sluiten en met de auto op contact moet hij zich meteen kalibreren zonder foutmelding. Als hij een foutmelding geeft gaat gewoon de originele er weer in. Even niet de vinger voor de gein in de gasklep houden trouwens, de aandrijfmotor is beresterk.

Hier trouwens de 63mm M7 gasklep en de Cooper gasklep naast elkaar. Aardig verschil in diameter.

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

29 mar 2009, 11:04

flink verschil in diameter!!!

zal wel goed komen als je electronica omzet!!

luck!!

Coen
iDarkDesign
Transformer

29 mar 2009, 12:29

Berthil schreef:De oprijbokken in actie.
1,5 meter lang en 40 cm hoog maar er moeten nog plankjes vooreen de voorspoiler schraapt toch nog een klein beetje.
Dat is nog eens handig! Kan je er nog onderkruipen ook! (ik doe dat met grindtegels... haha)
Berthil schreef:De bypass klep gaat jojoën bij 3/4 gas indrukken .....
Hoe klinkt dat? Want als ik het zo lees zou ik daar ook best wel eens last van kunnen hebben. Het is goed te horen en het is alsof de motor fullpower-minderpower-fullpower-minderpower-fullpower-minderpower geeft?

iDD
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mar 2009, 13:50

iDarkDesign schreef:Hoe klinkt dat? Want als ik het zo lees zou ik daar ook best wel eens last van kunnen hebben. Het is goed te horen en het is alsof de motor fullpower-minderpower-fullpower-minderpower-fullpower-minderpower geeft?
Dat is het. En dat bij éénzelfde (3/4) gasstand bij optrekken. Je hoort het natuurlijk niet alleen maar je voelt het ook in je stoel. Bij gas helemaal indrukken is het weg want dan sluit de klep helemaal. De klep is niet kapot maar de veer wordt slapper waardoor de bypassvalve bij 3/4 gasstand open dicht gaat i.p.v. helemaal dicht.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 mar 2009, 14:45

Berthil schreef:
iDarkDesign schreef:Hoe klinkt dat? Want als ik het zo lees zou ik daar ook best wel eens last van kunnen hebben. Het is goed te horen en het is alsof de motor fullpower-minderpower-fullpower-minderpower-fullpower-minderpower geeft?
Dat is het. En dat bij éénzelfde (3/4) gasstand bij optrekken. Je hoort het natuurlijk niet alleen maar je voelt het ook in je stoel. Bij gas helemaal indrukken is het weg want dan sluit de klep helemaal. De klep is niet kapot maar de veer wordt slapper waardoor de bypassvalve bij 3/4 gasstand open dicht gaat i.p.v. helemaal dicht.
Hmmmm......heb dat gevoel ook maar dacht dat mijn drukgroep te slap aan het worden was ofzo....net alsof ie stuitert tijdens het optrekken.
De remedie is dus een nieuwgasklephuis ???

De bokjes zien er goed uit !! ga zelf denk ik ook maar us wat hogere lassen want die standaard dingen geven me net iets te weinig ruimte.

Terug naar “Show your ride”