Berthil, de Blauwe (Azzurra)

Plaats hier de foto's en specs van je trots.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 mar 2009, 19:35

Che schreef:De remedie is dus een nieuwgasklephuis?
Nee, bypass valve (nr 22, 60 Euro). Hier te zien onder de ingang van de intercooler (uitgang compressor).
Gasklephuis verwijderen is voldoende om erbij te kunnen. Bypass valve moet er samen met de aluminium bocht naar de intercooler afgenomen worden (zit met 3 schroeven vast op de compressor).
Nooi vergeten om meteen een lap in het inlaatraject te proppen, als daar een schroef in valt ben je niet blij.

Afbeelding

De gemaakte M7 throttle body doet het goed, geen errors meer. Ook de gemodificeerde bypass valve doet goed zijn werk al hou ik even het benzineverbruik in de gaten. op de snelweg bij 140 moet die niet gaan sluiten anders gaat het verbruik behoorlijk omhoog. Gasresponse is veel beter, alle compressordruk is meteen voorhanden bij gas aantikken. Sommigen zouden het misschien te nerveus vinden maar het voelt wel lekker. Met de M7 throttle body ook weer knallen uit de uitlaat bij gas loslaten die te voelen zijn in de rugleuning van de stoel.
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

29 mar 2009, 20:28

ok bedankt voor de info. is dat zelf te doen?

super altijd weer wat geleerd!


iDD
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 mar 2009, 20:29

Het is goed zelf te doen, uurtje schroeven.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

29 mar 2009, 22:26

Thanks, Berthil, deze week maar FF bestellen en vrijdag monteren...kan ik gelijk het gasklephuis even tjekken.

Is het handig om pakking 23 ook meteen te vervangen ??
iDarkDesign
Transformer
Locatie: Amsterdam
Berichten: 5201
Lid geworden op: 15 mei 2006, 17:22

29 mar 2009, 22:53

Wil jij even foto's maken van het process Che? Dan doe ik het je na :)

Zou top zijn!

iDD
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

29 mar 2009, 22:56

iDarkDesign schreef:Wil jij even foto's maken van het process Che? Dan doe ik het je na :)

Zou top zijn!

iDD
Hoezo...foto staat toch al hier in Berthills topic ?
Zal vrijdag wel wat piccies plaatsen dan...moet ook nog de versnellingsbakolie vervangen.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 mar 2009, 23:02

Pakking is niet nodig, is een metaalpakking. Ik heb hem nu ook niet vervangen. De vorige keer ook niet dacht ik.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

29 mar 2009, 23:09

Berthil schreef:Pakking is niet nodig, is een metaalpakking. Ik heb hem nu ook niet vervangen. De vorige keer ook niet dacht ik.
OK, wist niet dat het een metaalpakking was.
Heb even in de TIS DVD's zitten neuzen. Begrijp van jou dat het gasklephuis na demontage en montage zichzelf weer calibreert ?
Zag op de DVD dat door een storing in de TB, de adaptatiewaarden in de DME worden aangepast en dat deze bij vervanging weer eerst gewist moeten worden en dan teruggesteld ?
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 mar 2009, 23:18

Gasklephuis kalibreert bij elke start zijn begin- en eindpositie.
Elke fout aan het gasklephuis resulteert in een noodloop.
Er zijn 'berekeningsfouten' die na een herstart weer opgelost zijn.
Een elektronisch of mechanisch defekt in het gasklephuis wordt natuurlijk niet opgelost door een herstart.

Ik heb mijn ECU niet gereset na vervanging.
Na warmlopen en gas vol induwen kreeg ik volgende fout en ging de Mini in de noodloop:
P1689 Electronic Throttle Control Monitor Level 2/3 Torque Calculation Error

Tyische een berekeningsfout van de EU. Na een herstart en daarna flink gassen is de fout niet terug gekomen. Deze fout komt kennelijk ook wel eens voor bij een standaard Cooper S.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Berichten: 3390
Lid geworden op: 28 okt 2016, 17:21

29 mar 2009, 23:34

Duidelijk !

Ben trouwens benieuwd wat de dealer morgen zegt. op de alternatieve real oem staat een ander onderdeelnummer en ook wanneer ik op de ETK DVD vd Mini kijk dan geeft ie voor mijn Mini een ander nummer...zal wel jaar afhankelijk zijn ?
Ik krijg 11611501937 en 11614542535. Het nummer van real oem wordt door de ETK dvd niet eens herkent......
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

29 mar 2009, 23:44

Ik had geen problemen met bestellen van dit nummer bij de dealer voor mijn pre-facelift Cooper S maar het beste kun je natuurlijk het onderdeel zoeken voor je eigen bouwjaar of de dealer laten bestellen volgens je VIN nummer.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Zuiden
Berichten: 13496
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04
Nederland

02 apr 2009, 19:06

De Wiechers kooi ligt klaar. Deze gaat niet door het dashboard.

Afbeelding

Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

02 apr 2009, 19:19

Hell yeah!!! :D

sleutelen maar!!!!! :D
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

02 apr 2009, 19:20

:shock: 8) damn gaaf 8)

Greetz BigD
the F56 story of Brenda
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

02 apr 2009, 19:25

Erin geraak ik misschien nog wel maar eruit :shock: :mrgreen:

Terug naar “Show your ride”