Hallo,
Ik probeer het papieren luchtfilter van de JCW kit (Cooper S) te vervangen, maar ik krijg met geen mogelijkheid de box open waar het luchtfilter in zit.
- Ik haal het accu (+) ding eraf, links van de box.
- Ik schroef 2 torx schroeven los, vooraan links en rechts.
Dan heb ik nog 2 items die vast zitten. Eentje is de vacuumleiding naar de motor. Het is een zwarte leiding met een witte verbinding. Kan ik die lostrekken?
En eentje schijnt het electronische gedeelte te zijn (links achteraan) om het klepje te openen bij 4500 toeren. Het is met een klem ergens over geschoven, maar ik krijg het er niet helemaal af omdat aan de achterkant van het plastic geval een leiding loopt die niet veel speling lijkt te hebben.
Stel ik krijg deze 2 items toch los gekoppeld, hoe krijg ik dan de box verder los? Zit deze box net als de stock versie achteraan met 2 plastic haken vast?
Bedankt.
JCW luchtfilter vervangen
- Rob
- 4 op een rij!
Bericht
airbox
Ben je soms bezig met het vervangen van het filter door een GTT airfilter? Die heb ik vandaag bezorg gekregen maar ben er nog niet aan toegekomen om deze te instaleren. Uit de summiere beschrijving die bij het airfilter zit maak ik op dat je inderdaad deze twee items los kunt maken, of het nog verder vastzit weet ik niet. Misschien even de dealer bellen.
Groet,
Rob
Groet,
Rob
- mini7benno
- Volledig MINI minded!
Bericht
GTT zit er zo op, na verwijderen van bovenkap filter.
Hoe de worksfilterkap vastzit??? waarschijnlijk niet veel verschillend van standaard cooperS filter. Klemmen losmaken, weggooien, RVS slangenklemmen kopen. Klaar!
Hoe de worksfilterkap vastzit??? waarschijnlijk niet veel verschillend van standaard cooperS filter. Klemmen losmaken, weggooien, RVS slangenklemmen kopen. Klaar!
- Xanlle
- Mod virus alert!
Bericht
Nou het nieuwe filter zit erop. Het was achteraf erg makkelijk.
- Accupool (+) verwijderen (omhoog en naar links).
- Links en rechts torx schroeven losdraaien.
- Linksvoor de vacuumleiding losmaken van het motorblok (Het witte uiteinde hoort aan de behuizing van het luchtfilter vast te blijven zitten)
- Luchtfilterbehuizing vooraan iets omhoog halen en daarna zo'n 1 cm naar achter drukken zodat de behuizing los gaat uit de haken achteraan.
- Luchtfilterbehuizing iets naar voren halen zodat het ijzeren clipje dat de stekker vasthoudt van de elektronica, dat linksachter aan de behuizing bevestigd is, losgemaakt kan worden. Het ijzeren clipje met een tangetje vastpakken en naar achter trekken, daarna de stekker lostrekken.
- De complete behuizing kan nu verwijderd worden.
Overige aanwijzingen staan duidelijk vermeld op het installatieinstructieblad.
Het geluid is echt super na installatie. Iedereen met een MCS JCW kan ik het aanraden.
- Accupool (+) verwijderen (omhoog en naar links).
- Links en rechts torx schroeven losdraaien.
- Linksvoor de vacuumleiding losmaken van het motorblok (Het witte uiteinde hoort aan de behuizing van het luchtfilter vast te blijven zitten)
- Luchtfilterbehuizing vooraan iets omhoog halen en daarna zo'n 1 cm naar achter drukken zodat de behuizing los gaat uit de haken achteraan.
- Luchtfilterbehuizing iets naar voren halen zodat het ijzeren clipje dat de stekker vasthoudt van de elektronica, dat linksachter aan de behuizing bevestigd is, losgemaakt kan worden. Het ijzeren clipje met een tangetje vastpakken en naar achter trekken, daarna de stekker lostrekken.
- De complete behuizing kan nu verwijderd worden.
Overige aanwijzingen staan duidelijk vermeld op het installatieinstructieblad.
Het geluid is echt super na installatie. Iedereen met een MCS JCW kan ik het aanraden.
- Rob
- 4 op een rij!
Bericht
Ik had je instructie niet gelezen enhet zelf uitgevonden. Het is inderdaad vrij eenvoudig. Ik moest alleen de veerpootbrug eerst verwijderen en de cover van de alta intercooler. Deze intercooler en de cover is namelijk een stuk groter dan standaard en daardoor was er te weinig ruimte voor het weghalen van de deksel van de box. rest ging van zelf.
Geluid is mooi en het filter wat ereerst in zat is gewoon troep (van papier). Dat valt dan toch wel tegen van JCW. De airbox zelf is goed doordacht maar dan maken ze het net weer niet af met een echt filter.
Inderdaad een echte aanrader.
Groet,
Rob
Geluid is mooi en het filter wat ereerst in zat is gewoon troep (van papier). Dat valt dan toch wel tegen van JCW. De airbox zelf is goed doordacht maar dan maken ze het net weer niet af met een echt filter.
Inderdaad een echte aanrader.
Groet,
Rob
- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Works heeft kennelijk nu ook een gestripte luchtfilter box, dus zonder alle electronica om de klep te openen bij 4500 toeren. Gemaakt voor de MINI Challenge en kennelijk nu ook los te bestellen. De klep is met deze altijd open. Of het echter via de Nederlandse MINI dealer kan weet ik niet.

- werner
- Volledig MINI minded!
Bericht
Of is dit een works filter?
Lijkt me sterk dat er bij jou een andere in zit.
Als hij echt anders is zal er nog geen vervanging zijn!
Is dit het filter wat er bij jou uitkomt?Hans schreef:Weet iemand hoe lang de JCW luchtfilter en de diameter is?! Want ik wil mijn GP JCW luchtfilter ook vervangen maar die van de GP schijnt iets anders te zijn... de mijne is 18cm lang met een doorsnee van 11,5cm... (sorry kon het niet laten)
Of is dit een works filter?
Lijkt me sterk dat er bij jou een andere in zit.
Als hij echt anders is zal er nog geen vervanging zijn!
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors