Kost je meestal maar één tot twee euro per maand. Wist je dat er toch vele zijn die dit er niet bij nemen...MINIJCW schreef: Ongevallen inzittende is ervoor als je een aanrijding veroorzaakt en je inzittende heeft blijvend letsel of moet revalideren, jij niet voor de kosten hoeft op te draven.
Autoverzekering
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Klopt, ik ook niet. Mijn huidige auto wordt gebruikt als 2de auto, daar zit ik zo goed als altijd alleen in (op weg naar m'n werk). Waarom zou ik dan een inzittende verzekering nodig hebben?
Volgens mij bestaat er ook behoorlijk veel overlap tussen de verschillende verzekering waardoor je voor sommige dingen dubbel verzekerd bent.
Volgens mij bestaat er ook behoorlijk veel overlap tussen de verschillende verzekering waardoor je voor sommige dingen dubbel verzekerd bent.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Das duidelijk (tenzij jij midden op een lege snelweg onnodig tot stilstand komt
).... maar daar heb ik dan toch geen inzittenden verzekering voor nodig, dat wordt allemaal gedekt door m'n WA. De schade aan mijn eigen auto vervolgens door m'n Vol Casco en schade aan mezelf door de ziektekosten verzekering (die tegenwoordig ook behoorlijk aan de prijs is). Dus blijft staan de prangende vraag, waarom heb ik die inzittenden verzekering nodig? 

- Raymond
- Volledig MINI minded!
Bericht
Terwijl dit niet echt nodig is.
Kan je wel een goede uitleg geven, maar misschien is het handig dat je even een ass.tussenpersoon gaat bellen. Dit loopt uit op een lange topic.frankie schreef:Das duidelijk (tenzij jij midden op een lege snelweg onnodig tot stilstand komt).... maar daar heb ik dan toch geen inzittenden verzekering voor nodig, dat wordt allemaal gedekt door m'n WA. De schade aan mijn eigen auto vervolgens door m'n Vol Casco en schade aan mezelf door de ziektekosten verzekering (die tegenwoordig ook behoorlijk aan de prijs is). Dus blijft staan de prangende vraag, waarom heb ik die inzittenden verzekering nodig?
Terwijl dit niet echt nodig is.

- njuwdaij
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik denk dat hij bedoelde dat het off-topic is, maar goed:
Als degene die met u meerijdt in uw auto schade oploopt, kunt u deze in de meeste gevallen verhalen op uw WA-verzekering of die van de andere bestuurder (als die aansprakelijk is). Als er geen schuldige aan te wijzen valt, wordt de schade niet vergoed door de WA-verzekering. Medische kosten worden meestal wel vergoed door het ziekenfonds of ziektekostenverzekering.
Als u er 100% van overtuigd wilt zijn dat de door uw passagiers geleden schade vergoed wordt, kunt u schadeverzekering inzittenden afsluiten. Deze verzekering dekt de werkelijk geleden schade van de inzittende.
Een andere mogelijkheid is de ongevallen-inzittendenverzekering. Deze verzekering keert uit wanneer een inzittende overlijdt of blijvend invalide wordt. Inzittendenverzekeringen keren nooit uit wanneer u de inzittenden beroepsmatig en tegen betaling vervoert. Deze uitsluiting geldt niet voor mensen die hun inzittenden een bijdrage in de kosten vragen. Schade van carpoolers is dus gewoon gedekt. Een inzittendenverzekering is overigens meestal niet noodzakelijk, aangezien de meeste mogelijke schade wel gedekt is door de WA-verzekering of de ziektekostenverzekering. (bron=google)
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
thnx voor je quote, nu is het me duidelijk
Oh en sorry voor het off topic
edit:
on topic dan maar weer: Als je toevallig bij de Rabobank je bankzaken regelt zijn er aantrekkelijke pakket kortingen mogelijk bij Interpolis (glashelder). Sowieso zou ik bij een nieuwe of vrij nieuwe auto altijd voor All Risk kiezen.
Frankie

Oh en sorry voor het off topic

edit:
on topic dan maar weer: Als je toevallig bij de Rabobank je bankzaken regelt zijn er aantrekkelijke pakket kortingen mogelijk bij Interpolis (glashelder). Sowieso zou ik bij een nieuwe of vrij nieuwe auto altijd voor All Risk kiezen.
Frankie
- Pretty Cooper
- Bling-Bling Queen
Bericht

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Niet naar Fortis
. ik heb me gelukkig kunnen laten royeren.
Ik betaal me sowieso blauw aan een All-risk verzekering ,dit ivm met de cabriokap, maar bij Fortis is het eigen risico echt de limit.
Eigen risico: 500 euro. Dus als een of andere grapjas iets met m'n Mini uithaalt, kan ik daar 500 euro voor neertellen. Dacht het niet.
Als je wilt corresponderen?
Ze hebben de papierversnipperaar naast de bak"inkomende post "staan.
Veel ellende. Dit is maar een ervaring van mij. Ik weet niet hoe het zit met het eigen risico voor jouw Mini. Ik zou maar eens shoppen voor dat eigen risico. Bedragen lopen zeer uiteen.
Nu ben ik bij REAAL.
Eigen risico 125 euro. Succes hoor.

Ik betaal me sowieso blauw aan een All-risk verzekering ,dit ivm met de cabriokap, maar bij Fortis is het eigen risico echt de limit.
Eigen risico: 500 euro. Dus als een of andere grapjas iets met m'n Mini uithaalt, kan ik daar 500 euro voor neertellen. Dacht het niet.
Als je wilt corresponderen?
Ze hebben de papierversnipperaar naast de bak"inkomende post "staan.
Veel ellende. Dit is maar een ervaring van mij. Ik weet niet hoe het zit met het eigen risico voor jouw Mini. Ik zou maar eens shoppen voor dat eigen risico. Bedragen lopen zeer uiteen.
Nu ben ik bij REAAL.
Eigen risico 125 euro. Succes hoor.

-The MINI is simply too beautiful to be true-
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Wij zijn iets van 120€ per maand kwijt voor de All-risk verzekering. En deze loopt bij de Europeesche.
Waarom zo hoog? Heb pas 4 jaar mijn rijbewijs en 3 schade vrijejaren (bijna 4). En dan in combinatie met mijn leeftijd van 25 (toen ik hem afsloot zelfs nog 24) is dat erg leuk om een auto met een nogal hoge cataloguswaarde te verzekeren
De verzekering heeft wel een normaal eigen risico van 136€ en onbeperkt aantal kilometers 
Waarom zo hoog? Heb pas 4 jaar mijn rijbewijs en 3 schade vrijejaren (bijna 4). En dan in combinatie met mijn leeftijd van 25 (toen ik hem afsloot zelfs nog 24) is dat erg leuk om een auto met een nogal hoge cataloguswaarde te verzekeren

- Blont-007
- NMC Legend
Bericht
Ik betaal € 32,-- euro per maand bij de ZLM.
13 schadevrije jaren en 70% no-claim
Eigen risico is € 0.00 als ik bij een schadeherstel bedrijf van de ZLM ga, anders betaal je € 135.00.
Erg geldt wel een eigen risico voor bestuurders jonger dan 24 jaaar (65,--)
Ruitvervanging € 45.00 eigen risico bij reparatie € 0.00
Een vervangende personen auto (niet bij ruitschade)
Er kan direct met reparatie begonnen worden
Rechtstreekse betaling van de herstelkosten aan het ZLM-schadebedrijf zodat je zelf geen grote bedragen hoeft voor te schieten.
4 jaar garantie op de reparatie.

13 schadevrije jaren en 70% no-claim

Eigen risico is € 0.00 als ik bij een schadeherstel bedrijf van de ZLM ga, anders betaal je € 135.00.
Erg geldt wel een eigen risico voor bestuurders jonger dan 24 jaaar (65,--)
Ruitvervanging € 45.00 eigen risico bij reparatie € 0.00
Een vervangende personen auto (niet bij ruitschade)
Er kan direct met reparatie begonnen worden
Rechtstreekse betaling van de herstelkosten aan het ZLM-schadebedrijf zodat je zelf geen grote bedragen hoeft voor te schieten.
4 jaar garantie op de reparatie.
Terug naar “MINI R50 (One/Cooper), R52 (Cabrio), R53 (Cooper S)”
Onze sponsors