Koplampen niet meer af te stellen en nu??

De buitenkant, van bonnet stripes tot bodykits.
Woutie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

Koplampen niet meer af te stellen en nu??

01 apr 2009, 00:48

Zo dan,

mijn fiets moest weer eens op voor de apk keuring. Na vorig jaar met vlag en wimpel te slagen is het dit jaar toch even anders.
Van het aangeven dat de mistachterlichten te roze kleuren tot het verschillen van de licht sterkte van de stadsverlichting :s

Nu gingen ze uiteraard ook de koplampen controleren en afstellen en kregen ze de rechter koplamp niet juist afgesteld met als resultaat een nieuwe unit erin. Kosten €450,-- excl. Nou hier was ik het uiteraard niet mee eens want voor dat geld heb ik twee nieuwe headunits, maar dan eagle eyes en zwarte binnen kant (wat heel erg mooi is).

Maar mijn vraag is nu, is dit echt niet meer af te stellen. Want de monteur zei alleen dat het licht niet meer scherp zou zijn. Kan ik dan niet gewoon de lamp vervangen door een nieuwe??? Hebben meer mensen dit meegemaakt bij hun mini?? Ik vind 450 eu echt een hoop geld om alleen door de apk te komen terwijl mijn lampen het gewoon doen.... :cry:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

01 apr 2009, 07:55

lijkt mij weer een typisch lul verhaal want natuurlijk kun je de koplampen gewoon goed afstellen :s Zeker weer een Dealer (ach ja ze moeten natuurlijk ergens het geld mee verdienen nu ze bijna geen auto's meer verkopen.). Ik zou de auto gewoon even ergens anders laten keuren (dan maar dubbele apk kosten :roll: ).
succes ermee :wink:
Woutie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 apr 2009, 10:18

Ja oke, maar wat als de manier van afstellen gewoon kapot is. Zou natuurlijk kunnen. toch? De monteur had het erover dat de lichtbundel niet meer juist op de muur projecteerde. Maar hij zij dat misschien een nieuw lampje ook zou helpen maar die zou ook ongeveer 100eu gaan kosten.

Want als het echt zo duur is dan koop ik liever een paar mooie eagle eyes voor hetzelfde geld...
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze koplampen?
coendek
Stoepsleutelaar

01 apr 2009, 10:30

Woutie schreef:Ja oke, maar wat als de manier van afstellen gewoon kapot is. Zou natuurlijk kunnen. toch? De monteur had het erover dat de lichtbundel niet meer juist op de muur projecteerde. Maar hij zij dat misschien een nieuw lampje ook zou helpen maar die zou ook ongeveer 100eu gaan kosten.

Want als het echt zo duur is dan koop ik liever een paar mooie eagle eyes voor hetzelfde geld...
Afbeelding

Heeft iemand ervaring met deze koplampen?

ff op mp kijken voor nieuwe Lampjes...

deze units... die NIET OEM zijn... is slechte kwaliteit.. en om maar niet over aansluiten te praten!! :lol: heb ze toen gezien bij NdenOtter.. allemaal losse draden etc :?

Coen
Woutie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 apr 2009, 11:14

Nu heb ik dus een koplamp met een sproeierinrichting en die vind ik, hoe kan het ook anders, niet op mp. Maar wel een berg zonder die sproeier. Kan ik dit ook ombouwen? Of past dat echt niet als ik het uit elkaar ga halen.

Thanks for the answers!
coendek
Stoepsleutelaar

01 apr 2009, 11:15

ja sproeiers kun je overbouwen... zonder compleet uit elkaar te halen!!

8)

Coen

Terug naar “Exterieur”